buikpijn na keizersnede

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door kris8, 19 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Nu 3,5 mnd geleden bevallen dmv een spoedkeizersnede, nu nog steeds veel buik-klachten. Ben vorige week naar de huisarts geweest, die denkt dat het met mijn spieren te maken heeft en heeft me doorverwezen naar de fysio. Daar kan ik morgen terecht, maar die zei al door de telefoon dat ze hoopte dat ze me kon helpen omdat dat niet altijd het geval is.. ;)

Zijn hier nog vrouwen die een keizersnede gehad hebben en na zo`n tijd nog pijn hadden ?

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.568
    113
    ik heb bij mijn 2e keizersnee na een tijdje meer buikpijn gehad dan bij de eerste.
    simpel door het feit dat ik veel meer deed. twee kids verzorgen en in huis al veel meer doen, mijn bekken herstelde nl. veel sneller na de tweede bevalling.
    Bij mij kwam het echt door teveel doen. Maar na een tijdje werd het minder en nu heb ik alleen nog maar jeuk aan het plekje boven het litteken wat eerst heel doof was.

3. QuintenXavi

QuintenXavi Actief lid

10 jul 2010
    105
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hi, ik herken je verhaal. Bij mij is het ook 3 maanden geleden maar de buikklachten blijven ook. Er zijn stukjes die gevoelloos zijn en er zijn stukjes die overgevoelig zijn, zelfs heel zacht aanraken doet nog steeds pijn. Ik ben vrijdagavond geholpen en zaterdagochtend stond ik al weer onder de douche. Ik mocht maandag weer naar huis, dus eigenlijk ging dat allemaal redelijk. Maar nu die maanden later, kan ook de wond nog steeds een beetje lekken.

4. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Hier had ik ook last van mijn buik wanneer ik wat meer dan anders had gedaan.
    De pijn is dan niet echt in je buik, maar ik denk dat het meer de wond was. (kan het niet goed uitleggen)

QuintenXavi, dat jou wond nog steeds lekt joh.
    Ik vind dat nog al lang na de operatie dat ie nog lekt.
    Bij mij had ik wat wond betreft geen klagen, inwendige hechtingen, geen ontstekingen en het was eigenlijk direct heel netjes en bijna niets geen wondvocht verloren.

5. QuintenXavi

QuintenXavi Actief lid

10 jul 2010
    105
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja hoor, het is heel af en toe en dan maak ik het weer schoon met alcohol. Vervelend is het wel maar een ha/gyn. doet er niets mee, zeggen dat het vanzelf weer goedkomt.

6. Wendie1979

Wendie1979 Actief lid

28 jan 2009
    187
    0
    0
    Hoi,

Hier ook bijna 4 maanden inmiddels na de bevalling met een keizersnee. Ik heb ook nog af en toe pijn, voorals als ik druk in huis bezig ben met Bas of na het sporten. Af en toe doet het behoorlijk pijn, de pijn zit wel van binnen, soms zo heftig dat ik even moet gaan zitten omdat ik dan bijna van mijn stokkie ga. Verder is de wond mooi dicht en vervaagt het litteken maar een groot deel is nog wel gevoelloos.

Verder merk ik dat mijn stoelgang anders is sinds de keizersnee en dat ik regelmatig last heb van mijn darmen.....hebben jullie daar ook last van?

Groetjes Wendie

7. QuintenXavi

QuintenXavi Actief lid

10 jul 2010
    105
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wendie, wat fijn dat je dat ff zegt, ik dacht nl. dat ik de enige was maar wist niet zo goed waardoor het komt. Mijn darmen doen het ook niet meer zoals daarvoor. Soms dagen niet, echt vervelend.

Ik heb mij ook tijdens de ks laten steriliseren en nu helse pijn met de eisprong. Ik moet er gewoon echt bij liggen. Als ik dat had geweten had ik het echt nooit gedaan joh.

8. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Wendy, het enige waar ik last van heb met de stoelgang is dat wanneer ik moet ik ook echt gelijk moet gaan, want kan het haast niet ophouden.
    Maar weet niet of dat aan de ks ligt.

9. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik ben 5 weken geleden bevallen met een keizersnede, en ook ik heb best last van mijn buik! en ook soms dat ik van me stokkie ga! echt irritant! ik wil zo graag alles zelf weer kunnen doen, maarja daar gaat tijd over heen. ik vind het wel moeilijk want ben zo gewend om alles zelf te doen en vind hulp vragen echt moeilijk.

maar is het normaal om het gevoel te hebben dat je van je stokkie gaan van de pijn?

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    In mijn ogen is het niet normaal dat je zoveel pijn ervaart dat je er bijna van van je stokkie af gaat.

