pas geboren baby &op bed slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Danie1991, 7 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Uhm lijkt me Goed om ook lekker te buidelen, op Mama te slapen En evt in kinderwagen of box...hier snachts in bed (vanaf fles van 20.00) En overdag lekker beneden, op mij, in de draagdoek/zak, kinderwagen, bedje boven of box etc net wat uitkomt. Lijkt me ook dat je af En toe het huis uit moet niet? Daarbij vind ik frisse lucht Echt een must voor de longen dus Elke dag lekker een wandeling (lekker dik inpakken En gaan met die banaan!)

2. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Je kindje is 2,5 week! Ik zou hem toch echt wat meer bij je houden hoor.

3. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Hier zoontje van 6 weken en ik vind het ook niks als hij de hele dag boven zou zijn. Hier gaat hij dan 's ochtends ook mee naar beneden (na een voeding) en gaa 's avonds met mij samen weer naar boven.

Hij slaapt in de draagdoek of in de box, en dat werkt prima. Ik heb zicht op hem en ben er snel als het nodig is. Een kindje heeft idd meer nodig dan alleen slaap, huid op huid met mama is ook erg belangrijk.

4. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Toen onze dochter nog zo jong was sliep ze of in bed of in de wandelwagen beneden of zelfs buiten. Draagzak of op mij slapen heb ik nooit gedaan. Als ik een dag thuis was sliep ze eigenlijk gewoon in dr bed. Ze heeft er nooit om gehuild, dus dan ga ik ze niet beneden houden omdat het zielig zou zijn.
    Ik leg ze ook altijd wakker in bed, en binnen een minuut sliep ze al.

Ze is nu 4 maanden en slaapt nog steeds (als we gewoon thuis zijn) gemiddeld 18 uur in dr bed.

Als je je er niet lekker bij voelt, dan kan je ze toch beneden in de wandelwagen laten slapen. Is ze toch bij je en kan ze lekker slapen.

5. unknowable

unknowable Niet meer actief

Mijn meisje heeft de eerste weken/maanden lekker in de box beneden geslapen. Wel een lekker dik matras er in en natuurlijk lekker rust in huis. En zelfs als er geen rust was, sliep madame er zonder problemen doorheen.

Nu is ze bijna 8 maanden en slaapt al weer maanden gewoon boven, zonder problemen.

6. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Onze kinderen hebben altijd boven in bed geslapen, ik vind daar niets zieligs aan, ze moeten slapen en dat konden ze het beste in een bedje, lekker rustig...

Ik ging wel af en toe kijken of ze nog goed lagen.
    Als ze wakker zijn knuffelde we lekker en was er huid contact genoeg!

Tuurlijk vielen ze wel eens per ongeluk eigenlijk in slaap in de box (zo van, leg je even neer, draai me om en zzzzzzzzzzzz) dan liet ik ze wel eens liggen, maar dat was echt een uitzondering.

Ze slapen nu beide prima! Hoor ze nooit 'S nachts en ze zijn ook altijd goed gaan slapen overdag. Ze wisten/weten gewoon niet beter.

7. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.094
    2.239
    113
    Brabant
    De eerste sliep niet zoveel, de tweede huilde alleen maar en de derde slipe de eerste weken echt netjes van voeding tot voeding overdag. De eerste vier weken heb ik eigenlijk constant bij haar gelegen. Heerlijk:) dus wellicht is dat nog een optie?

8. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

De eerste 3 weken heeft mijn dochter nergens anders geslapen dan op mij. Inmiddels is ze bijna 5 weken en slaapt ze een deel van de nacht in haar wiegje, naast mijn bed. Ik ben van mening dat baby's contact nodig hebben dus ze hangt voornamelijk in de draagdoek. Soms slaapt ze ook wel in de box. In ieder geval niet boven als ik beneden ben. Maar als het jou zenuwachtig maakt dan voelt het voor jou toch ook niet fijn? Ik zou zeggen, volg je gevoel. Met mijn oudste hebben we dit precies zo gedaan en die slaapt inmiddels prima in haar eigen bed. Ik vind het ook handig want ik kan altijd de deur uit, hou geen rekening met dutjes, slapen doet ze toch wel in de doek. En anders kan ditzelfde ook met de kinderwagen volgens mij :)

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Onze beide zoontjes hebben tot een maand of 4 beneden in de woonkamer in de kinderwagenbak geslapen. Lekker dicht bij mij in de buurt en ze leren zo ook door leefgeluiden heen te slapen. Vond het ook handig ivm geven van borstvoeding.
    9 maanden hadden ze bij mij in de buik geleefd. Vond het geen leuk idee om ze dan vervolgens na de geboorte hoppakee een heel eind verderop neer te leggen, ver bij mama vandaan, om te gaan slapen. Ieder zijn ding, maar dat was niks voor mij.

10. reckless

reckless Bekend lid

17 apr 2014
    798
    286
    63
    Onze zoon heeft vanaf het begin in z'n eigen bedje geslapen, niets zieligs aan hoor. Hij ging overdag mee naar beneden voor de voeding en ff lekker knuffelen en daarna weee lekker naar boven naar z'n kamertje.
    Dit beviel prima dus dat gaan we ook zeker bij uk 2 weer doen.

Zoals iemand anders ook al zei: ik vind de box om te spelen, een bed is om te slapen :)

11. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Gefeliciteerd!! Nog een mooie dochter erbij :)

12. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Wat lief zeg, dankjewel! :)

13. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Die van ons slaapt s morgens na de fles van ca 10.30u boven en na de volgende fles beneden in de bak van de kinderwagen. Hij slaapt overal doorheen zelfs door het getrommel van zijn broer ;) en na de laatste fles slaapt hij weer boven

Deel Deze Pagina