Pas een doorverwijzing naar het ziekenhuis met 16 weken zwangerschap.

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Ysabella, 16 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appeltje85

    Appeltje85 Bekend lid

    22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Misschien denk ik te simpel, maar ik zou een andere verloskundige zoeken die wel naar jouw specifieke situatie wil kijken. Je huidige verloskundige kan best lief en laagdrempelig zijn, maar je wil bij de controles van de verloskundige en straks rond je kraambed toch ook een verloskundige praktijk die naar jou luistert?
     
  2. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    Ik zou me gewoon door de huisarts door laten verwijzen. Verzekeringstechnisch heb je recht op de extra medische echo’s.
    Hele andere situatie hoor, maar ivm meerdere miskramen laat ik al mijn eerste echo’s bij een echte echoscopiste maken. De vroege met 8 weken en de termijnecho dis normaal de vk doet heb ik dus ergens anders gedaan. Dit heb ik de vk gewoon medegedeeld. Vonden ze het leuk? Nee, dat gevoel kreeg ik niet, maar mij zijn ze bij het volgende consult alweer vergeten en ik had anders met een rot gevoel rondgelopen.
     
  3. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ben je nog onder behandeling van de neuroloog? Zo ja, zou ik het daarmee overleggen.
    Anders zou ik de vk rustig uitleggen dat je graag die extra echo's in het ziekenhuis wil (of zij moet het kunnen doen) gezien de risico's.
    Hier moest ik bij de 1e zwanger direct bij de gyn en internist lopen, bij de tweede kon ik gewoon naar de vk en internist was niet nodig en bij de 3e wel bij de internist en niet bij de gyn... Terwijl mijn ziekte gewoon hetzelfde was, hoe krom is dat:rolleyes:
     
  4. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Even een update; Ik word door de verloskundige doorverwezen naar het ziekenhuis en dan blijf ik bij de verloskundige voor het persoonlijke stukje zodat ik mijn verhaal kan doen etc.
     
    Suzy85 en nizzie86 vinden dit leuk.
  5. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    Wat fijn! Het beste van beide werelden zo.
     
    Ysabella vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina