Lieve meiden, ik had zo gehoopt dat ik me hier niet meer hoefde te vertonen, maar ik wil toch mijn zorgen met jullie delen en vragen of het herkenbaar is. Vanochtend 1e echo gehad bij de gyn. Voor een 6 weken zwangerschap zag het er allemaal goed uit, vruchtzakje is keurig aanwezig. Daarbij heb ik heftige zwangerschapskwalen (heel erg misselijk, moe en gezwollen borsten). Ik voel me ook anders dan bij de eerste zwangerschap. Echter, vanmiddag, na een heftige ruzie met mijn man, ben ik helderrood bloed gaan verliezen. Ik was gelijk in paniek en totaal overstuur. M'n hele onderbroek zat vol en grote druppels op de grond. Voor mijn gevoel is de misselijkheid ook (bijna) over. Ik verlies (nog) geen stolsels en heb (nog) geen krampen. Zou dit bloedverlies kunnen komen door de eerdere ruzie ? Ik was namelijk heel erg boos en mijn lijf stond strak van de spanning. En gelijk na afloop van de ruzie begon het bloedverlies. Ik hoop zo dat het een reactie is op de tijdelijke heftige spanning, maar ik ben ook zo bang dat dit weer het begin van het einde is....... Als ik morgenochtend nog bloed verlies bel ik denk ik wel even met de gyn, maar of dat wat oplevert ? Ik ben even heel erg in de war en verdrietig....... Natascha.
Misschien toen je boos was is er een adertje gesprongen? Ik hoop voor je dat het niks te betekenen heeft. Sterkte!
Lieve Natascha, ik hoop voor je dat het mee valt, maar wat je zegt zou ik toch even de gyn bellen zoiezo, ook als je morgen niet meer bloed. Vooral omdat het gebeurde na een ruzie..je weet maar nooit. Ik heb tijdens mijn zwangerschap heeeel veel ruzie's gehad en ook ontzettend veel stress. Ik had geen bloedverlies, zelfs niet op het einde. Dus bloedverlies hoeft niet te wijzen op iets ergs natuurlijk, net als je geen bloedverlies hebt het ook fout kan zijn. Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat alles goed is.
Ik hoop ook dat er misschien door stress een adertje is gesprongen. Kan natuurlijk ook toeval zijn. Vraag zo gauw mogelijk weer een echo, voor je eigen rust. Heel veel sterkte! Elmo
ik heb woensdag na een heftig gesprek met mijn baas waarbij ik flink heb zitten janken en me ontzetend gespannen heb gevoeld, ook wat bloed verloren erna, ik was net als jij heel erg bang. Ik had alleen wat bruin verlies, maar VK zei dat het warschijnlijk een bloedvaatje was wat geknapt is. Ik begrijp je angst enorm goed! hoop voor je dat het ook alleen maar een boedvaatje is. Heb je je VK al gebeld?
