Wanneer hadden jullie je 1ste echo? En zagen jullie het hartje? Ik kan 17 oktober gaan, ben dan ongeveer 6w1d. De volgende vrije datum was pas 10 dagen later. Het stomme is dat ze in het ziekenhuis altijd tellen vanaf de 1ste dag van de laatste menstruatie, en volgens die telling zou ik 17 oktober al 7,5 week zijn. Maar ik had een late eisprong (Pas op dag 25) dus volgens mijn telling ben ik dan 6 weken. Heb hun dat verteld van mijn late eisprong, maar maakte hun blijkbaar weinig uit. Bij mijn 1ste zwangerschap ben ik op 6w5d gegaan en toen was het hartje mooi zichtbaar aan 't kloppen.
Een hartje gaat kloppen bij 5+4. Het is heel afhankelijk van de apparatuur of je het al heel vroeg kan zien. 6+1 is krap maar zou wel zichtbaar moeten kunnen zijn.
Wij hadden onze eerste echo met 6+4 weken. Dokter zag het hartje kloppen, ik niet. Hij liet het weer zien en zag het nog steeds niet maar vond het al een geruststelling dat hij het wel zag.
Hier met 6w2d zagen een mooi rondje met een kloppend hartje.. Was ons wel van te voor verteld dat er een kans was dat we nog geen hartje zouden zien kloppen.
Hier 5+6 en zowel mn vriend als ik zagen het hartje . Zoals al gezegd hangt het echt af van de kwaliteit van de apparatuur en de kundigheid van de echoscopist. Ik ging er van te voren vanuit dat we het niet zouden zien, dan kon het alleen maar meevallen . Nou was het doel van mijn eerste echo wel echt anders, namelijk het uitsluitend van een BBZ. Dus het hartje was echt een bonus.
Het is een gloednieuw ziekenhuis (Sinds vorige week open) dus ik denk dat ze wel nieuwe/goede apparatuur hebben Alé deze reacties geven me toch wat moed!
Ik had mijn eerste echo met 8+3 dus dat was al wat later. Maar toen een heel mooi kloppend hartje te zien
Ik had mijn eerste echo gerekend vanaf de lm met 7 weken, maar kon ook minder ver zijn. Bij mij was er een dooierzakje met vruchtzakje te zien maar geen hartje. 6 dagen later een echo en daar was een vruchtje met kloppend hartje te zien en liep ik een week achter. Ondertussen ruim 19 weken zwanger.
De vroegste echo die ik heb gehad was bij zoon, dacht 6+2 te zijn maar werd op 6+6 gezet. Toen ook het hartje gezien.
Vorige zwangerschap eerste echo 5+1, uiteraard geen kloppend hartje. Wel een vruchtzak, dooierzakje en ieniemienie vruchtje. Deze zwangerschap eerste echo 6+5, klein boontje met kloppend hartje gezien
Eerste zwangerschap eerste echo met 7.4 maar bleek 8.1 te zijn. Nu volgens eigen berekening met 7.2 Ben benieuwd
4+7 eerste echo gehad, uiteraard nog geen kloppend hartje. Bij dochterlief hadden we de eerste echo bij 6+4, ook nog geen kloppend hartje. Tweede echo bij 7+3 en toen wel een kloppend hartje, heel duidelijk.
Hier met 6.1 de eerste echo en daarop was een kloppend hartje te zien. Wel werd er van te voren nadrukkelijk gezegd dat het nog niet zichtbaar hoefde te zijn.
Vandaag met 6.3 kloppend hartje gezien! Vorige keer met 6.5 geen kloppend hartje, anderhalve week later had ik een miskraam.