tweede naam, geen vernoeming

Discussie in 'Babynamen' gestart door eems, 26 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eems

eems Actief lid

5 aug 2013
    390
    100
    43
    Hallo!

Eind juni verwachten wij een meisje. De eerste naam hebben we al gekozen maar willen graag er een tweede naam bij. We vinden dit mooier klinken in combinatie met de voor- en achternaam. Echter willen we niet gaan vernoemen.

Vinden jullie het vreemd om een tweede naam te gebruiken die dan als het ware 'betekenisloos' is? Dus puur alleen een mooie naam?

2. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Nee hoor helemaal niet raar! Gewoon doen. :)

3. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Helemaal niet, hebben wij zelf ook gedaan haha ;)

4. Fides

Fides Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.139
    22
    38
    Ik vind dat wel raar, in die zin, dat ik dat zelf nooit zou doen.

Maar als jij er zelf geen probleem mee hebt, is het toch goed?

5. Sifra

Sifra Niet meer actief

Vind ik zeker niet raar. Hier geen kinderen, maar hadden we ze wel gekregen, dan hadden wij dit ook gedaan.

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.181
    8.906
    113
    Mijn dochters hebben allebei twee namen, waarbij de tweede naam 'betekenisloos' is. Mijn zusjes en ik hebben dat ook. Ik vind het net zo normaal als een tweede naam ivm vernoeming.

7. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik vind het wel raar. Een tweede naam wordt vrijwel nooit gebruikt en heeft m.i. alleen nut bij een vernoeming.

8. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Het is ook nuttig voor de post als je kind dezelfde voorletter heeft als 1 van de ouders ;)

9. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.571
    3.069
    113
    Hebben wij ook ;)
    alle kids hebben een 2e naam die we gewoon mooi vinden

10. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Onze dochter heeft ook een tweede naam die wij gewoon mooi vonden. Bij onze dochter die nu op komst is doen wij het ook. Ik vind 2 initialen mooier staan. Daarbij kan het ook heel handig zijn. Onze dochter heeft een naam die nogal negatief in het nieuws is geweest en wij hebben overwogen om haar bij haar tweede naam te gaan noemen. Uiteindelijk hebben we dat niet gedaan maar onze dochter zou later zelf ook kunnen kiezen om zich bij haar tweede naam te laten noemen.

11. Harpa

Harpa Actief lid

2 jul 2012
    494
    6
    18
    NULL
    NULL
    Nee, ik vind het niet raar, juist mooi.

12. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Daarom vermijden wij persé dubbele voorletters in ons gezin :).

13. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Ik vind het heel normaal eigenlijk. Wij hebben het ook gedaan omdat we het mooi vonden. Vernoemen vind ik persoonlijk vreselijk oubollig en heb het gevoel dat je dit doet omdat het verwacht word. Dus ik vind vernoemen raarder dan gewoon een leuke tweede naam
    Kiezen.

14. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Haha, ja dat is ook een idee ;)
    Wij waren voor onze tweede dochter alleen verliefd op een naam met een D. En mijn naam is ook een D. Dus dan komt die tweede naam heel goed uit. En we vonden het ook gewoon mooi.
    Een andere eerste naam was het gewoon niet voor ons.

15. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Ik heb zelf een tweede naam die 'betekenisloos' is. Mijn ouders hebben mij een voornaam gegeven die toentertijd nog niet zoveel voorkwam. Mocht ik het vreselijk vinden of ermee gepest worden, dan had ik mijn tweede 'meer normale' naam nog en die zou ik kunnen gaan gebruiken.

Dat was tenminste hun idee. Ik heb verder niet zoveel aan de tweede naam, hij staat wel leuk bij de eerste, maar nodig is het niet. Echt raar vind ik het ook niet hoor. Sommige kinderen hebben twee namen omdat de ouders niet kunnen kiezen. Of omdat ze het mooi vinden. Prima toch?

16. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hier ook twee namen. Voor zwel ons als ouders (doopnamen) als wij bij onze zoon.
    Hij is en wordt niet gedoopt, maar ik weet van vroeger dat de tweede naam (en soms je achternaam) werd gebruikt om duidelijk te maken dat je toch echt wel moest gaat luisteren, want anders zat je flink in de penarie. Dus misschien dat dat effect hier ook gaat plaatsvinden.

17. misa

misa Niet meer actief

Nee zeker niet gek! Hebben wij hier ook, gewoon omdat we het mooier vinden staan, twee namen. :)

Deel Deze Pagina