ik ben in mei bevallen van een prachtige dame! 2 jaar geleden van een prachtige zoon. voor de zwangerschappen had ik een redelijk figuur, niet de megastrakste en slankste, maar dat kan ook niet want ben geen consequente sportster en hou van chips... tussen de 2 kids heb ik bewust niet teveel moeite gedaan omdat wij graag snel voor een 2e wilden gaan, waar we het geluk mee hadden dat dat ook voor ons weggelegd is. maar nu baal ik van mijn lijf, ik ben alle kilo's al kwijt, maar het ziet er niet uit. ik kon niet wachten tot ik de 6 weken gepasseerd had om te gaan sporten. dat doe ik dus nu 2 weken, om de dag lekker fanatiek naar de sportschool, crosstrainer, buikspieren, en ik voel me erg goed bij. Maar toch, het lijkt net of ik met de minuut dikker word.... als ik in de kast kijk, ook al ben ik dus de kilo's kwijt, ik pas niets meer. Maar wil ook geen mega garderobe aanschaffen in deze maat. daar hebben we ook het geld niet voor. Ik ben me in de winkel ook wezenloos geschrokken van mijn broekmaat, dat heb ik nog nooit zo erg gehad... dan kom je collegas tegen, goh je ziet er goed uit, tja je moet zo te zien nog aardig wat kilo's kwijt... nee daar zit ik op te wcahten dat soort opmerkingen. Mijn man zegt dat ik er mooi uit zie, maar ja, dat gaat er niet echt in momenteel.. kortom ik ben dolgelukkig met mijn kleintjes en voel me prima waar ik me echt al heel gelukkig mee prijs maar ik voel uiterlijk zo rot, ik sta s ochtends met de tranen in mijn ogen voor de kast, ik smijt gefrustreerd met de kastdeuren, als ik in de spiegel kijk zie ik een ontplofte kip...ik schaam me als ik over straat loop... ben al naar de kapper geweest, lekker knippen en verven, maar gevoelsmatig veranderd er niets. ik probeer goed te eten, heb namelijk de neiging op water en brood te gaan leven, weet dat dat averechts werkt dus doen dat niet... iemand tips, een hart onder de riem, een luisterend oor, herkenning, begrip???? ik moet het gewoon even kwijt.
Hoi Loesjej, Wat vervelend dat je je zo voelt. Ik snap het wel een beetje hoor, bij mijn eerste zwangerschap kwam ik maar liefst 22 kilo aan, met heel streng diëten (South Beach) ben ik uiteindelijk 26 kilo kwijt geraakt maar op 1 of andere manier kom ik nu ook weer als een razende aan terwijl ik heel normaal eet. Ik heb zelf het idee dat je lichaam van vorm veranderd na een zwangerschap, ik ben zelf heel wat kilo's kwijt geraakt maar toch bleef ik het gevoel en idee houden dat mijn lijf veranderd was. Wat ik uit jouw verhaal begrijp is dat in mei bevallen bent en dat je nu al je kilo's alweer kwijt bent. Dat vind ik sowieso al een hele knappe prestatie hoor!! Daar mag je met recht trots op zijn. Ik lees ook dat je begonnen bent met sporten, dat vind ik ook al heel knap. Als je gaat sporten bouw je spieren op en verbrand je langzaam je vetten, jouw idee dat je dikker lijkt zou best kunnen kloppen, helaas is het een kwestie van volhouden. Vergeet niet dat je nog niet zo lang geleden bevallen bent en dat je een topprestatie hebt gedaan waar je met recht trots op mag zijn. Probeer niet te streng voor jezelf te zijn aangezien je al zoveel bereikt hebt!!!! Hopelijk heb je hier iets aan. xxx
meid je bent pas net bevallen! Het is altijd 9 maanden zwanger en dan 9 maanden ontzwangeren, dus komt echt wel goed! Ik heb het ook vaak genoeg dat ik dat vind en ben al 8 maanden verder, maar er zitten bij mij ook nog wel wat kilo's aan. Jij bent ze al kwijt schrijf je dus dat is toch super! Niet te druk maken, komt echt wel goed en kijk eens wat je hebt! 2 prachtige kindjes en een man die je mooi vind. meer heb je toch niet nodig. Geef het wat tijd!
ik weet het hoor, wat man, kids en kilo's mag ik niet klagen, en ook niet gezien het pas geleden is, maar dat gevoel wat ik heb is zo klote... ik denk en zie alleen maar een k*ttekop, soory, kan het niet anders verwoorden. wat je zegt fem, je lijf is anders, logisch wel ergens, maar had bv altijd broekmaat 40, dat werd na de 1e 42 en nu is 44 te klein, en echt ik weeg niet meer dan voor de zwangerschap. en ik voel me er rot bij, het kan me niet snel genoeg gaan, en het kost moeite om geen crashdieet te gaan volgen.
