Pijnlijk litteken keizersnede

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Angelie, 15 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Ik heb 6 jaar geleden een keizersnede gehad. Nu mijn buik begint te groeien heb ik erg last van het litteken. Er staat echt druk op en ik heb het gevoel dat het helemaal uit elkaar getrokken wordt. Logisch natuurlijk, want mijn buik rekt op.
    Maar het doet dus echt pijn.

Heeft iemand tips wat ik er aan kan doen? (Ik smeer me al gek...).

2. Mommy24

Mommy24 Lid

30 nov 2008
    56
    0
    0
    Flevoland
    Ik heb ook een litteken van mijn blindedarm operatie, het doet geen pijn maar jeukt ontzettend. Ik smeer me ook dagelijks in met olie, maar ik denk niet dat je daar wat aan kan doen.

3. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Behalve masseren weet ik het ook niet. Ik heb zelf ook een litteken en dat heb ik voor de zwangerschap al een bindweefsel massage gegeven (niet echt fijne techniek waarbij de onderliggende huidlagen gemasseerd worden). Het grootste gedeelte doet gelukkig geen pijn, wel ondragelijke jeuk soms. Ik merk wel dat het litteken niet veel kan hebben. Een kledingnaad irriteerd me mateloos en ook als ik er zelf aankom vind ik dat niet prettig. Als mijn partner het masseerd, dan kan ik wel tegen. Hij gaat regelmatig met zijn vingertoppen langs het litteken, vrij stevig. Soms tegen de jeuk, soms tegen het trekkende gevoel.

Het bovenste gedeelte van mijn litteken doet me behoorlijk zeer. Met wat rekken en strekken probeer ik er wat meer beweging in te krijgen en wat spanning er af. Gisteren heb ik mijn ventje laten smeren met Weleda Arnica olie. Die wordt een klein beetje warm en laat de boel ontspannen.

Mocht het allemaal niet helpen dan zou ik de verloskundige vragen of als die het niet weet een consult aanvragen bij de huisarts.

4. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    ik heb ook een litteken van keizersnede
    maar heb hier geen last van
    in me vorige zwangerschap niet,en nu gelukkig weer niet
    het gene wat zeer doet ana je litteken is littekenweefsel aan de binnenkant

5. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Hier was ik van tevoren ook bang voor, maar heb er helemaal geen last van gehad. (heb ook al een litteken van blindedarm daar, dus het is inmiddels 1 groot litteken zo'n beetje!). Dus nee heb helaas geen tips voor je behalve wat je al wist, veel smeren...

6. Heb bij de eerste ook een keizersnede gehad. Heb altijd al een gevoelig gevoel daar gehad rondom de snede.

Tot nu toe sinds ik zwanger ben, heb ik soms gevoel dat hij juist minder gevoelig is.

Met dat gevoelig, bedoel ik een vervelend gevoel bij aanraking, en soms pijnlijk

7. ancie

ancie Bekend lid

17 feb 2007
    514
    0
    0
    ik heb ook een litteken van een blindendarm operatie hij doet gelukkig geen pijn maar jeukt en trekt wel heel erg ik had gevraagd aan de gyn wat ik er aan kon doen en hij zij alleen maar smeren en masseren meer kun je er eigenlijk niet aan doen

liefs ancie

8. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Jeuken doet het nu niet meer, dat heeft het wel gedaan. Nu doet het gewoon pijn, al helemaal als je er aan komt. Ik heb ook last van de randen van broeken.

Nou ja, verder is er niks aan te doen denk ik zo, maar blijven smeren en masseren dus...

9. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    ze zeggen dat als je litteken jeukt,er weersverandering in de lucht hangt
    of het ook echt zo is,weet ik dus niet
    weet wel als er onweer opkomst is,jeukt mij litteken

me litteken smeer ik al jaren in met nivea soft(zit geen rommel in) 1maal per dag na douchen,en weg is de jeuk ;)

10. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Hier ook een litteken van de keizersnede van bijna 2 jaar geleden maar helemaal geen last van. Zou het misschien toch even vermelden bij je vk ofzo want misschien is het wel inwendig de pijn, dan kan het toch goed worden opgevolgd.

11. shanice81

shanice81 Actief lid

15 mei 2008
    321
    0
    0
    apeldoorn
    heb ook een Keizersnede gehad 7 jaar geleden maar heb erhelemaal geen last van,dat was wel iets waar ik een beetje bang voor was dat die open zou scheuren ofzo,.,maar valt me heel erg mee,geen last.
    Ik zou dan ook niet weten wat je er tegen kan doen,.misschien overleggen met je gyn.

Deel Deze Pagina