Hoi allemaal, Wij willen een kraamfeest geven, alleen.. dit kan eigenlijk pas 10 weken ná de bevalling (vanwege inleiding weet ik de geboortedatum al). Is dit te lang? Directe familie en goede vrienden staan toch meteen al op de stoep, wat ik ook helemaal prima vindt! Bij onze eerste heeft het 6 weken geduurd voordat ik weer helemaal hersteld was (lees; weer normaal kon zitten) en mijn oudste kennende zal hij heel erg moeten wennen aan de veranderingen in huis. Daarnaast zal ik begin juli bevallen, zodat we in het vakantieseizoen zitten waardoor een heleboel mensen niet naar een eerder gepland feest kunnen komen én dus toch thuis op bezoek komen. Daarnaast hebben wij de peettante en peetoom er ook graag bij en die zijn in die periode ook op vakantie. Al met al voor ons genoeg redenen om het feest iets verder vooruit te schuiven, maar ik vraag me af of dit raar is? De tekst voor uitnodigingen van het kraamfeest moet ik nog maken, dus daarin zou ik er ook nog op een leuke manier een draai aan kunnen geven. Of vinden jullie dat overbodig?? x Roosje
Ik vind het niet raar hoor, is jullie eigen keuze! Eventueel kan je op het kaartje vermelden dat het vanwege de vakantie is..
Lijkt me wel kunnen. Er zullen vast wel meer mensen eerder al langskomen. Ik denk dat er genoeg mensen al wat ongeduldig zullen zijn. Maar dat is dan de andere kant van de keuze..
Gewoon doen als dat beter uitkomt! Ik denk dat ik het wel zou vermelden op het kaartje. Veel mensen komen toch eenmalig en dat was het... Dat kan ook wel met 10 weken!
Bedankt voor jullie reacties! We gaan het idd zo doen en dan verwerk ik dat wel op een of andere manier in de tekst van de uitnodiging. x Roosje
tuurlijk wel is toch jullie feestje dan maak je ook uit wanneer dit is. een vriendin van mij die heeft zelfs nog geen kaartje gestuurd en kindje is al 3 wk hahaha. lekker rustig zeg maar.
Ja, het kan natuurlijk wel, maar ik vraag me dan af wie er dan nog voor het eerst komen? Wij wilden nl ook een kraamfeest doen maar ik ben eind november bevallen dus 1e weekend was sinterklaas, 2e weekend was ik jarig, 3e weekend kerst 4e weekend oud & nieuw en dan de januarimaand dat de meeste mensen even blij zijn met rust dus bij ons zou het op zn vroegst half januari geweest zijn. In februari gingen we op vakantie, en wij vroegen ons af wie er na zoveel weken onze kleine pas voor het eerst zou zien, familie had ze al gezien, goede vrienden ook. Dus bij ons is het helaas voorbij gegaan, we hopen als we een 2e kindje mogen krijgen, dat dat beter uitkomt qua geboortedatum.
Hier ook kraamfeest pas na 8 weken maar veel mensen kwamen voor het eerst. Directe familie en goede vrienden waren uiteraard al geweest maar alle overige familie, kennissen, collega;s en buren echt pas op het kraamfeest
Daar ga ik eigenlijk ook van uit. Direct familie en vrienden komen toch meteen, al hou ik het feest al een week na de geboorte! Maar buren, collega's en kennissen e.d. die kunnen toch best even wachten? Zeker ook omdat het midden in het vakantieseizoen is en veel mensen weg zullen zijn. In ieder geval hoop ik zo de maandenlange en vaak urenlange kraamvisites te voorkomen (klinkt heel ondankbaar, maar zo is het niet bedoeld!). Bij de eerste waren er mensen die gewoon tot 23.30 uur bleven zitten.. Pff, dat wil ik echt niet nóg een keer meemaken!
Nee ik snap het helemaal, ik was ook al te blij toen de kraamvisite erop zat, maar mensen zo lang blijven zitten? Hadden die geen verstand? Dan had ik ze echt al lang weggestuurd!
prima toch wij hebben in januari 2009 een kraamfeest gehad , mijn oudste zoontje is 3 oktober 2008 geboren en 9 november 2008 uit het ziekenhuis gekomen wij wilde eerst zelf lekker genieten van ons zoontje en inderdaad bijkomen van alle heftigheid spinnekop
Onze jongste is van 27-4 en wij houden ons kraamfeest 11-6. Dus zo'n 7 weken later. Hebben ook nog geen kraamvisite gehad, behalve ouders broers en zussen. Heb voor de 2de keer een keizersnee gehad en weet nog van de eerste keer dat ik steeds kapot was na visite die wekenlang bleef komen. Er dit keer dus voor gekozen om zelf eerst te herstellen, oudste te laten wennen, zelf wennen en dan de rest. Foto's kunnen ze wel zien via hyves ofzo en wie niet kan, kan na het kraamfeest komen. Klinkt inderdaad heel ondankbaar, maar mijn eigen gesteldheid gaat dit keer voor