zwangerschapsuitkering - België

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door natasha86, 15 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    Weet niet of ik het hier mag plaatsen, maar vind niet onmiddelijk een gepast plaatsje.

Ik moet eind november stoppen met werken (29 november) van mijn werkgever. Bevalling gepland op 28 april.
    Nu zit ik mij zo af te vragen, berekenen ze je uitkering aan de hand van je laatste volle maandloon? of hoe zit dat?

Ik werk 28 uren. bijna altijd heb ik 1900 bruto.
    Maar in oktober heb ik geen enkel weekend gewerkt, en heb ik 1400 bruto. een pak minder dus.
    Gaat het ziekenfonds dat nu berekenen op de 1400 bruto? dat verschilt voor mij dan wel een pak, terwijl ik al de andere maanden 1900 bruto heb.
    of nemen ze een gemiddelde van de laatste 3 maanden?
    Had ik nu nog die laatste 2 weken van november mogen werken, was het probleem opgelost, en kon de uitkering op november berekend worden

ik wil zeker niet profiteren, maar ja, vind het nu juist erg vervelend dat ik nu toevallig in oktober geen enkel weekend heb gewerkt

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik weer niet hoe het in België werkt aangezien je ook een paar maanden voor je bevalling als stopt met werken? Klopt dat wel zoals het er nu staat stop je 5 maanden voor je bevaldatum. In Nederland wordt er een gemiddelde genomen.

3. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Verplaatst ;)

4. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    ja, ik ben thuisverpleegkundige, en moeten stoppen na 4 maanden

5. twinkle star

Wow dat is best lekker!

6. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    op zich wel, is het niet dat ik erg veel schrik heb om mijn vaste ronde niet terug te krijgen.
    ik ben nu een band met 'mijn' patiënten en kan ze precies moeilijk nalaten ;)
    maar soit, op zich ben ik wel blij zo vroeg te moeten stoppen

alleen stel ik me wat vragen rond de uitkering
    denk deze week eens binnen te stappen in het ziekenfonds

7. twinkle star

Ik weet na 3 kindjes wel hoe het in Nederland gaat maar helaas niet in België. Succes met uitzoeken.

8. natasha86

natasha86 Fanatiek lid

31 mei 2012
    1.848
    0
    0
    maar toch bedankt hoor

9. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Ik ben ook van België, heb al een zoontje. Denk dat het enkel op je basisloon berekend wordt en de premies (weekendwerk) niet worden meegeteld. Was zo bij mij.

Deel Deze Pagina