Pas 8,5 week zwanger en al zoveel (buik)klachten

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door miekkie, 1 jan 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekkie

    miekkie Bekend lid

    24 feb 2006
    713
    162
    43
    Vrouw
    Ik ben krap 8,5 week zwanger van mijn derde kindje. Maar ik heb al zoveel klachten nu. Ik vraag me af of dit wel normaal is en of ik morgen contact moet opnemen met de verloskundige. Ben benieuwd naar jullie ervaringen en meningen.
    Mijn buik is al zo dik dat je overduidelijk kan zien dat ik zwanger ben. Ik kan ook al mijn gewone broeken niet meer aan en draag al zwangerschapsbroeken. Ik weet dat dit absoluut nog niet van de baarmoeder kan zijn, want dat zit nog geheel achter het schaambot. De arts die de vroege echo deed zei dat het van de hormonen kon zijn die de darmen opblazen, maar zo extreem??
    En ik ben extreem moe, veel misselijk, ik moet veel vaker en meer eten om me niet heel naar te gaan voelen en mijn buik voelt overvol en soms zelfs pijnlijk (hierdoor lijkt het).
    De meeste van deze klachten herken ik niet van mijn eerste twee zwangerschappen. En ik kan natuurlijk niet de hele dag op de bank of bed liggen, met nog een peuter rondlopend.
     
  2. WWJD

    WWJD Niet meer actief

    Bij een volgende zwangerschap groeit je baarmoeder al sneller is mijn ervaring. Bij de 4e en 5e zaten mijn gewone broeken met 4 weken al niet meer lekker door mijn darmen, ja die kunnen best extreem opzwellen. Ik kreeg al vragen of ik zwanger was toen ik de test nog moest doen (13dpo).

    Elke zwangerschap is anders. Kan best dat je nu meer last hebt van de hormonen dan bij de eerste 2. Praktisch en prettig met een peuter is anders.
    Hopenlijk voel je je gauw wat beter.
     
  3. miekkie

    miekkie Bekend lid

    24 feb 2006
    713
    162
    43
    Vrouw
    Bedankt voor je fijne reactie!! De darmen zwellen dan idd wel heel extreem op. Ik heb een bizarre buik. Tjonge :(
     
    WWJD vindt dit leuk.
  4. onzekereMama

    onzekereMama Fanatiek lid

    21 feb 2014
    1.136
    551
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Herkenbaar hoor.. ik pas bijna niets meer.. zie eruit alsof ik al op de helft ben.. herken dit ook niet van de vorige keer..
     
    miekkie vindt dit leuk.
  5. Minimensje83

    Minimensje83 Fanatiek lid

    19 jan 2014
    1.350
    884
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar hoor. Hier ook zwanger van derde en met 8/9 weken had ik ook zwangerschapskleding aan. Mijn buik nu is net zo dik als toen ik bij eerste ging bevallen. En veel meer kwalen dan bij andere 2 zwangerschappen (misselijk, hoofdpijn, vocht vasthouden, obstipatie, tig keer plassen etc). Je doet er weinig aan ben ik bang. Nog 7 maanden dan wordt het beter ;)
    Gefeliciteerd!
     

Deel Deze Pagina