Ik zou de verzekering bellen en kijken wat je kunt terugkrijgen. Maar je vriendin zou ik meteen het geld geven. Zij moet niet wachten op haar geld, dat moet jij dan doen. Dit is het risico van iets lenen. Enne meteen een goede leer voor de volgende keer: geen trampoline onder een partytent. Dat was niet zo handig.
Maakt toch niet uit? Je bent verantwoordelijk als je kinderen iets stuk maken. Ik zou ook zorgen dat ik het zsm kan betalen, of een nieuwe kan kopen voor m'n vriendin. Wat zegt de verzekering?
Tuurlijk ben ik dan verantwoordelijk. Maar wat ik bedoel ik dat ik niet wist dat hij de trampoline eronder gezet had. Ik heb geen 60,- ergens liggen. Ik twijfelde al om de tent te lenen. Omdat ik ook al van te voren dacht, wat als ie stuk gaat. Dat ook met haar erover gehad. En zij zei juist ach dat zien we dan wel. En nu is ze heel stug.
maar ja wat wil je nu dan? kijk dat jij geen 60 euro hebt liggen is in principe even lullig gezegd niet haar probleem. heb je je verzekering nu al gebeld? kijk, als ik je vriendin was en wist dat jij weinig geld had zou ik echt niet vandaag nog die 60 euro willen of hoeven te hebben maar ik zou het wel terug willen. kom, het groeit hier ook niet in de tuin. en wat ik al eerder schreef doe dan elke maand een tientje terugbetalen. bedoel dan eet je voor mijn part 6 maanden goedkopere dingen of doe je 6 maanden niks anders wat "luxe"is. maar ik zou persoonlijk nooit gezeur met mn vriendin willen hebben over iets wat ik heb stukgemaakt of mijn kind en dat zsm willen vergoeden. maar goed wie ben ik
De verzekering zegt dat het waarschijnlijk niet de volle 60,- is. En ja ik vind ook dat ze het geld terug moet hebben. Ik bespaar al overal op. Ik heb het als alleenstaande, zwangere moeder op dit moment heel zwaar, ook financieel heel zwaar. Ik ga aan mn moeder vragen of ik het van haar kan lenen. Wat ik wel jammer vind ik dat die vriendin zo stug is ineens. Terwijl zij juist alles weet over mn financiële en relatieproblemen enz. Maar goed, ik ga het vandaag allemaal versturen naar de verzekering. Ik moet ze alleen nog bellen of ik de foto's kan mailen en het formulier op kan sturen via de post. Ik heb geen pc, printer of scanner .
jammer dat je vriendin nu zo stellig is en die 60 euro wil, je schrijft dat ze het hele ding in 2 jaar tijd 1 x heeft gebruikt, blijkbaar heeft ze hem dus ook niet zo heel hard nodig, of gebruikt ze hem haast niet. Het is heel rot dat het bij jullie is stuk gegaan, en dit is voor haar heel vervelend, maar ze leent ook iets uit, met de mogelijkheid dat het stuk kan gaan (het had ook kapot kunnen waaien met de wind van afgelopen zaterdag bijv.) Het is natuurlijk netjes als jij het haar zo snel mogelijk zou betalen, maar ik zou toch even kijken of je op een andere manier niet iets kunt regelen, via marktplaats een tweedehands tent ofzo. Ik denk dat je vooral bij die vriendin ook even moet duidelijk maken dat het voor jou financieel niet haalbaar is zomaar even te betalen, en samen proberen tot een oplossing te komen.
Sowieso doen: Verzekering bellen om te vragen hoeveel er vergoed wordt. Daarnaast: Fabrikant bellen voor dat ene onderdeel en kijken bij een kringloopwinken voor dat onderdeel. Dat je vriendin de partytent maar 1x gebruikt heeft, daar heb jij niks mee te maken en de verzekering ook niet. Hij is 2 jaar oud en ze heeft geen bon. Dat ze er geen 60,- meer voor zal krijgen, vind ik niet raar. Als het je vriendin is, zou ik zelf voorstellen om het verschil te betalen... Of een goedkopere partytent zoeken. Ik vind het ook raar dat ze het geld meteen wil hebben. Als vriendin moet ze ook begrip hebben voor jouw situatie. Als je zo even 60,- had liggen, dan had je er zelf wel een kunnen kopen, toch?
Natuurlijk, maar dit is wel een beetje de omgedraaide wereld he. Ik denk ook niet dat vriendin het een ramp vind dat het stuk is (anders leen je het niet uit) maar dat ze wel eenzelfde exemplaar terug wil/of het geld om een nieuwe te kopen. Daarom leven ik niets uit van emotionele waarde, want dat kan je niet vervangen, maar van een item wat ik uitleen wil ik de financiële waarde gewoon vergoed hebben als dat stuk gaat. En ik snap ook echt wel dat ts het geld niet 123 heeft liggen, dus als ik die vriendin zou zijn, zou ik zeggen, joh, ik zie wel wanneer het terug komt. Tenzij ik ook financieel zo krap zou zitten dat ik de tent niet zelf zou kunnen vervangen.
Heb je geen aansprakelijkheidsverzekering? Heb zonder moeite iets vergoed gekregen (nieuwprijs) dat niet meer nieuw was en hoefde geen bon te laten zien. Voor die 60 euro lijkt het niet dat ze moeilijk doen? Wel vervelend dat je vriendin zich zo opstelt.
OK, klopt, ik zou ook niet perse de nieuwprijs willen, maar zou wel eisen (of in geval van vriendschap 'op prijs stellen') dat er een gelijkwaardig vervangend product komt, of in ieder geval de aanbieding tot, want het is niet altijd dat als ik iets uitleen, ik ook het product nog per se terug wil. En in geval van ts zou ik als vriendin begrip opbrengen voor de situatie en zeggen: joh dat komt wel. En afhankelijk van de relatie zou ik het er bij laten zitten of wel erop staan dat het vervangen wordt.
Uit principe zou ik betalen. Maar stel ik was jou vriendin geweest dan had ik ge zegt. Kan gebeuren. En zou zeggen doe maar op je gemakt het geld terug geven. Of zou zeggen laat maar zitten.
Wij hebben ook eens een partytent geleend van vrienden, helaas ging het stormen en ging dat ding kapot. Voelde me zo schuldig dat ik gelijk een nieuwe had gekocht. Achteraf had ik beter kunnen overleggen, de nieuwe was namelijk 30 duurder dan de oude 😜. Maar voelde me er uiteindelijk wel beter bij.
Als ik het geld had dan had ik ook meteen een nieuwe gekocht. Ik heb de foto's gemaild naar de verzekering en de formulieren zijn op de bus. Nu afwachten. Ben benieuwd.