Hoihoi Na twee maanden het rijpen van de eitjes (eerste eisprong was niet op monitor te zien maar wel in bloed rond 21e dag, tweede was al na 15 dagen) het volgende.... Afgelopen zaterdag een tweede samenlevingstest gehad. De eerste was nega en de tweede positief. Nu moet ik over ongeveer vier week terug komen voor een HSG. Nu vroeg ik me af of het verstandig is om gelijk na de HSG in dezelfde maand zwanger te raken (je weet het niet...) Nu heeft de gyn mij verteld dat als de HSG goed is er een kansberekening op los wordt gelaten wat de kans is dat wij op een natuurlijke manier zwanger gaan raken. Maar hoe moet ik mij dat voorstellen? Van de drie testen twee positief is meer als 50% ofzo? Alvast bedankt! Liefs, Lis
dat heb ik nog nooit gehoord. een kansberekening lijkt me ook niet mogelijk, dit is namelijk de natuur die het werk moet doen. het is geen 'bouwpakket' zeg maar. wat je wel eens hoort is dat zwanger raken na een HSG onderzoek makkelijker gaat omdat de eileiders zijn 'doorstroomt', dus open zijn. maar als de rest niet 'klopt' kan je er natuurlijk weinig mee. succes!
Ik heb kort geleden een samenlevingstest gehad en ik kreeg ook een kansberekening voorgeschoteld. Ik zou 49% kans hebben om binnen 1 jaar zwanger te worden. Ik kan niets met die berekening. Ik wil en kan alleen maar denken in termen van: raak of niet raak. Voor mijn gevoel is het dus elke maand fifty-fifty; zwanger of niet zwanger. Ik word alleen maar depri van dat soort berekeningen en je hebt er niets aan. Wanneer ik deze maand ongi word, moet ik ook een afspraak maken voor een HSG. De gyn zei tegen mij dat het expres gedaan wordt tussen de 7 en 12 dagen na de menstruatie omdat je dan sowieso niet zwanger bent. Je kan volgens hem dezelfde maand gewoon zwanger worden. Is geen enkel probleem. Vroeger werd daar over getwijfeld, maar schijnbaar is er geen bewijs dat het niet goed zou zijn.
Helemaal met Anouk eens, je hebt er niets aan. Ik hoor ook elke maand weer dat de kans bij iui tussen de 15 en 20 % ligt, maar tot nu toe was het 100% mis... En wat ik dan ook heel vervelend vind, soms heb ik twee of zelfs drie eitjes. Dan denk ik: nu dus twee of drie keer zoveel kans. Maar dat is dan ook weer niet zo volgens de arts, want blijkbaar als de een zich niet innestelt, doet de andere het ook niet. Zoals gezegd: nutteloze info dus! In ieder geval zegt mijn arts ook dat de HSG de kans 6 maanden vergroot. Wat de kans ook is, dit is in ieder geval iets. Sterkte met de HSG!
Nou meiden, ik zou zeggen ga ervoor na de HSG! Ik had ook een HSG gehad en drie maanden daarna zou ik beginnen met spuiten en iui maar ben in die 3 maanden toch nog spontaan zwanger geworden terwijl de kansen voor ons op zo'n 8% zaten dat we het spontaan voor elkaar zouden krijgen. De kansen worden aanmerkelijk vergroot na ee HSG dus doe je voordeel ermee! Heel veel succes!
Ik moest een ronde overslaan vlak na de HSG. Dit omdat het rijpende eitje blootgeld is aan de rontgenstralen en dat was niet gunstig volgens de gyn....
Hoi hoi, Ik krijg morgen een hsg, maar er is mij niks gezegd van een ronde overslaan. Dus ik wou deze maand eigenlijk gelijk weer gaan "klussen". En of het effect heeft weet ik nu natuurlijk nog niet, maar ik zal jullie op de hoogte houden.