mijn zoontje van bijna 6 poept nog steeds elkedag in zijn broek

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door shirley84, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shirley84

shirley84 Lid

9 jun 2011
    54
    0
    0
    verzorging
    hallo allemaal

ik heb een paard vraagjes

wie is er bekend met een poeppoli?

het zit namelijk zo.

Mijn zoontje van bijna 6 poept nog steeds elkedag in zijn broek.
    Ik heb zelf al echt vanalles geprobeerd maar niks werkt.
    Ook lopen we nu bij de kinderarts er voor en zit hij aan de forlax (voor volwassen, dus niet speciaal voor kinderen) en heeft hij al 2 keer een klisma gehad , maar dit heeft dus geen effect.
    En hij blijft dus in zijn broek poepen, ik wordt er zo langzaam aan echt gek van, en weet niet meer wat ik niet doen.

Nu heb ik wel eens gehoort dat je kind opgenomen kan worden op een poeppoli?

heeft iemand hier ervaring mee?
    zo ja dan hoor ik dat erg graag, ik zit er namelijk sterk aan te denken om hem op te laten nemen hiervoor als dit idd mogelijk is

alvast erg bedank

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als je poeppoli intikt bij google krijg je heel veel hits van verschillende ziekenhuizen met veel info. Ik zou daar even kijken.

Succes!

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Lianna poept ook in d'r broek en ik heb werkelijk geen idee meer hoe ik het moet aanpakken. Eerst had ze obstipatie, maar dat is nu zo goed als over. Als ik haar een luierbroekje aangeef zodat ze op school tenminste "schoon" blijft, dan gebruikt ze die ook maar meteen om in te plassen. Geef ik haar alleen een onderbroek aan dan poept ze die vol. Nu zet ik haar 3 keer per dag 5 minuten op de wc om te poepen, maar nee hoor ze doet het gewoon niet. En als ik dan vraag waarom ze niet op de wc poept dan zegt ze: daarom niet en ze lacht er bij.

@Shirley84, de poeppoli duurt bij ons dus nog wel even. Maar hoe doe je dit met school?

4. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Mag ik vragen waarom de medicatie om zijn stoelgang op gang te brengen? Is hij niet net te laat of is hij zich er heel bewust van?

5. shirley84

shirley84 Lid

9 jun 2011
    54
    0
    0
    verzorging
    Hij is zich er heel bewust van.

En op school heeft hij een luierbroek aan.

6. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Hier ook bij de poeppoli geweest. Lotte heeft veel blaasontstelingen gehad waardoor ze ook weer obstipatie heeft, een soort vicieuze cirkel. Lotte gebruikt movicolon zoveel zakjes per dag als nodog is. Wij lopen echter ook bij een kinderfysiotehrapeut die zowel blaastraining bij Lotte doet en stimuleren van de darmen en dit op zo'n positieve manier. Sinds we dit zijn gaan doen gaan we met sprongen vooruit. Vooral het punt strijd aangaan vermijden, als je ziet dant ze in haar broek poept en het strijd is meer medicatie geven dan komt het vanzelf. Zie je dat ze moet poepen? ik zie het bijna altijd direct aan Lotte, maar ze vertikt het dan om naar de WC te gaan. Strijd aangaan werkt echter averechts. Op het moment gaat het zo goed. Als ze goed kunnen poepen zullen ze ook niet met tegenzin naar toilet gaan. En kennen jullie de volgende site: www.underwunder.nl. Onderbroekjes, maar dan met iets erin dus geen luierbroekje, voelt ook niet zo aan maar houdt wel alles tegen. Ook wasbaar.
    Sterkte!

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoe je dat aanpakt, is erg afhankelijk van de vraag of er een medisch/fysiek probleem aan ten grondslag ligt, of niet.
    In het eerste geval moet je eerst het onderliggende probleem aanpakken, in het tweede geval toch echt gedragsmatig dingen veranderen...

8. flippy

flippy Actief lid

16 jul 2007
    282
    0
    0
    Rotterdam
    Mijn zoontje wordt volgende week 4 en we zitten met soortgelijke probleem sind hij 2,5 is. Hij houdt het gewoon op, en wil dan alleen maar in de luier poepen.
    EErst dachten we gewoon obstibatie en het viel nog mee tot 9 mnd. geleden, volgens de artsen hoeven ze nog niet zindelijk te zijn. De obstipatie onstaat juist omdat hij het te lang ophoudt.Daarom gebruiken we lactulose, zodat het zacht blijft.
    We zijn ook bij de gz psycholoog aangemeld.Daar gaan we in okt. naar toe.
    Maar 2 mnd. geleden kwamen we erachter dat hij liesbreuk heeft. Ze zeggen dat het meestal aangeboren is vooral bij de jongens, andere arts zegt dat het juist door het te veel persen(obstipatie) komt. Maar ze zegt ook dat hij juist door de liesbrek moeite mee kan hebben, en het daarom ophoudt. Hij wordt binnenkort aan geopereerd, en we hopen heel erg dat het daar aan lag!

Ik zou zeker verder hulp in zoeken. Misschien heeft het een medische reden, of dat het juist psychisch is. Wat ik je ook kan aanraden is de ostheopaat.Heb daar veel goede dingen over gehoord. Ik ben laat op dat idee gekomen helaas, daarom gaan we eerst die operatie afwachten.

Succes ermee!

9. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    mijn beste vriendin werkt op de poeppoli..
    Voor dat je bij de poli terecht kan komen moet je eerst langs de huis arts geweest zijn , alles eprobeert hebben en dan wordt je pas door gestuurt naar de poeppoli...
    op de poli krij je eerst gesprekken jij en je kind en dan je kind alleen , ze leren spelenderwijs hoe ze op de wc moeten poepen en wat poep is, dat het niet eng is en gaan ze praten over waar door het kind bv niet op de wc gaat , wat is de angs en waar komt het vandaan.....

heel veel sterkte!

Deel Deze Pagina