Oke, ineens heb ik een 'eng' idee.. Ik ben bijna uitgerekend en ga heel graag in bad. Ik wilde ook lekker in bad als de weeën zouden beginnen om nog ff proberen te ontspannen. Maar, die kleine is nog niet ingedaald. Nu heb ik hier vanmiddag gelezen over stil moeten liggen, niet bewegen en lang moeten persen als de vliezen gebroken zijn, maar de kleine niet ingedaald is. Maar nu ben ik ineens 'bang' dat mn vliezen breken als ik in bad lig en het dus niet merk. Ook het 'knapje' in mn buik zou ik best eens kunnen missen, omdat die kleine af en toe een schokkende beweging maakt wat er op lijkt. Ik moet overmorgen naar de vk, maar aangezien ik op het punt sta in bad te stappen, overviel de gedachte mij ineens weer.
Ik vond de het knappen echt duidelijk anders dan de beweging. Ik lag zelfs te slapen en werd er wakker van. Daarnaast merk je denk ik wel dat er wat langs je been loopt als je uit bad komt en dan zou ik meteen op bed gaan liggen. Of dan terug in bad en bad laten leeglopen ofzo. Als de weeën beginnen na je gebroken vliezen dan merk je ook wel bepaalde buikpijn waar je al meer op gefocust bent zo op het eind dus dan kan je meteen gaan liggen en afwachten hoe het verloop is. En dan op nog; meeste mensen krijgen eerst weeën. Als je precies op dat moment een van de mensen bent die gebroken vliezen krijgt, het niet voelt en daarna niet het gevoel hebt alsof je ineens in bad plast dan ben je best een uitzonderlijke vrouw Kortom; gewoon doen en niet te druk maken
Is waar! Thnx! Bij mn eerste braken mn vliezen wel eerst en toen meteen weeën, binnen 4 uur was de kleine dr. Misschien daarom ook mijn zorgen, dat als het zo snel weer gaat, dat ik dingen 'vergeet'. Je hebt me wel beetje gerustgesteld. Er zijn vast meer dingen waaraan ik merk dat het begonnen is.
Mijn jongste was ook niet ingedaald, maar daalde in op het moment dat mijn vliezen knapten. Okay, moet ik er wel bij zeggen dat ik op dat moment al vol in de weeën zat. Maar ze daalde echt pas in, nádat mijn vruchtwater weg was. Dus persé lang moeten persen is niet "voorgeschreven". Enne... stilliggen en niet bewegen??? Je moet gaan liggen bij gebroken vliezen en niet ingedaald kind, maar je mag echt nog wel bewegen hoor.
Ik ben gewoon in bad gegaan toen de weeën begonnen, baby was ook nog niet ingedaald.. Heb er verder niet over nagedacht, toen de vk kwam lag ik op bed, door de weeënstorm kon ik niet meer staan.. Ze zei dat de vliezen waren gebroken (had er echt niks van gemerkt) en inmiddels was baby wel netjes ingedaald.... Zou denk ik de volgende keer hetzelfde doen, je bent wss ook zo van de badkamer op je bed....
Hier was er ook sprake van dat ik moest gaan liggen en ik zei tegen de verloskundige 'moet ik dan bellen dat ik bij de AH in gangpad 4 naast de hagelslag lig'? (zo zag ik dat voor me). Toen zei ze: je mag gerust nog even naar de auto lopen of vragen of je naar de personeelsruimte mag en dan ga je daar liggen. Het is niet zo dat je binnen 1 sec plat moet liggen. Gelukkig was ze twee dagen later voldoende ingedaald om niet te hoeven gaan liggen in gangpad 4 als de vliezen breken .
Het lijkt me dat als het in bad zou gebeuren je het toch wel merkt als je uit het bad stapt? In bad lag je al, dus dat is niet erg en als je dan eruit stapt en merkt dat het 'loopt' kun je die paar passen naar je slaapkamer ook nog wel maken. En ik neem aan dat je niet in bad gaat als je alleen thuis bent, dus je kunt ook roepen om assistentie. O.a. de telefoon om VK te bellen . Hoe strikt je moet zijn met platliggen, moet je eigenlijk me je VK bespreken. Mijn derde heeft een tijd dwarsgelegen en toen was VK heel streng. De kans dat er een gevaarlijk uitzakking zou plaatsvinden is in die houding relatief groot en ik had toen wel in gangpad 4 van AH moeten gaan liggen en VK bellen. Dat is mij toen op het hart gedrukt. Toen ze eenmaal weer goed lag met hoofdje naar beneden, mocht het allemaal iets soepeler. Klein stukje lopen was geen drama . Desalniettemin was ik wel blij dat ik thuis was toen mijn vliezen dus braken (geen knapje gevoeld overigens, het begon opeens te lopen, ik dacht dat ik in mijn broek plaste). Ben toen naar mijn bed gelopen en ben daar plat gaan liggen. VK was er binnen 10 min en baby lag zo hoog dat ik plat moest blijven liggen. Mocht best bewegen , zolang ik maar plat bleef. Moest wel mijn behoefte liggend op een po doen , heel irritant...
Je merkt het anders wel als je uit bad stapt en blijft lekken. Het vruchtwater is ook niet in 1x allemaal weg, ik heb de volledige bevalling nog lekker doorgelekt