Ons eerste kindje mag komen... hoe bewaar je je geduld?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sophie09, 18 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophie09

Sophie09 Lid

17 okt 2008
    13
    0
    0
    Dames,

Ik vooraf maar denken dat ik gewoon mijn spiraaltje zou verwijderen en dan wel rustig zou zien wanneer het zo mag zijn... mooi niet!

Ongelofelijk wat er allemaal met je lichaam gebeurt en hoe gefocust je bent als je eenmaal je pogingen voor een kindje bent begonnen, ...

Ik ben 20 september voor laatst ongi geweest, 3 oktober spiraal verwijderd. Nu nog niet ongi en de afgelopen twee weken wat vage symptomen. De test was vanmorgen negatief , maar ongi dient zich ook nog niet aan.

Wie gaat er nog meer voor een eerste en wat zijn jullie ervaringen?

Groeten

2. bootsy

bootsy Bekend lid

21 sep 2008
    883
    0
    0
    Hoihoi

Ook ik ben bezig voor mijn 1ste en ik dacht er ook best nuchter over... maar het is gewoon echt erg... Ik zit hier kei vaak op dit forum, denk er kei veel aan en ik koop al verschillende spulletjes voor de baby... Ik kan ook niet wachten tot de positieve test en god weet hoe lang het nog duurt....

3. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
    Hoi,
    Ik weet precies hoe jullie je voelen ik had ook totaal geen geduld bij de eerste ik heb er veel testen door heen gejaagt gelukkig was ik de 2e ronde al zwanger anders was ik nu arm geweest haha en ik kan je vertellen bij de tweede is het weer zo erg haha.
    En wat zijn je vage klachten?
    Groetjes Daliya

4. bootsy

bootsy Bekend lid

21 sep 2008
    883
    0
    0
    Ik heb trouwens ook van die klachten... Maar ik ben voornamelijk misselijk, buikpijn, hoofdpijn. Maar nu is het weer wat minder

5. Nissy

Nissy Actief lid

4 aug 2008
    164
    0
    0
    ik ben wel veel op het forum hier, of ik lees alleen mee.
    verder probeer ik er niet echt heel erg mee bezig te zijn, want dan maak ik mezelf alleen maar gek :p
    ik zie wel wat er op me afkomt en wanneer.
    moet nu alleen voor de derde keer sinds het stoppen van de pil ongesteld worden (waarschijnlijk volgende week) en daarna kunnen we echt serieus aan de slag, omdat ik dan gewoon mijn vruchtbare dagen weet en voel.

6. Sophie09

Sophie09 Lid

17 okt 2008
    13
    0
    0
    op verzoek mijn vage symptomen:

**afwisselend hongerig/leeg gevoel en vol/misselijk gevoel
    **bloedend tandvlees (bij gewoon poetsen en bij flossen héél erg)
    **1 bloedneus spontaan gehad
    **borrelende buik, maagkrampen (al anderhalve week)
    **duizelig
    **moe, ben al geen avondmens, maar nu 's avonds nix waard

En ook, maar dat wijt ik aan de griep die heerste:
    **hoofdpijn
    **heel lusteloos

Dus... maar dit is ronde één en voor het eerst sinds mijn 16e zonder respectievelijk pil/nuva/spiraal... dus ik ik ken mijn cyclus en bijbehorende klachten nog niet zo goed.

We zullen zien!

7. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    jeetje zeg wel goede pendels heb jij! en teovallig drie keer tweeling okt. dus wie weet ;)

zitten er tweelingen in je familie?

8. Nadja7

Nadja7 Niet meer actief

Hoi!

Ja, dat is een goeie: hoe bewaar je je geduld.....Niet eigenlijk, haha.
    Ik heb donderdag de laatste pil gehad, ben wel midden in de strip gestopt. Reden hiervoor was een tussentijdse bloeding en vage klachten over de pil. ik vind het allemaal erg spannend en denk steeds dat ik zwangerschapsklachten heb....

Leuk dat jullie ook aan het proberen zijn trouwens, hebben we wat steun aan elkaar (en kunnen we elkaar gek maken, haha!)

