Wie heeft laminaat in het hele huis?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lov23, 10 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

De titel zegt het al.....wie heeft het en ben je tevreden?
    Ik zit erover na te denken om in woonkamer en keuken laminaat te leggen....maar of het nu verstandig is?

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

waarom niet?

3. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Wij hebben het overal en ben tevreden. Ik zou wel uitkijken welk soort je pakt. In de woonkamer en keuken ligt bij ons een laminaat met groef. Hierloopt vocht niet direct in.
    Boven hebben we echtere goedkoper laminaat en daar is een keer het waterbakje van de poes omgevallen. Daar zie je dus echt verdikking ontstaan bij de naden waar het water gelezen heeft. Dus gewoon even goed advies vragen en het is prima te doen hoor.

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik heb het in m'n hele appartement. Waarom zou het niet verstandig zijn?

5. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Wij hebben laminaat door het hele huis liggen. We wonen 4 hoog en de buurvrouw is nog nooit komen klagen ovdr geluidsoverlast. Ik vind het ideaal. Ik doe regelmatig de vloerwisser erover en je vloer is schoon.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ligt alleen tapijt op de trap (halve maantjes) en op de overloop. Maar verder alles laminaat.
    Zit wel verschil in kwaliteit. De goedkoopste varianten zijn soms na een jaar al verkleurd/gebutst/etc. Hier middenprijs (gamma)

7. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier ook overal laminaat, heerlijk! Behalve in de douche, daar is ook wel laminaat voor te krijgen wat waterbestendig is...maar wij hebben gekozen voor tegels in de douche.

8. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Hier ook overal laminaat behalve douche dan, daar gewoon tegels.
    Oh en in de berging zeil i.v.m wasmachine enzo. Maar waarom zou het niet verstandig zijn dan?

9. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Wij hebben ook door het hele huis laminaat liggen. Ik weet wel dat wij voor duurdere kwaliteit laminaat hebben gekozen. Ook ivm het koken in de keuken. Heb vroeger namelijk ook laminaat gehad van bagger kwaliteit, en toen was het echt niet grappig als je iets liet stuiteren in de keuken.. We hebben er een goede ondervloer onder laten leggen en had niet meer anders willen hebben. Maar goed, ieder heeft er zijn of haar mening over..

10. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Wij hebben op de begane en de eerste verdieping laminaat. Boven twee soorten en beneden ook. Keuken is anders. De huiskamet hebben we vreselijk duur spul liggen en is dan ook erg goed. Boven iets minder duur maar ook top. In een kamer ikea laminaat en voor slaapkamers vind dat prima spul.

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Waarom niet verstandig? Omdat het ook in de keuken komt....daar kook je, gebruik je water enz.....daarom die vraag.

Ik zag mooie bij praxis....lijkt net echt hout supermooi! En lang niet so duur.....maar vroeg me dus af of het niet snel slijt in de keuken.

Maar je hebt dan ook verschillende mm die je kan kiezen,dan zou ik dus voor minstens 5 mm moeten kiezen denk ik ... Wat hebben jullie?

12. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier in het hele huis... oh nee ik lieg op de zolder niet ;) maar daar gaat het wel komen maar dat word nog een heel verbouw project :p

13. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Wij hebben 7/8mm, geloof ik. Van Berry Floor. Wij hebben het wel (nieuw huis) laten leggen door een woninginrichting firma. In de keuken is het dus wel verstandig, maar uit ervaring weet ik dus dat je wel een goede kwaliteit laminaat moet hebben. Als wij nu iets laten vallen in de keuken, kan ik dit makkelijk met een doekje opruimen, zonder dat het op het laminaat zichtbaar is. Deuken valt bij ons ook niet op. Ligt ook wel een beetje aan je structuur en de kleur die je kiest.

14. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

wij hebben het overal, zelfs in de slaapkamers, alleen niet boven op de overloop.

zou niet weten waarom je het niet in je keuken zou kunnen plaatsen.

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wij hebben 8 mm, 5mm is het dunste wat je kan krijgen geloof ik. Wij hebben het weg bij Carpetright, ook niet duur en erg mooi. Extra brede planken met dubbele Vgroef.

Hou bij de dikte ook rekening met de ondervloer ivm de deuren! Als je een te dikke ondervloer neemt icm 8mm of iets dergelijks moeten wel je deuren nog open kunnen.

16. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    hier ook laminaat, ik ben fan! haha, makkelijk schoon te houden en ziet er netjes uit.

we hadden het alleen ook in de keuken, maar bij het plaatsen van onze nieuwe keuken, hebben we gekozen voor natuursteen ipv laminaat, in de keuken vind ik het dus niks. als je er maar een drupje water op laat vallen en je loopt erover heen, staan er al van die strepen op de vloer, en dat is zoooo lelijk.
    misschien kwam dat ook wel doordat we een hele lichte keuken hebben met veel ramen..

wij hebben trouwens wel goede kwaliteit laminaat, en er valt geregeld wat op van speelgoed ofzo, maar er zit geen deukje of krasje in.
    [volgens mij kantoor kwaliteit, die is het sterkst] dus voor intensief gebruik.

17. Ann87

Ann87 Bekend lid

12 aug 2012
    712
    0
    16
    Ook wij hebben het in het hele huis liggen, beneden- en bovenverdieping. Erg tevreden en zou niet meer anders willen!

18. knap

knap Niet meer actief

Op de douche na hier ook overal laminaat. Het goedkoopste van de Ikea en nu na een jaar is het nog steeds als of het nieuw is. En in de keuken ook. Ben erg te vrede ermee en er is best al eens water en zo over de vloer gegaan nergens heb ik daar nog schaden van. Voor die prijs prijs ik me rijk. Voor ongeveer 45 m laminaat in huis met ondervloer en plinten 500 euro kwijt 150 voor het leggen door een bekende en klaar was het hier.

19. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

jup overal. op keuken en hal na ivm natte voeten, morsen enz..Maar verder overal..Heerlijk. makkelijk schoon te maken.. ene keer de swiffer door en de andere keer de stofzuiger..

20. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Wij hebben laminaat van gamma...geen idee hoe dik het is. het was niet duur, 8 euro per vierkante meter.
    Ligt al bijna 3 jaar en is nog hardstikke mooi. hebben wel gekozen voor duurzaam laminaat ivm huisdieren. (zit dan geloof ik een extra harde toplaag op)

Deel Deze Pagina