Eerste ronde in februari/maart 2009, deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door evenstar, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Dag allemaal,

Om te zorgen dat het forum soepel en snel blijft lopen, heeft het beheer van ZP besloten om alle topics langer dan 1000 posts te sluiten. Dus hierbij een nieuw topic om op verder te kletsen!

Eerst even een linkje naar de laatste pagina van het eerste topic, want Orwen had daar net een bericht achtergelaten met een fotootje van Alba.

http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden-clubs/135225-eerste-ronde-februari-maart-2009-a-170.html

Ik zal naar jullie allemaal een linkje naar dit topic krabbelen, anders wordt het wel een heel gedoe om elkaar nog te vinden, ons oude topic zal al snel heel ver naar beneden zakken!

Schrijfze! :)

2. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Dank Evenstar :)

Ik moet haasten voor een afspraak in het zkh. Later meer!

Liefs, Luca

3. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Even vanuit de trein: DE ECHO WAS GOED, HARTJE KLOPTE!!! Tranen van blijdschap bij ons, bij mama en bij mijn zusje. Ik heb een wondertje in mijn buik!!

4. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    Gevonden!

@Kroko: Super dat alles goed is! Geniet ervan!

En hier nog een foto:

5. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    @ Kroko: Jippie!!!! Heerlijk meid! Lekker gaan genieten hoor! Ik kon dat ongeveer met 9 weken! Hopelijk jij nog eerder. Of misschien lukt het al om goed te genieten.

@ Orwen: Wat super leuk om over Alba te lezen! Het kriebelt bij mij dan ook steeds meer! Geweldig! En leuk trouwens dat je al zo vroeg ontwikkelingen kunt zien, lijkt me echt mooi!

Vandaag voor het eerst van 10 tot 16 uur op m'n werk geweest. Niet voor de klas, maar wel lekker bezig!
    En zo lief: Een leerling uit mijn groep kwam met een super leuk rompertje aan. Zo'n witte met een uiltje van de HEMA! Helemaal mijn smaak! Echt heel leuk. En alle meiden uit groep 8 kwamen naar me toe om me te feliciteren! Het wordt nu echt nog leuker! :D

6. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Haaaai allemaal!

Krokodieltje, geweldig!!! Gefeliciteerd en geniet ervan :) :) :)

Orwen, wat een prachtig meisje is het toch, en zo lief dat ze haar koppie al kan optillen. Hoe voel je je verder? Ben je snel op krachten gekomen na de bevalling?

Mezelf, wat fijn dat je weer een beetje aan het werk kan, er breken nu echt betere en leukere tijden aan ;)

HIer, ik ben 37 weken vandaag, het mag gewoon elk moment gebeuren nu, en soms vliegt me dat ook wel een beetje aan. Kan ik het wel, moeder zijn, heb ik alles wel geregeld... want het is nogal wat voor je echt alles thuis hebt, je vluchttas klaar hebt, zeker als je lang doorwerkt... dan moet er veel op het laatste moment. Maar goed, ik heb veel vriendinnen op bezoek steeds en rust zoveel mogelijk uit. Meer kan ik niet doen, tis gewoon afwachten!

Ben benieuwd of we binnenkort iets van Roosje gaan horen, volgens mij is ze hier sinds de bevalling nog niet geweest.

7. Dara

Dara Actief lid

4 dec 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames,

We gaan verder met deel 2, thx Evenstar voor je berichtje.

Orwen: Wat heb je een prachtige dochter.

Kroko: Yippie, wat een geruststelling, ben helemaal happy voor je!

Luca: Hoe is je afspraak in het ziekenhuis verlopen?

8. smile17

smile17 Niet meer actief

Hai meiden heb jullie weer gevonden

@Orwen wat een prachtige haartjes heeft jullie dochter toch echt heel lief en wat snel dat ze haar hoofdje al op kan houden.