Hey lieve Buitenhuisje, Ik kan me zo voorstellen hoe verdrietig en in de war je moet zijn! Echt enorm balen dat je rood bloedverlies hebt, want het geeft zo'n enorme onzekerheid. Wat een gunstig teken is, is dat je geen buikkrampen hebt, want die heb je zeker bij een miskraam. Misschien is er inderdaad een bloedvaatje geknapt, dat zou heel goed kunnen. En zwangerschapssymptomen komen en gaan, maar het is zo rot dat je net nu minder misselijk bent, maar misschien valt het je nu ook meer op. Als ik jou was, zou ik hoe dan ook de gynaecoloog bellen en vragen naar een nieuwe inwendige echo. Ook al is het bloeden gestopt, dan nog kan ik me voorstellen dat je je blijft afvragen of alles goed is, en stress is ook niet goed. Gewoon bellen, meid, en niet door blijven lopen met deze onzekerheid. Liefs, Marla
Lieve meiden, bedankt allemaal voor jullie lieve en ondersteunende reacties. Afgelopen nacht redelijk goed geslapen, wel rare dromen gehad. Vanochtend bij het plassen wel wat bloed op/in het maandverband, maar niet heel veel en bij het afvegen is het eerder bruin dan rood, dus heb het idee en hoop ook heel erg, dat het bloeden op z'n retour is. Wel heb ik nog steeds zo'n zeurderig gevoel in m'n onderbuik en liezen (een beetje menstruatiegevoel). Ik heb geen krampen gehad en ben ook geen stolsels verloren, dus tot op heden is het totaal anders dan mijn MK van januari. Heb net de VK gebeld en het enige dat ze zei was:"afwachten maar, we kunnen niks voor je doen. Op een echo is toch niet veel te zien." Ze legde geen verband tussen de enorme spanningen van de ruzie en het bloedverlies, reageerde daar niet eens op toen ik het vertelde. Dus ik moet het weekend "gewoon" afwachten en als ik maandag nog steeds bloed verlies, mag ik bellen voor een afspraak. Ik had gedacht dat ik wel een streepje voor zou hebben na een MK, maar helaas..... Misschien verbeeld ik het me, maar ik voel me echt minder misselijk (en ik was heel erg misselijk, gelijk al bij het opstaan) en ik heb het idee dat mijn borsten slapper worden. Pfffff, wat een ellende weer, wachten, wachten, wachten maar, meer kan ik niet doen. Net nu ik een heel druk weekend qua werk voor de boeg heb. Weet niet of ik dat emotioneel aan kan. De eerste de beste die iets verkeerds zegt, krijgt denk ik de wind van voren. Maar goed meiden, het is zo, we kunnen er helaas geen invloed op uitoefenen, maar kl*te is het wel. Ik ga me proberen te ontspannen en rustig te houden en wie weet was het een eenmalig iets. Duimen jullie voor me mee ? Groetjes, Natascha.
ow meid, je verhaal is zooooo herkenbaar! mijn VK legde ook geen verband met mijn spanningen die ochtend en het bloedverlies, maar ze raadde me wel aan direct naar huis te gaan en voorlopig even niet naar het werk te gaan ivm met die spanning waar ik steeds onder sta. maar ook bij mij zei ze, ik kan nu wel een echo doen, maar ik kan dan nog niks zien, dus ik heb wel een echo over anderhalve week, dan kan ze wel wat zien. Maar mijn VK was wel erg lief en zei dat ik haar altijd mocht bellen en ze wilde ook wel langskomen als ik daar behoefte aan heb. Maar idd, ik had ook ineens dat ik heel erg ging letten op mijn zwangerschapssymptomen, en dacht ook ineens, owjee ik voel dit nu niet, of dat niet, maar ik heb nu tegen mezelf gezegd: ik ben even nu thuis, ik ga flink uitrusten, en ga er gewoon van uit dat het kindje het goed maakt en dat alles goed gaat. Je nu onzeker voelen heeft nog helemaal geen zin, ook al sluimert het natuurlijk wel wat in je hoofd, maar probeer je echt rustig te houden nu! Ik heb ook dat menstruatiegevoel in mijn onderbuik, maar dat heb ik nu ook al anderhalve week, en voor zover ik nu rondlees en hoor van andere zwangeren is dat vrij normaal. kop op hoor! en spuw je onrust en onzekerheid gewoon hier op het forum, hoe meer je erover praat, hoe beter het voor je is, want het in jezelf houden en je zorgen maken is nog slechter!
