Ik heb een contract van 30 uur, maar neem 4 uur onbetaald ouderschapsverlof op per week. Nu zit ik ivm werkomstandigheden ziek thuis en ben in opbouwfase weer aan t werk. Ik ga max 50% werken, ik ging er vanuit dat ze dan zouden kijken naar mijn werkelijke uren die ik al vanaf dec werk, nl 26 uur maar ze zeggen dat ze kijken naar mijn contract en dan is 50% werken 15 uur per week. Mogen ze dat doen? Op de site van de Reiksoverheid staat het volgende: "Wordt u ziek tijdens het ouderschapsverlof? Dan betaalt de werkgever alleen de uren door die u zou werken. Het verlof loopt gewoon door, ook als u ziek bent door uw zwangerschap of bevalling." Dan zou je zeggen dat ik maar 13 uur per week hoef te werken. Hoe zit dat?
Beste KateK, Je hebt vragen over de loondoorbetalingsverplichting van je werkgever tijdens je ziekte. UWV Webcare Team kan je vraag niet beantwoorden omdat we niet bevoegd zijn juridische vragen te beantwoorden. Ik adviseer je deze vraag voor te leggen aan een juridisch loket, rechtsbijstand of vakbond. Ik wens je veel succes bij het opbouwen van je werkzaamheden. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare