Reality check, 2e zwangerschap duurt langer dan de 1e

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Meg1982, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meg1982

Meg1982 Lid

13 nov 2009
    85
    0
    0
    Hoi meiden,

Weet niet of het een bijwerking kan zijn van de Clomid maar ik zie het even somber in. Kort na de bevalling van mijn zoontje besloten we voor een tweede kindje te gaan. Ik had echt verwacht dat het dit keer sneller zou gaan, dan mijn lichaam soort van gereset zou zijn door de 1e zwangerschap en nu zou weten wat het moest doen.
    Helaas nu in ronde 13 en deze maand met Clomid 50 begonnen. Had ik maar een glazen bol waarmee ik in de toekomst kon kijken....

2. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat kan je lichaam je voor je gevoel dan toch enorm in de steek laten he :(

Bij ons ging de eerste zonder MMM en in vrij korte tijd. Nu bij de tweede zijn we al ruim 2 jaar verder en hebben we heel wat onderzoeken, ziekenhuisbezoekjes en teleurstellingen achter de rug. Het kan raar lopen in het leven.

En die glazen bol zou ik ook graag hebben. Als iemand tegen me zou kunnen zeggen dat ik nog een half jaar geduld moet hebben, maar dat het dan echt raak is dan is dat veel beter te overzien dan het geen idee hebben wanneer het gaat gebeuren en of het ooit gaat gebeuren. Maar ja....we zullen het er mee moeten doen helaas.

Sterkte meis en ik hoop dat de Clomid goed aanslaat en dat je snel goed nieuws hebt!

3. Meg1982

Meg1982 Lid

13 nov 2009
    85
    0
    0
    Hoi Mariska,
    bedankt voor je berichtje! Inderdaad als ik nu zou weten dat het bijvoorbeeld in maart zou gaan lukken zou dat heel veel rust brengen. Nu heb ik toch het gevoel dat mn leven een beetje stil staat, bij alles denk ik wat als...
    Veel succes met iui, hoop dat jullie ook snel een positieve test hebben!

4. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Meg,

Hier ook al hèèl lang bezig voor een 2e.
    Bij ons zoontje hebben we er de eerste keer ook best lang over gedaan.
    Na zijn geboorte gingen we na 6 maanden al serieus weer aan de klus.
    Ik zag het in het begin best positief in omdat bij ons alles goed blijkt, behalve dat mijn man traag zaad heeft. Dus ik dacht dit keer zijn we vast sneller zwanger... Maar nu we alweer ruim 2,5 jaar bezig zijn denk ik soms ook, jeetje zal het ooit nog raak zijn?

Ik hoop dat je snel een positieve test hebt meid, want soms is het best moeilijk om geduldig en positief te blijven.

Succes.

5. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Bij de 1e via de MMM zwanger geworden, het duurde allemaal lang, aangezien je dan vooronderzoeken moet doen etc.etc... die onderzoeken waren bij de 2e niet nodig, dus ik dacht, dan kan het mooi snel gaan. Niet dus, heeft minstens zolang geduurd.

6. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Pfff, ik begin ook weer de kriebels te krijgen. Wij hebben nog 2 cryo's over. Na 3 mislukte TP's begin ik nu toch wel wat nerveus te worden. Ik hoop ook niet dat ik een nieuwe ICSI moet. Ik ben heel blij met Dusseldorf, maar het is toch wel een investering elke keer, ook financieel.
    Ik had ook gehoopt dat mijn lichaam nu wel zou snappen wat zwanger zijn is en dat het sneller zou gaan. Eigenlijk hoop ik op een wonder en spontaan een keer zwanger te zijn. Ookal is die kans erg klein.

7. Meg1982

Meg1982 Lid

13 nov 2009
    85
    0
    0
    Hoi meiden,

Bedankt voor jullie lieve reacties! De clomid 50 is gelijk de 1e ronde aangeslagen, had (voor mijn doen) een hoge progestrone waarde van 53! Normaal 12, 23. Dinsdag een zwangerschapstest gedaan en zwanger :)

Hoop dat jullie ook snel een positieve test in jullie handen zullen hebben!

Heel veel succes (& sterkte!)

Groetjes, Meg

8. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Wat leuk!! Toch sneller als verwacht : )

Heel erg gefeliciteerd!

9. Princes

Princes Lid

21 aug 2011
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik weet precies wat jullie doormaken. Wij hadden al een kinderwens sinds 2006. Na een lange periode van proberen kwamen wij in mmm terecht. Er was niet direct een oorzaak gevonden. Alleen mijn FSH bleek aan de hoge kant. In 2010 gingen wij voor een eerste IVF in een natuurlijke cyclus. Er was maar 1 eitje gepuncteerd en ik heb weinig hormonen gebruikt en het was ineens raak! Wij konden ons geluk niet op.

Na een zware bevalling van bijna 24 uur ben ik moeder geworden van een zoon. Omdat die bevalling zo zwaar was wilde ik niets meer weten van sex, maar na een maand of 6 dachten wij al aan een tweede... Ook ik was helemaal overtuigd van een reset van mijn lijf. Ik heb immers al een kind gekregen. Daarnaast hoorde ik zoveel verhalen van meiden die spontaan zwanger werden van een tweede, terwijl de eerste met moeite via de mmm werd geboren, dus ik voelde mij zo zeker. Ik hield mijzelf voor dat als mijn zoontje 2 zou worden er een brusje zou rondlopen. Mooi niet dus... We zijn nu anderhalf jaar verder en ik heb er twee mislukte vruchtbaarheidsbehandelingen op zitten...

De frustratie is weer op het niveau als van voor de zwangerschap van mijn zoon. De kleine groep mensen die het weten zeggen dan 'ach, maar je hebt toch een lieve, gezonde zoon'. Dat is waar, maar de wens voor een tweede kindje wordt daar niet minder door... Het gevoel is exact hetzelfde als bij de wens voor een eerste kindje.

Liefs

10. Princes

Princes Lid

21 aug 2011
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van harte!!! Erg mooi om te lezen dat het nog steeds kan! Geniet ervan!

11. Meg1982

Meg1982 Lid

13 nov 2009
    85
    0
    0
    Hoi Princes,

Ik snap heel goed wat je bedoeld dat je wens voor een 2e heel groot kan zijn. Toen wij weer in het hele MMM wereldje terecht kwamen zeiden ook familie/vrienden: wees toch blij met wat je hebt en waarom zouden jullie weer dat hele traject ingaan....
    Wij hebben heel bewust voor kinderen gekozen, kom zelf uit een groot gezin en wil m'n zoontje dit graag ook meegeven. Al hoewel het door alle medische complicaties waarschijnlijk wel bij twee blijft.
    Ik hoop echt dat je snel zwanger bent!

12. Meg1982

Meg1982 Lid

13 nov 2009
    85
    0
    0
    Vanilla, dank je wel!
    Inderdaad ik was niet zo positief ingesteld deze maand :)

Zie dat jij over 3 dagen kan testen, spannend! Duim voor je!

Deel Deze Pagina