En Natascha, kan de gynaecoloog wat voor je betekenen? Zou je hem niet kunnen bellen? (misschien onderneemt hij meer actie dan de VK). Die onzekerheid is slopen! Liefs, Marla
Hoi Snow, bedankt voor je snelle reactie. Het stelt me heel erg gerust te lezen dat jij ook dat menstruatieachtige gevoel in je onderbuik hebt, ook omdat we volgens mij op 1 dag na gelijk opgaan qua zwangerschap. Ik zit er eigenlijk ook heel hard over te denken om even thuis te blijven. Komend weekend wordt namelijk een heel druk weekend op het werk met veel stress. IK ga straks even mijn direct leidinggevende bellen om mijn situatie uit te leggen en een oplossing te bespreken. Misschien kan ik anders even een paar dagen achter de schermen werken en niet met passagiers met al hun vragen en eisen en boosheid (ik werk namelijk op schiphol). Vandaag doe ik het in ieder geval heel rustig aan, ga maar een beetje een boek lezen ofzo. Maar Snow, ga jij nu ook vaker naar de wc om te checken of je bloed verliest ? Laten we elkaar in ieder geval op de hoogte houden ! Wanneer mag jij voor je echo ? Groetjes, Natascha.
Hoi natascha, ik heb 28 mrt mijn eerste echo, eigenlijk had ik dan intake bij de VK, maar omdat ik nu bloedverlies heb, doet ze dan ook gelijk de echo. Ik heb bij mijn werk ook gewoon gezegd dat VK geadviseerd had om echt rust te nemen (heeft ze ook) maar wellicht dat jij dat ook gewoon kunt zeggen, dat ze dan meer begrip zullen hebben. Ik heb echt mazzel met mijn baas, ik voel me altijd enorm verantwoordelijk voor mijn werk, maar hij doet echt heel erg zijn best voor mij, en doet echt ook wat belangrijk is voor mij, en desondanks zie ik dan toch enorm ertegenop om hem te bellen bijvoorbeeld dat ik thuis blijf. Maar ik denk dat het voor jou nu wel echt beter is om even rust te nemen, stress slaat ook op je buik, en dat moet je nu echt vermijden! Ik had idd woensdag en donderdag de hele tijd te neiging om te gaan kijken of ik bloedverlies had, elke keer dacht ik iets te 'voelen' maar nu ben ik er wel rustiger in gelukkig. Mijn nichtje is vorige zomer bevallen, en had ook bloedverlies in het begin van haar zwangerschap gehad, en ook dat menstuatiegevoel, toen zij me dat vertelde was ik ook al wel een stuk gerustgesteld. we houden elkaar zeker op de hoogte! ik hoorde een tijdje terug van een vriendin die net bevallen is van dit forum, en ze had gelijk, het is zo fijn om met elkaar je ervaringen te delen, zeker als het je eerste is (in mijn geval) want dan weet je toch al niet wat normaal is bij een zwangerschap en wat niet. kop op hoor, rustig aan, bel gelijk je leidinggevende even, leg uit dat je erg veel pijn hebt in je onderbuik, en dat je bloedverlies hebt, en dat je VK zegt dat je echt rust moet nemen.
tja dames, een heel moeilijke en zenuwslopende situatie en helaas is het me dit jaar 2 keer al overkomen positieve testen en gewoon ongi geworden de laatste bij 5w4d. Ik veegde rood bloed af en heb gelijk HA gebeld en kon komen. Heeft gelijk gyn gebeld voor me vanwege mk vorig jaar zomer. Geen vruchtje meer te zien en geen + zwangerschapstest meer. Heel confronterend maar je bent gelijk wel uit de onzekerheid..... Dus misschien ff contact opnemen met de HA want dagen lopen te piekeren en stressen is niks. Vooral ook als alles goed is moet je niet met zo veel stress rond blijven lopen en wat werken betreft zou ik gelijk aan de kant schuiven, hoe klein zo ook zijn de kids gaan voor alles liefs
vraagje dan, als het een mk is, dan zitten er toch nog steeds wat zwangerschapshormonen in je urine? dus dan zou je toch niet met een zwangerschapstest kunnen kijken toch?
