Partytent in de tuin, ja of nee?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sassie1981, 7 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Ik heb in mijn tuin niet zo heel veel privacy. De buren en overburen kunnen makkelijk in de tuin kijken vanaf boven. Nou zat ik eraan te denken om er een simpele partytent neer te zetten, om zo toch wat afgeschermd buiten te kunnen zitten.

Ik vind een partytent niet de meest mooie oplossing, maar heb ook niet zoveel zin om Veel geld uit te geven.

Wat vinden jullie?

2. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Ik zou dan eerder kijken naar zo'n mooi parasol doek. Die zijn ook wat steviger volgens mij.

3. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Wat ga je voor een stiekems doen dan in je tuin? :D
    Ik zou gewoon zo'n tent neerzetten als je je daar prettig bij voelt :) ik kan ook bij mijn buren in de tuin kijken, heb alleen wel wat beters te doen, hoop jou buren ook ;)

4. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Oehhh hele spannende dingen hahaha...
    Misschien wel even handig om te vermelden dat ik moslima ben en buiten altijd bedekt ben. Maar als ik lekker in de tuin wil zitten, wil ik mijzelf niet helemaal hoeven te bedekken. Snap je?

5. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Heb ik ook naar gekeken, maar dan heb je open zijkanten.

6. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Ik snap je wel... Hier ook buren die in de tuin kunnen gluren en dan zit ik met m'n blubberbuikie (im working on it haha, net bevallen), toch niet lekker met de kindjes int zwembad. Ik ben wel zo'n type van schijt aan alles, maar toch... Ik ben er zelf niet happy mee dus show liever ook niet zegmaar. Maar idd, parasoldoek misschien een optie? Of zo'n elektrische zonwering die je een eind kan uitrollen? Misschien dat een optie? Ze zijn vrij prijzig, maar misschien via marktplaats? Zo'n partytent maakt toch een hoop herrie als het waait en steeds opzetten en afbreken.. Wij gaan binnenkort verhuizen, dan hebben we wat minder inkijk, maar ik ga denk ik voor zo'n zonwering.

7. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Ja dan snap ik het :) zou dat lekker doen, maar toch sparen voor een zonnescherm/luifel of iets dergelijks. Als het flink gaat waaien houd zo'n tent het vaak niet en dan moet je hem steeds afbreken bij slecht weer.

8. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Mijn moeder heeft een party tent. Ze heeft dit genomen niet voor de privacy maar voor de zonwering. Ze heeft een grote buiten tafel en als we met ze alle buiten zitten heeft ze aan een parasol niet genoeg.

Ik zou je wel adviseren om een goede te kopen. Die zijn best prijzig maar die blijft zo lang mooi.

9. Deliana

Deliana Niet meer actief

Zo'n zeildoek is idd een simpele en, redelijk goedkope, oplossing en anders is een zonnescherm (evt via MP) een goede optie (moet je wel weer een redelijk grote aanschaffen...).

Wanneer je een beetje een handige man of familie/vrienden hebt, zou je ook zelf een veranda kunnen maken. Dat hoeft niet veel te kosten en is een structurele oplossing. Je hoeft hem bijv. Niet af te breken bij slecht weer en kan hem het gehele jaar laten staan. Op het internet kan je voldoende bouwtekeningen vinden.

10. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.015
    546
    113
    Jouw tuin dus al zet je er tien party tenten neer, gewoon doen waar je zelf zin in hebt en poep aan wat een ander denkt of vind

11. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Fijn dat jullie meedenken. Misschien nu toch maar de partytent en dan volgend jaar ofzo een luxere oplossing.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Zo'n driehoekige doek tegen de zon die je in je tuin om kunt hangen? Die verkopen ze vaak ook wel bij de Action, Leen Bakker etc.

13. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ze hebben bij de gamma in de folder deze week een hele mooie Party tent /gazebo flink in de aanbieding. Doek ademt ook wat beter dan plastic

14. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Wij hebben er destijds een bij de makro gekocht. Lekker groot met van die zijwanden. Hij kan helemaal dicht, dus je zit lekker beschut. Was overigens niet zo heel duur, ik denk zo rond de 150 max. We hebben hem nu wel 4 jaar en ziet er nog steeds als nieuw uit (ok, we gebruiken hem alleen bij feesten).

15. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0

Ik ga een deze weken ook een zwembad oozetten en dan de pary tent erover hoor je hebt ook dichte die je zijkant verduisteren kan maken

16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn achterburen hebben zelf een soort constructie van pergola's gebouwd, daarover spannen ze in de zomer een doek waardoor ze echt totaal geen inkijk hebben. Heel mooie oplossing!

Maar partytent kan natuurlijk ook! Zeker om te proberen, kun je altijd later nog een luxere oplossing verzinnen :)

17. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Je kan deze zomer voor een goedkope party tent gaan om te kijken of het bevalt. Dan weet je waarvoor je moet sparen.

18. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Je hebt ook partytenten die nog wel om aan te zien zijn. Misschien wat duurder maar ik begrijp je reden en dan zou ik er wel wat meer aan uit willen geven.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      39,8 KB
      Weergaven:
      4
  19. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Ik zie goede tips voorbij komen, bedankt!

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Dit................

Echt lekker neerzetten.

Knus en gezellig maken in de tent.

Mijn kinderen zouden het geweldig vinden. Het is dat mijn man het niet wil...anders hadden wij er al lang 1 gehad.

Deel Deze Pagina