Pas bevallen en een vraagje

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door , 11 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi,

Ik ben 10 dagen geleden bevallen van een mooie, gezonde, lieve dochter!

Maar nu heb ik nog steeds "last" daar beneden, zeg maar. Sinds 2 dagen eigenlijk pas. We hebben vandaag b.v. een stuk gewandeld en toen had ik echt het gevoel alsof het daar beneden "open" stond ofzo. Heel raar gevoel. Ook het plassen ophouden lukt niet meer. Tijdens het plassen bedoel ik dan. Volgens mijn moeder moet ik doen om het te trainen.
    Het druppelt er evengoed uit. Ook met poepen heb ik nog moeite. Alsof het nog allemaal heel slap is, die spieren.

Ook als ik lang zit heb ik meer last van achteren zeg maar dan van mijn vagina.
    Is dat normaal 10 dagen na de bevalling?

Sorry voor de details, maar ik weet niet hoe ik anders moet omschrijven.
    Hopelijk kunnen jullie me helpen!

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hi Indy,

GEFELICITEERD!

De klachten die je beschrijft zijn inderdaad heel normaal! ER is ook een hoop gebeurt daar beneden!. Je bekkenbodem spieren zijn behoorlijk opgerekt en daardoor kan je er wat problemen mee hebben zoals het niet goed kunenn ophouden van je urine. Het is een goed idee van je moeder om deze spieren te gaan trainen maar train ze niet tijdens het plassen. Train ze bijv als je je kindje voed. HEt word vanzelf(langzaam aan) beter.
    Als je gaat wandelen loop dan kleine stukjes niet te lang!

Imke

3. Niet meer actief

Ok dank je wel voor je antwoord!

Het gaat nu al iets beter gelukkig. Ik denk dat ik die dag iets te ver gelopen heb.

Deel Deze Pagina