Heb net mijn leidinggevende gesproken en ze gaat het gelijk regelen dat ik de komende 4 dagen achter de schermen kan werken, maar ze zei ook dat ze het volkomen begreep als ik niet kom, daar drong ze eigenlijk een beetje op aan, maar ze laat de keuze aan mij. Ik ben van plan het vandaag in ieder geval heel rustig aan te doen en dan morgenochtend beslis wat ik doe, afhankelijk van hoe ik me voel. Ben ik op het werk en gaat het toch niet, kan ik alsnog naar huis gaan. Diana, jij weet dus ook als geen ander hoe die onzekerheid voelt. Maar omdat ik zo voorzichtig deze 2e zwangerschap in ben gegaan heb ik nog niet eens de kans gemaakt/gehad bij mijn HA langs te gaan en het heugelijke nieuws te vertellen, die weet dus nog niet eens dat ik weer zwanger ben. Maar wat de VK vanmorgen ook zei is natuurlijk wel erg waar, afwachten of ik blijf bloeden, het verandert niks aan de situatie. Ik ga proberen de gedachten een beetje te verzetten, maar hou er wel degelijk rekening mee dat het weer fout kan gaan. Is misschien niet de juiste gedachte, maar met mijn vorige MK nog vers in mijn geheugen, is dat een beetje moeilijk niet te doen. Kan het alleen maar meevallen als het wel goed is, toch ?
Oooh lieverd, hopelijk is het niets ernstigs en is alles in orde met je zwangerschap! Ik verloor tijdens mijn laatste zwangerschap ook bloed met 5,5 week. Wat heb ik in angst gezeten dat het weer mis zou gaan, dus ik weet precies wat je voelt. Gelukkig ging alles goed en hebben we nu sinds een maand een gezonde zoon. Volgens de verloskundigen kon het bloedverlies een paar oorzaken hebben: - adertje gesprongen - innestelbloeding - oud restmateriaal van eerdere miskramen dat loskwam. De duimen draaien hier dat de donkere wolk maar over mag waaien en jij op je roze wolk kunt gaan/blijven zitten Groetjes, Wendy
Hoi Wenniepenny, was het veel bloed dat jij verloor en ook helderrood ? In mijn beleving heb ik namelijk best veel bloed verloren, of zou het er erger uit hebben gezien dan het in werkelijkheid was ?
Nieuwe dag, nieuwe kansen. Ben geen helderrood bloed meer verloren, alleen wat bruin bij het plassen en afvegen. Ik heb nog wel steeds het idee dat mijn borsten kleiner/slapper zijn geworden, maar dat kan ook verbeelding zijn. Gisteravond was ik wel weer wat misselijk. Ik ga vandaag gewoon werken, mede ook omdat ik dan afleiding heb en er niet de hele dag aan denk, maar ook omdat je door stil te gaan zitten op de bank, geen miskraam tegenhoudt. Ik probeer me gewoon te ontspannen, meer kan ik niet doen. Laten we hopen dat het toch een gesprongen adertje was.... Groetjes, Natascha.
volgens mij is het bruine gewoon niet zo ernstig, ik had dat ook, en ookal heb ik nog geen zekerheid, mijn gevoel zegt me dat alles goed is met mijn kindje en de zwangerschap. Bij mij heeft het 2 dagen geduurd, dat bruinverlies, gisteren niks meer gelukkig. Je hebt ook gelijk hoor, afleiding is soms ook beter, en aangezien je nu even lekker rustig werk doet, dat kan volgens mij dan ook geen kwaad. fijn dat je je wel weer wat beter voelt en wat rustiger bent.
Ik hoop natuurlijk dat er niets aan de hand is maar het verhaal dat je buikkrampen bij een mk moet hebben is niet helemaal waar. Ik heb 2 keer een mk gehad en daarbij absoluut geen buikkrampen.Misschien is het idd gewoon een adertje maar ik zou zeker je vk bellen. Suc6 en sterkte!