termijn echo en ovulatie

Discussion in 'Zwangerschap' started by draakje24, Jan 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. draakje24

draakje24 Actief lid

Dec 31, 2011
    399
    0
    16
    Hoiii

Even een vraagje

Als de genecloog de termijn echo maakt met 12 weken kan je door middel van de termijn echo ook je ovulatie berekenen?

Want als ik bereken naderhand van de termijn echo kom ik uit dag 15 ovulatiedag

Maar dag 11/13/15/18 geklust
    en dag 15 ovulatiedag

dag 15 voelde ik ook felle steken enzo maar vraag me af kan je het zo berekenen of is dat een schatting alleen?

2. muppet83

muppet83 Bekend lid

Nov 2, 2011
    678
    0
    0
    wat wil je met die ovulatie dan? je bent toch al zwanger, of mis ik ff iets?

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,556
    529
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nee je kunt het nooit zeker berekenen. Je weet nooit exact wanneer bevruchting heeft plaatsgevonden en wanneer de innesteling. Daarnaast kan er altijd een mismeting worden gedaan, waarbij 1 mm verschil al een paar dagen meer/minder kan betekenen
    Ik wist zeker wanneer ik mn ei had, maar er werd gewoon uitgegaan van mn eerste dag laatste menstruatie.

4. draakje24

draakje24 Actief lid

Dec 31, 2011
    399
    0
    16
    Klopt ben al zwanger,

snap die theorie niet met ovulatiedag en berekening van de termijn echo of dat met elkaar te maken heeft

5. draakje24

draakje24 Actief lid

Dec 31, 2011
    399
    0
    16
    Als ik uitga van de 1e dag van me menstruatie dan zit er (1 dag) verschil tussen)
    Er word juist altijd gezegd dat die berekening globaal is
    en er niet vanuit kan gaan

6. MM1981

MM1981 Bekend lid

Dec 30, 2010
    668
    0
    0
    Het zal ongeveer een indicatie zijn. Ik ben in een langere cyclus zwanger geraakt en bij mij houden ze de ovulatiedatum (obv fertility friend) aan in de berekening ipv de 1e menstruatiedag.

Bij mij kwam de termijnecho eigenlijk precies goed uit met de ovulatiedatum.

7. draakje24

draakje24 Actief lid

Dec 31, 2011
    399
    0
    16
    Mijn ovulatiedag komt ook overeen met de termijnecho en als ik uitga van de laatste dag zit er 1 dag verschil
    En eerste termijnecho werd ik 5dgn teruggezet en week later weer vooruit

8. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Bij termijnecho word het vruchtje opgemeten en die verschillende metingen geven een datum aan die idd af kan wijken van de datum van je eerste menstruatiedag van je laatste menstruatie. Je ovulatie is in deze helemaal niet belangrijk en word ook niet naar gekeken. Weet zelf wanneer mijn ovulatie was (denk ik want uiteindelijk klopt dat niet met de meting bij de termijnecho) maar toch is de uitgerekende datum verzet ivm de metingen. Scheelde niet heel veel (maar 2 dagen) maar toch was het anders.

9. Maedra

Maedra Fanatiek lid

Oct 29, 2009
    1,558
    0
    36
    Rotterdam
    Ik heb tot twee keer toe (met een onregelmatige lange cyclus) op basis van mijn temperatuurkaartjes zelf de termijn exact goed geschat. Dus dan keken ze bij de termijnecho en zei de arts "Wat denk je?" en dan zei ik de datum en toen zei hij "Ja dat denk ik ook ;)". Het kan dus wel :)

Je zou dan vanaf je ovulatie twee weken zwanger zijn. Als je een onregelmatige cyclus hebt is rekenen vanaf je ovulatie (twee weken) betrouwbaarder dan rekenen vanaf het begin van je laatste menstruatie (dan rekenen ze normaal vier weken). Bedoel je dat?

Share This Page