@Evenstar heb al meerdere buikfoto''s en bijna af kamer foto's maar moet ze even op de pc gaan zetten en dat komt er maar niet van. Maar ik ga ze plaatsen beloofd.
    Spannend nu 37 weken en jullie kleine meid mag dus gewoon komen. Geniet lekker van deze tijd en rust goed uit voor de komende drukte.
    MOcht je nog last hebben van brandend maagzuur dan heb ik de tip. Mijn moeder werkt in een noten winkel en een zwangere vrouw kwam ongebrande witte amandelen halen tegen maagzuur. Dus mijn moeder meteen voor mij een zakje meegenomen. Gisteren vreselijk zuur en nam een stuk of 10 amandelen en nda 2 minuten was het weg

@Luca hoe was het in het ziekenhuis? Hopelijk begint het snel bij je want wanneer was nou de geplande kz?

@Kroko wat heerlijk dat de echo goed was. Nu kun je hopelijk gaan genieten.

@Mezelf wat leuk dat ze op je werk zo goed reageren en dat je het nu lekker aan iedereen kunt vertellen. Begint je buikje al een beetje te groeien?

@BB10 nog 3 dagen hoe gaat het nu met je? Ik duim echt voor jullie hoop zo dat het raak is.

@serendipity hoe is het met jou?

Vanmiddag ben ik lekker vrij en gaan we de puntjes op de i zetten in het kamertje en ga ik bellen om een afspraak voor het leveren van de meubeltjes.
    Verder heb ik superleuk nieuws weet alleen niet meer of ik het al had gemeld................ Nou ja anders nogmaals mijn schoonzusje is zwanger dus zijn we gezellig nog een tijdje samen zwanger en zit er straks maar een paar maandjes tussen onze kindjes echt zo leuk!

9. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hey meiden,

Met de kindjes gaat alles nog goed. Ze veranderen zowaar nog licht van plaats. Kindje links gaat steeds meer dwars liggen, en kindje rechts kruipt weer iets omhoog (lees: meer maagzuur en ademgebrek, grom). Ks blijft dus gehandhaafd. De datum (als ik die haal) wil ik liever niet meer op een publieke site zetten, maar in een pb'tje wel hoor :). Het is in de eerste week van februari iig.

@Orwen: wat een lieve foto's! en dat volle haar! Mooi hoor :)
    En wat snel dat ze haar hoofdje omhoog houdt. Nu wachten op het eerste lachje :D

@Smile: En, zijn de laatste puntjes op de i gelukt? Leuk dat je schoonzusje ook zwanger is.
    We hebben net een nieuw fototoestel gekocht, buikfoto komt eraan. Al is mijn buik wel iets kleiner dan anderhalve week geleden. Bepaalde truitjes gingen er toen niet overheen en nu wel weer :(

@Kroko: wat fijn :D:D:D!!!!

@Dara en Mezelf: hoe is het met de misselijkheid?

@andere meiden: volgende keer weer meer. Ben moe en alles doet pijn :x

Liefs!

10. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Wat onwijs spannend Luca. Ja, maagzuur... de eetlust is hier nogsteeds ook ver te zoeken, en hier is het er maar een (wel een grote meid en eentje die erg van wiebelen houdt)!

Smile, ik ben erg benieuwd, maar neem je tijd hoor! Tis veel gedoe als je zo rond de 25-28 weken bent, je wilt de kamer afhebben, bent toch al wat zwaarder, moet nog werken... etc. Maar geloof me, er zijn nogsteeds dingen die wij af en toe in het kamertje doen... ik heb pas sinds gisteren kratjes in huis om het bed mee op te hogen... de babyfoon heb ik pas net uitgepakt... het wiegje (gewoon de bak van de kinderwagen) nog opgemaakt... oh well... :D

Hier moe, koud, en af en toe een beetje blues. Zie uit naar het kindje, maar het overvalt me af en toe zo, van oooh my god dan heb ik een kind. Maar alles goed hoor ;)

11. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Voor jou ook Evenstar ;)
    Op welk gewicht wordt ze geschat?

Hier zijn ze ook nog goed bewegelijk. Ben benieuwd hoeveel kg baby ik straks heb. Ze voorspelden 2 7 ponders en een gewichtsverlies van zo'n 10 kg. bij de ks. Of had ik dat al verteld?

12. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Das best flink voor een tweeling!!! Pff hoe hou je het uit! Nou vind ik het met een trouwens op het maagzuur prima te doen hoor, ik hoor van anderen veel meer ellende: rugklachten, bekkenklachten, etc. Totaal geen last van, misschien helpt het dat ik groot ben en erg sterk was toen ik zwanger raakte qua spieren (met name rug en benen waren erg gespierd. Ja. Waren. :D)

Hier geschat op 7,5-8 pond bij de laatste keer, maar er zit een keer tussen dus ik zou het nu niet weten.

13. Dara

Dara Actief lid

4 dec 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames,

Vanmorgen heb ik een heel klein beetje bloed verloren. Ik raakte helemaal in paniek en belde de VK. Ze stelde me gerust en gaf aan dat ik direct aan de bel moet trekken als ik een ongi buikpijn voel of een inlegkruisje moet gebruiken. Beide zijn gelukkig niet voor mij van toepassing. Gevolg --> Nog meer pijn in mijn maag van de stress en ik ren 100 x naar de wc voor een is- alles- oke- check.

Mijn vriend is ook bezorgd, gelukkig mogen we woensdag naar de VK voor de intake (helaas nog ff langer geduld hebben voor de echo).

Groetjes en alvast een goed weekend,

Daar

14. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Oh, dat is schrikken :(

Maar veel vrouwen hebben wel licht bloedverlies in het begin (ik heb gelukkig niks gehad, maar de eerste 12 weken heb ik ook heelvaak zitten spieken op de wc enzo). De boel is heel goed doorbloed nu, kan gewoon een vaatje geweest zijn of iets.

15. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Inderdaad schrikken Dara! Maar goede kans dat het zo'n kapot bloedvaatje is. Hopen we iig!

Ik heb het ook gehad, met 6 weken en 1 dag (wel heel licht). Ik kon het toen relateren aan mijn mannetje die wat wild in bed was geweest... Maar hier was dus alles ok.

Ik hoop dat je geen bloed meer ziet!

16. Mezelf

Mezelf Actief lid

6 dec 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    @ Dara: Ik kan me heel goed voorstellen dat je je rot bent geschrokken. Gelukkig kun je nu wat eerder heen. Helaas niet meteen een echo, maar hopelijk kunnen ze je toch wat extra zekerheid geven.
    Positief blijven meid! Sterkte!

17. Dara

Dara Actief lid

4 dec 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bloeverlies was gelukkig eenmalig en is ook niet meer terug gekomen, het was ook maar een innie minnie beetje (maar toch!), ren nu ook niet meer 100 X naar de plee voor een check.

Inderdaad positief blijven en woensdag mogen we al naar de VK. Thx, voor jullie reactie dames!

18. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Hey meiden,
    Heb jullie gevonden... en ff snel een kort berichtje!!
    @ Dara,
    Was even schrikken zeg, ook al weet je dat het erbij kan horen, je wilt het liever niet zien! ;) Maar gelukkig was het eenmalig en ben je weer wat gerust gesteld.
    @ Kroko,
    Fijn dat de echo goed was!! Dat is een heel geruststelling!!
    @ Luca
    Spannend spannend spannend!! 2 7 ponders, dat is flink!! Heel veel succes met de laatste loodjes!
    @ voor de andere meiden, ik moet nog ff bijlezen... en heb nu geen tijd, maar reageer de volgende x op iedereen!! Beloofd!!
    @ hier geen duizeling meer gehad (had trouwens niks met voeding te maken, voelde me niet licht in m'n hoofd, niet het gevoel dat je flauw valt... meer het gevoel dat je in een ophol geslagen draaimolen zit) maar de vorige x was het ook niet snel achter elkaar... maar ik ga er vanuit dat het verder niks is... al is het wel raar.
    M'n ei heb ik woensdag, donderdag of vrijdag gehad... Had van dinsdagavond tot vrijdagmiddag eipijn... veel langer dan normaal. Maar heb geen gevoelige borsten, dus heb er niet zo'n goed gevoel bij... over 2 weken weten we weer meer.

