Als ik iets in de winkel koop, dan pas ik. Irritant als je weer terug moet omdat het niet blijkt te passen, terwijl je dat kunt voorkomen door in de winkel te passen. In winkels met opdringerige verkoopsters kom ik per definitie niet, dus dat scheelt.
In de winkel pas ik altijd. Maar ik heb een makkelijk figuur en al 20 jaar dezelfde maat dus van broeken en shirts en schoenen en jurken is het eigenlijk vrijwel Altijd goed wat ik koop. Kan dus ook zonder passen. Ik pas het meer als het eens “wat anders dan anders is” omdat het dan ineens raar kan staan. Maar dan nog, ik hen zo’n doorsnee figuur dat ik het meeste dan gewoo n alsnog gewoon pas.
Ja ik pas altijd. Helaas iets te vaak dat ik inschat iets te passen en het dan toch weer tegenvalt. Daarbij heb ik echt allerlei maten in m'n kast hangen. Ik kan er niet vanuit gaan dat een bepaalde maat altijd goed zit.
Ik weet niet of het voor jou te doen is. In Bergambacht zit Oskam. Daar hebben ze damesmaten tm 45. Ook aardig wat keus.
Ik heb een hekel aan kleding passen in de winkel, van alles staan uittrekken/aan trekken/weer uit en dan je eigen kleren aan…zo veel gedoe, vooral in de winter en pas ik dus enkel thuis. In de winkel zelf pas ik enkel een jas of heel soms schoenen.
Als ik kleding voor mijzelf koop in de winkel dan pas ik het wel altijd. (Los van de basic topjes of leggings ofzo)