Pas 22 weken en de angst vliegt me soms aan

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door 40plusmama, 11 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Gelukkig 2 want anders was ik ze allebei kwijt geweest.

2. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    Hey lieve dees

Je kunt altijd bij ons terecht he.. dat weet je! alle februari-mama's staan voor je klaar..

Hele dikke kus en knuff..
    Sizzel...
    (februari-mama...)

3. 40plusmama

Ik weet het Sizzel, lief van je, dank je!

Knuffel terug.

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Volgens mijn uitvaartonderneemster worden de kosten van de uitvaart van een doodgeboren kindje gedekt door de uitvaartverzekering van de ouder(s). Ik weet niet hoe het zit als het kindje direct na de bevalling overlijdt, maar het principe lijkt mij 't zelfde.
    Veel sterkte!

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Dees, ik weet dat het in jouw geval anders ligt omdat één van jouw kindjes zal sterven. Maar voor alle anderen: een uitvaartverzekering is pure geldklopperij. Je kunt beter je hele leven iedere maand een paar euro op een spaarrekening zetten. Reken maar uit: aan het einde van je leven heb je die uitvaart zelf tien keer betaald. En ik overdrijf dus niet. Doet het niet! Zet liever geld opzij voor een noodgeval.

@Dees: ik was ook bang om mijn kindje te zien. Maar hoe hijz/zij er ook uitziet, het is toch je kindje. Ik vond het - toen ik het zag - helemaal niet eng. Ik vond Sterre erg mooi. Kijk niet te veel naar de foto's van anderen. Je eigen (dode) kindje is heel anders dan dat van iemand anders.

6. 40plusmama

Ik sluit liever wel een verzekering af omdat van dat opzij leggen vaak niks komt. We hebben al eerder zoiets gedaan in het verleden en bij ons werkt dat niet. We sparen wel maar dat is voor noodgevallen anders dan een overlijden. Al heb ik voor mezelf alleen maar het idee dat we goed zijn verzekerd geeft dat al een stuk rust. Daarbij, als we hem nu afsluiten betalen ze toch uit bij het kindje wat komt te overlijden terwijl we daar dan nog bijna geen premie voor hebben betaald.

Daarbij, stel dat 1 van ons binnen 10 jaar komt te overlijden. Dan heb je nog lang niet genoeg gespaard en zit je mooi te kijken met de kosten. Nee, dan maar liever safe en iets meer betalen.

7. 40plusmama

Bij mijn verzekering anders niet. Misschien maakt het verschil dat die 39 jaar geleden af is gesloten.

Die van mijn man dat weten we nog niet. Maar die laten mijn schoonouders terugbetalen dus daar kunnen we dan geen gebruik meer van maken.

Maandag ga ik een afspraak maken met Monuta om wat af te sluiten. ;)

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Jammer, en ook een beetje bot van de verzekering. Je hebt immers niet de kans gehad om er één af te sluiten. Het kindje is nog niet eens geboren!

Terugbetalen? Ik snap hem even niet, maar goed... Krijgen zij het geld dan terug?

Ik snap wel dat het in jouw geval anders ligt, hoor! Een uitvaart kost best heel wat geld. Veel sterkte, meisje... Ik hoop dat het goed gaat met je andere kleintje en dat die wel kerngezond is.

9. 40plusmama

Ik zal het even uitleggen. Mijn schoonouders zijn best moeilijke mensen in een hoop opzichten. Zij hebben voor mijn man een polis afgesloten en hebben daar nu zo'n 900 euro aan betaald. Ze betalen nog steeds elke maand iets van 2,50. Toen ik vroeg of mijn schoonmoeder wilde nagaan of er een dekking op zit voor de kinderen begon ze over dat zij hem nog steeds betalen en er al 900 euro aan kwijt waren. En of wij niet wilde kijken of het onder een andere verzekering valt want dan konden ze de polis van mijn man stopzetten en de betaalde premie terug laten betalen. Oftewel, ze willen dat geld gewoon hebben. Ik was daar zo pissig over dat we hebben besloten om maar helemaal een nieuwe af te sluiten.

Ik heb een afspraak gemaakt voor aanstaande donderdag met iemand van Monuta. We sluiten een nieuwe polis af en vanaf 24 weken zwangerschap zijn de kindjes netjes meeverzekerd.

10. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    sjonge dees... wat moet je toch allemaal meemaken :( ik ga vanavond een kaarsje speciaal voor jou branden

11. 40plusmama

Dank je ;)

12. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ongelooflijk Dees, net nu jullie de verzekering nodig hebben [ervanuit gaande dat de kindjes meeverzekerd zouden zijn, wat volgens mij toch vaak zo is] gaan je schoonouders die polis opheffen!
    Nogmaals sterkte!

13. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Lieve Dees,

Ik vind het toch wel enorm vervelend dat je schoonouders zo reageren. Dat getuigt mijns inziens niet van erg veel tact, om het maar zachtjes uit te drukken.

Ik hoop dat ze nog gaan bijdraaien. Weet dat ik aan je denk...

Liefs,
    Josien

14. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    is het niet verstandig om de polis van je mannetje zelf over te nemen
    dan hoef je ook niet opnieuw te beginnen
    beetje lullig van je schoonouders ,,maar ik had het zo gedaan
    Mijn schoonzus en zwanger hebben ook een kindje gehad die 2 dagen na de geboorte is overleden en zei hebben alles via hun eigen verze terug gehad zelfs hebben ze allbei een kettingkje met as erin van hun meisje

heel veel sterkte meid

15. 40plusmama

De polis die mijn man heeft dekt niet zoveel kosten. Vandaar dat we gewoon overnieuw beginnen. Qua dekking van de kosten maakt het namelijk niet uit hoe lang je al betaald ;)

16. 40plusmama

Jeeeeeeeeey, de verzekering is goedgekeurd \:D/ . Dat is een hele zorg minder zeg! Vanaf 24 weken zwangerschap zijn de kleintjes gewoon met mama mee verzekerd =D>

17. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Owww, dat is al een hele zorg minder, wat fijn!

18. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Fijn, Dees, dat is tenminste wat. Ik hoop dat je ondanks al deze zorgen toch nog een beetje van je zwangerschap kunt genieten.

19. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Nou gelukkig is dat goed geregeld dus.
    Probeer je nu ondanks alles toch wat van je zwangerschap te gaan genieten!
    Veel liefs Miranda.

20. 40plusmama

Het genieten lukt af en toe wel hoor, het is alleen steds een dubbel gevoel. Ik kan nu best genieten van de schopjes van de kleintjes. Het zijn dingen die niemand me af kan nemen en die ik toch meepik van ons toekomstige vlinderkindje.

Deel Deze Pagina