19. Jilly

Jilly Actief lid

15 mrt 2009
    215
    0
    0
    Hej dames, hier weer eens een berichtje uit het Noorden.

Serendipity: Hopelijk deze ronde raak, ik kan me echter voorstellen dat de moed je zolangzamerhand in de schoenen zakt. Ik lees in je onderschrift dat je naar de HA gaat voor verwijzing gynaecoloog. Hebben jullie al precies een jaar voorbij dan?

Krookje: Super hè! Maar dat wist je al:p Nu nog de volgende met 10 weken, da's toch wel een echo die nog meer zekerheid geeft!

Luca: Gelukkig heb je het grootste deel van je zwangerschap inmiddels ruim voldragen, het is echt het laatste stukje nog. Gaan ze een datum plannen voor een keizersnee? Bijzonder hoor, om straks i.p.v. één zelfs twee kleine frummels in je armen te kunnen houden!

Evenstar: Moest stiekum wel een beetje lachen, zag je al voor me op bote voeten in de winter! Ik kan me herinneren dat je in het begin nog wat moeite had met het groeien van je buik. Inmiddels is deze nog meer gegroeid en eerlijk gezegd vind ik het je erg mooi staan! En juist omdat je zo mooi slank bent, ga je nog een gipsafdruk van je buik maken?

Dara: Sterkte, ik kan me voorstellen (eindelijk blij om zwanger te zijn) dat jullie je zorgen maken! Sterkte meis!

Mezelf: Jij bent toch nog weer vlot zwanger geraakt zeg! Hartstikke fijn voor jullie! Hopelijk houdt het kleintje zich goed vast deze keer!

Orwen: Wat gaat dat snel zeg, en je hebt echt een mooie meisjes baby. Leuk hoor!

BB: Weer een maand met niks, las ik. Flink balen! Ben jij nog voornemens om naar de h.a te gaan om te kijken of er andere mogelijkheden zijn, gezien ook jou jaar nu bijna voorbij is (ook al was het dan een superpech jaar!).

Hier: Af en toe wel eens meegelezen maar omdat ik niet het gevoel had nog 'mee te kunnen doen' maar wat afstand gehouden. De laatste dag van het vorige jaar nog naar de huisarts geweest. Deze heeft me een kuur voorgeschreven om mijn (enorm vage!) cyclussen te verlengen zodat de eisprong, als het goed is, in de weken is dat mijn mannetje thuis is. Dus, wanneer mijn cyclus nu eens normaal gaat doen hebben we eind februari/begin maart weer eens een kans! Mijn voornemen is het 2 rondes aan te kijken, mocht het dan niet gelukt zijn laten we ons doorverwijzen. Mijn geduld is wel een beetje op inmiddels, ik word ouder en het leeftijdsverschil tussen mijn zoontje en een eventueel broertje/zusje steeds groter. De huisarts wou ons nu nog niet verwijzen omdat het jaar 'oefenen' nog niet voorbij was. Hij schijnt de indicatie dan niet rond te kunnen krijgen... Maar goed, we zitten in ieder geval weer een beetje op het juiste spoor.

20. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Hey Jilly!

Kan me goed voorstellen dat het een beetje als aan de zijlijn staan voelt. Maar wel fijn dat je iets kan krijgen waardoor je cyclussen wat gunstiger zijn mbt je mans werk. Hopelijk is het dan gewoon meteen raak!!

Ja, ik vond het dikker worden in het begin best eng. Nu ben ik supertrots op die buik ;) Hoop wel dat ik weer een beetje op figuur kom na de bevalling... maar ik heb wel opgelet. Een vriendin van me woog echt 97 kg op het eind van haar zwschap, die snoepte en at echt heel veel. Ik mag eigenlijk wel wat meer eten en wegen, maar ik krijg niet zoveel weg door maagklachten (zuuraanvallen, vooral 's nachts en misselijkheid).

Deel Deze Pagina