Ik heb 2 ks gehad en bij beide wel nog geruime (ongeveer 3 maanden) na die tijd last van een trekkerig pijnlijk gevoel bij de zwaardere huishoudelijke dingen zoals dweilen.

Wonden hebben bijna niet 'gelekt' van van ontsteken was al helemaal geen sprake.
    Als je nog kleine stukjes hebt van de wond die lekken kunnen ze er volgens mij niet veel aan doen, ze kunnen het niet hechten omdat het vocht er toch uit moet kunnen.

Waar ik wel last van heb (vooral nu na nr 2) zijn mijn buikspieren begon me ook al af te vragen of ze die wel weer gehecht hadden.
    Want buikspieroefeningen ging voor geen meter pas sinds een paar dagen ben ik in staat weer omhoog te komen als ik plat op mijn rug lig. (en Kinley is al 11 maanden.)

Groetjes Anita

11. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik denk dat het van me stokkie gaan niet komt door pijn aan de wond maar gewoon aan te weinig eten, in de zwangerschap had ik niet zoveel eetlust maar nu heb ik wel steeds trek en dan moet ik echt iets eten anders gaat het dus niet helemaal goed. de pijn aan de wond komt denk ik door de buikspieren..

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ja kijk als je niet goed eet daar kan de gyn en ha weinig aan doen :D

Maar ik denk (ik deed dat ook) dat we vaak vergeten dat een ks wel een grote buikoperatie is.
    We hebben ook een wond van binnen die langer moet genezen dan de buitenkant.
    Zenuwen, spieren en de rest zijn allemaal doorgesneden en weer aan elkaar gehecht en dat heeft tijd nodig om te genezen.

Groetjes Anita

13. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ja dat vergeet ik inderdaad heel snel, en ik mag ook niet vergeten dat ik gewoon ben begonnen met weeen en nog anderhalf uur persen! en toch nog een ks! dus het duurt allemaal wat langer dan!

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Dat heb ik bij de eerste gehad, eerst een paar uur fikse weeën, daarna 2 uur persen om toch nog een ks te krijgen.
    Was toen ook helemaal munt, maar ja ik kan heel slecht de hele dag liggen (krijg ik een zere kont van 8)) dus ik was toen dezelfde dag al uit bed geweest (kon de verzorging het bed verschonen) en de volgende dag liep ik alweer rond.

Kregen jullie ook nog fysio aan bed, die kwam bij mij langs met een papiertje met oefeningen die ik kon doen.

Groetjes Anita

15. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik heb de eerste dag op bed gelegen en de tweede dag mocht ik uit bed om te douchen en naar de wc, op staan deed best pijn dus ik bleef wel liggen, maar moest veel naar de wc dus toch steeds op staan haha. ik heb geen fysio gehad in het ziekenhuis of oefeningen die ik kon doen.

eenmaal weer thuis kan ik niet zo goed stil zitten, ik merk het gewoon aan me lichaam als het te veel word en dan ga ik wel zitten.

16. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    De buikpijn herken ik ook ja..
    Hier ook begonnen met een gewone bevalling en na 14 uur (weeenstorm door inleiden) toch een spoedKS, omdat ik op 4cm bleef..

Dat eist toch wel heeeeel veel van je lichaam..
    Veel rust nemen (tot het je neus uit komt), met de tijd wordt het minder..

17. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ja idd veel rust nemen, ookal is dat soms heel moeilijk maar je merkt het wel aan je lichaam! als je geen rust neemt komt de klap later wel en dat is helemaal niet leuk.

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik zal jullie eens iets bekennen ik heb dus bij de keizersnee van Kinley voor de 2de nacht een morfine injectie gekregen van de verpleegkundige.

Niet omdat de wond zeer deed maar omdat mijn kont zo'n pijn deed van al dat liggen :$ dat ik er niet van kon slapen.

Beide keren op dag 3 ontslagen op eigen verzoek (was wel verantwoord hoor) en in mijn eigen bed kon ik zo in en uit stappen dat ik op mijn zij kon liggen.

Groetjes Anita

19. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik heb alleen paracetmol gehad en dicolfenac ofzo iets dat hielp goed, toen ik thuis kwam minder paracetemol gaan nemen en toen had ik al redelijk snel niets meer nodig heel af en toe nog! ik vond op staan best lastig in het ziekenhuis kon ik me omhoog trekken, thuis niet maar dat gaat nu gelukkig wel goed.

20. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    ik heb niet echt pijn maar wel dat verdoofde gevoel.

vraag me af of dat normaal is na 7 maanden

Deel Deze Pagina