Groetjes Nadja

9. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Geduld? Sorry, staat niet in mijn woordenboek. Na het stoppen met de pil dacht ik heeeeel even: 'nou, we zien wel hoe het loopt', maar inmiddels lees ik elke dag hier op het forum en ben ik me de hele dag bewust van mijn eigen lichaam. Nee hoor, ik ben er bijna niet mee bezig ;)

Wat ik wel irritant vind is dat ik nu elk kwaaltje, iedere klacht wijt aan mijn eisprong of eventuele innesteling/zwangerschap/menstruatie... En dat terwijl ik voorheen toch echt ook wel eens hoofdpijn/buikpijn/rugpijn/misselijkheid had. Alleen brandend maagzuur, dat had ik nooit en vannacht ineens wel.... :( Zie je... ga ik weer!

10. bootsy

bootsy Bekend lid

21 sep 2008
    883
    0
    0
    Goed he ;) haha
    Ja, mijn oma heeft een 2ling (oftewel mijn ooms) en mijn (half)zus heeft een 2ling. Maar mijn zus heeft eigenlijk niemand in de familie die 2ling is... Dus het hoeft niet perse dat het in de familie zit

11. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Het wisselt bij mij...
    In het begin er zo meebezig geweest dat ik schijnzwanger was...
    Maar nu ik zelfs overtijd ben blijf ik er nuchter onder...
    Heb de hoop laten vervliegen zogezegt...

12. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    nou bij twee eiig is het wek erfelijk toch?

13. bootsy

bootsy Bekend lid

21 sep 2008
    883
    0
    0
    Dan denk ik bij een-eiig, want mijn zus heeft een jongen en meisje...Maar ik weet het ook allemaal niet zeker...

14. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Is deze topic bedoeld voor als je net gestopt bent met de pil of als je voor een eerste kindje gaat?

Bij ons heeft het bijna 2 jaar geduurt voordat ik zwanger werd.

Meiden als jullie nu al zo beginnen zijn jullie na een half jaar een emotioneel wrak. Zwanger worden kost nou eenmaal veel tijd en geduld en degenen die binnen een half jaar wel zwanger worden mogen echt in hun handjes knijpen en super dankbaar zijn.
    Maar het is natuurljik erg spannend elke maand weer.

Succes iedereen.

Grt Vanilia

15. bootsy

bootsy Bekend lid

21 sep 2008
    883
    0
    0
    Ik denk dat iedereen die net zwanger wil worden er super veel mee bezig is, en de tijd zal iedereen leren het los te laten....

16. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    jongen meisje is toch twee eiig? eeneiig is toch altijd hetzelfde geslacht?

17. bootsy

bootsy Bekend lid

21 sep 2008
    883
    0
    0
    Ja, maar dan denk ik dat het bij een ei-eiige 2ling erfelijk is....
    Want mijn zus heeft verder geen 2lingen in de familie zitten....

18. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    oh oke. nou zo heb ik het begrepen:

eeneiig het eitje deelt zich na de bevruchting en dit is willekeurig!

tweeeiig de vrouw produceert twee eitjes en dit is vaak erfelijk

maar goed daar gaat dit topic niet over dus...................

meisjes weet je het is superspannend maar bescherm jezelf een beetje. sommige vrouwen doen er erg lang over en als jij wel diegene bent die er twee jaar over doet dan is dit niet de manier om ermee om te gaan! het is moeilijk maar blijf rustig. hihihihihihihih (zegt iemand die met een dag overtijd al twee testen had gedaan ;))

19. Sweepy

Sweepy Bekend lid

15 okt 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    Ik heb een beetje hetzelfde probleem.
    Geduld is toch echt redelijk onmogelijk en er niet aan denken ook. ik denk wel dat mocht ik straks ongesteld worden dat het dan iets rustiger wordt in mijn hoofd.
    Uiteraard hoop ik dat dat niet gebeurd en klachten zijn absoluut aanwezig. Ook als ik er niet aan denk.
    Vreemde buikpijn. Misselijkheid en ontzettend moe ineens. Wachtend tot de test is wel spannend.

20. Laan87

Laan87 Lid

14 sep 2008
    79
    0
    0
    groningen
    Wij zijn ook bezig met de eerste. En in het begin dacht ik er ook heel makkelijk over van het komt wel. Zijn nu net in de tweede ronde en vind het nu al lang duren haha. Kan niet wachten op die 2 mooie roze streepjes op de test! En ik heb ook al wat kleertjes gekocht ja, kan me gewoon niet inhouden haha.

xxjes

Deel Deze Pagina