na bevalling dochter in juni 09 stond ik ook voor de kledingkast met tranen in mijn ogen. van 38/40 naar 42/44... en het erge was dat ik na mijn bevalling op onverklaarbare wijze nog meer aankwam.. meer dan een kilo per week... enige dat ik aankon was mijn positiegebeuren.. en nu ben ik opnieuw zwanger.. loop al 2 jaar rond in positiekleding die me neusgaten uitkomt. na deze bevalling hoop ik dat ik fysiek genoeg opgeknapt ben om ook weer te gaan sporten en zo mijn overtollige gewicht weer kwijt te raken na bevalling 2 heeft me dat meer dan een jaar gekost
Ik snap hoe je je voelt en hoe moeilijk het is om hiermee dagelijks te leven.knuffel. Vraag in de sportschool eens of ze je vetpercentage spiermassa kunnen meten. Waarschijnlijk heb je nu meer vet en minder spieren dan voorheen en vet zit op andere plaatsen Bovenben bv. Je bent in ieder geval al lekker bezig op de sportschool probeer ook krachttraning te doen voor je stofwisseling op te peppen kan ook thuis dmv beenoefeningen (grote spiergroepen). Kies een dieet/leefenstijl waar je je echt consequent aan houd. Maak een afspraak om na 6 weken weer te meten en wegen dan heb je een doel en moet er wel wat veranderd zijn en heb je motivatie om verder te gaan. Je komt er wel kost alleen tijd
Rottig is dat he. Wel fijn dat je die kilo's al kwijt bent, maar ja... je lijf is gewoon veranderd. En het helpt ook niet als je nergens meer in past. Ik zou gewoon toch wat grotere kleding kopen. De uitverkoop is weer begonnen, dus dan kan je ook voor kleinere prijzen scoren (bij Zeeman hadden ze bijv. al rokken voor 3 en 5 euro, ook maat 46). Gewoon niet op de maat letten en kijken hoe het zit, dat is veel belangrijker. En als je goed passende kleding hebt dan voelt het ook al weer een stuk anders.
Erg vervelend, vooral als je ook nog zoveel moeite doet door naar de sportschool te gaan. En opmerkingen van anderen slaan natuurlijk helemaal alles, dit zal denk ik nu nog wel wat harder aankomen met de nog restanten hormonen in je lijf. Gun het de tijd, ik weet zeker dat na een tijd je je beter voelt, het is immers nog zo kort geleden dat je bevallen bent. Maar ik herken het ook hoor, opmerkingen van 'hoelang moet je nog?" kijkend naar m'n buik... (5 maanden na de bevalling), deden mij ook geen goed . @limmeke; dat had ik ook, een paar weken na de bevalling kwam ik iedere dag wel weer een kilo aan! terwijl ik 'normaal' at, heel vreemd. Denk je dat je de zw schapskleding op zolder kan opbergen, nou niet dus..
heeel herkenbaar allemaal helaas:S maar tis positief dat je op je gewicht bent. ik zou gewoon proberen voorlopig de spiegel even te vermijden en je zult zien dat je de komende tijd vanzelf bijtrekt! dat je over een maand ineens wel in die broek kan! je heupen alles heeft tijd nodig om bij te trekken. helaas kan dit aardig wat tijd in beslag nemen. Ik vind dat je trots op jezelf mag zijn dat je al op gewicht bent en heerlijk aan het sporten bent! kop op meid! het komt echt wel in orde!
Zo herkenbaar.. is net of ik mijn eigen verhaal lees! Ik heb geen tips voor je want ook hier is mijn lijf met me aan de haal gegaan! Ik blijf maar aankomen en ik doe niks anders als voor de zwangerschap ... Vandaag schrok ik me een ongeluk .. Er liep een jonge meid naast me met (ik dacht) mijn figuur...mijn figuur voor de zwangerschap! We liepen langs een winkel en via het glas zag ik haar ook lopen .. en toen mezelf! Ik kon wel huilen .. ik lijkt wel uitgezakt .. een aardappelzak .. dik ... lelijk Ik ben inmiddels ook 2 maten gegroeid en ik zit echt niet lekker in mijn vel! Ik voel me mezelf niet meer ...
Ik ben inmiddels ruim 10 maanden verder en pas nog steeds niet in de kleding van voor de zwangerschap..zit nog ver boven de 100 kg.... Mijn man schijnt er niet zoveel moeite mee te hebben.. maar ikzelf.. Ik noem me zelf dan ook "vies vet varkentje" ... Maar de motivatie om streng te gaan lijnen heb ik niet.. Streng lijnen helpt ook slechts op korte termijn, zodra je weer normaal eet kom je weer aan doordat je stofwisseling op de reservestand is gaan draaien door je strenge lijnen... Heb je je zelf nog eens te pakken!! Niet doen dus... En ineens fanatiek sporten terwijl je dat eerst ook niet deed... Tja ik vind t knap wie t volhoud... Ik word dood ongelukkig van de sportschool..
Ja, herkenbaar!! Ook hier mogen er wat mij betreft vandaag nog etterlijke kilo's vanaf vallen.Ik pas mijn broeken nog steeds niet en dat is soms best deprimerend. Ik wandel vrijwel dagelijks minstens een uur met de kinderwagen, maar het heeft weinig effect heb ik het idee. Ik eet ook echt wel gezond. Ik zal niet zeggen dat ik nooit iets snoep, maar toch veel minder dan tijdens de zwangerschap. Ik ben ook nog steeds zo moeoeoe, dat ik meer doen echt niet op kan brengen. Crash-dieeten heb ik een weekje geprobeerd, maar daar werd ik niet blij van. Mijn man ziet het probleem ook niet inderdaad (en gelukkig misschien ook maar)! Had gehoopt dat ik zo'n mama was die binnen 3 maanden weer in haar gewone kleding kon, maar helaas.... Baby is nu al 4 maanden....
Heel herkenbaar helaas... Mijn zoontje is nu bijna 5 maanden en ik moet er zeker nog 8 kilo af wil ik op het gewicht zitten van voor de zwangerschap en dan nog eens 4 kilo van het stoppen met roken Vooral als ik naakt voor de spiegel sta dan voel ik mezelf oerlelijk. Niet alleen de overtollige kilo's maar ook de striemen die op mijn buik, kont, borsten en bovenbenen zit. Ik moet ook zeggen dat dit gewoon een verschrikkelijke periode van het jaar is als je net bent bevallen. Helaas heb ik geen tips voor je maar ik snap je helemaal...
hoi allemaal... allereerst allemaal een knuffel en bedankt voor het reageren! ik had eigenlijk hele andere reacties verwacht en durfde amper te kijken. want ik weet dat ik qua gezondheid, man en kinderen natuurlijk niet MAG klagen... alleen voelt het zo anders... dacht bijna aan een pnd maar zie nu dat het een groot herkenbaar iets is. wat ik zo vreemd vind is het blijven aankomen...alsof je niet genoeg in de rondte rent en doet... ik ben een beetje op MP aant kijken voor grotere kleren en koop niets te klein in de hoop... gewoon maatje 44!!!!!!!!!! mijn man zegt ga gewoon shoppen maar dat vind ik echt zonde van het geld, dat hebben we helemaal niet. hoop niet dat mijn man denkt, ze blijft toch zo eruit zien... maar echt ik dank jullie voor de steun en aandacht hiervoor!!!!!! knuf!
Meid, je goed voelen is wel wat waard hoor. En je kan wel willen dat je er niet zo uit blijft zien, maar ja... het heeft gewoon tijd nodig. Wat ik al eerder zei, het is uitverkoop he. Kun je ook nog alles passen en kijken wat je nu echt staat.
Herkenbaar hoor. Ik ben pas 2 maanden geleden bevallen, maar ik baal ook van mijn figuur. En ik hoef nog maar 8 kilo tot ik weer op het door mij gewenste gewicht ben. Ik wilde eerst ook geen nieuwe kleren kopen omdat ik dat zonde vond, maar ik heb uiteindelijk toch 2 nieuwe spijkerbroeken gekocht. En mensenkinderen wat ben ik er blij mee, ook al zijn de broeken groter dan wat ik normaal dus droeg, ik voel me zoveel beter. Ik zou dus wel echt wat nieuwe kleding aanschaffen, op het moment is het uitverkoop, dus kan je ook wat goedkoper leuke kleding scoren.
Dikke knuffel! Ik snap t helemaal! Ik kom eigenlijk ook alleen maar weer aan :S terwijl ik inderdaad ook meer heen en weer vlieg als voordat ik zwanger was.. En ik voel me ook oerlelijk en vriend zegt van niet en die maakt het ook niet uit! Maar iedereen ken wel zeggen je ziet er beeldschoon uit...het helpt niet,want je moet zelf dat gevoel weer hebben.. ik vindt t ook heel moeilijk :S Maarja wat ze zeggen, 9maanden zwanger..9maanden ontzwangeren! Hopelijk kunnen we straks allemaal zeggen over een paar maanden dat we allemaal weer in ons ouwe maatje zitte Sterkte! Dikke knuffel!
Gun jezelf wat meer tijd! Je bent nog niet zo lang geleden (2x) bevallen, dat doet een heleboel met je lichaam... Ik ben ook in 2 jaar tijd 2x bevallen en merkte echt dat mijn lichaam 9 maanden nodig had om weer een beetje in vorm te komen. Na zes weken was ik ook meteen gaan dieeten en sporten, maar viel niks af! Ben het opnieuw gaan proberen na 9 maanden en ik weeg nu (bijna 2 maanden later) minder dan voor mijn 2 bevallingen... Ik denk echt dat mijn lichaam eerder nog niet klaar was om af te vallen.
Nou misschien stom dat ik reageer, want ik had mijn oude figuur heel snel terug en ben eerder te dun dan te dik, maar ook ik hield de eerste 2mnd vocht vast en paste niet direct in mijn oude kleding. Goed dat je sport, maar gun jezelf ook de tijd om weer de oude te worden he want 2 zwangerschappen maakt je lichaam nou niet mooier iig maar je wordt wel een mooier mens vind ik dus goed volhouden en dan heb je straks vast je oude figuur weer terug toch
o sorry had Simba dr reactie niet gelezen maar helemaal mee eens gun jezelf meer tijd want voor een groot deel heeft gewoon zijn tijd nodig nou succes