Pas met 11 weken eerste inenting?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by pooh82, Nov 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    1,820
    1,034
    113
    Toen mijn zoontje 6 weken was ben ik bij het CB geweest voor controle.
    Toen een nieuwe afspraak gemaakt en ik moet nu weer op 11 dec, maar dan is hij inmiddels 11,5 week!
    Hoe zit dat met z'n 1e inenting dan? Die krijgen ze toch altijd met 8 weken?
    Ze zullen hem toch niet 2 entingen in 1x geven? ( die van 8 en 12 weken?)

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Nee hoor, dan schuift gewoon alles op.
    Mijn zoontje heeft de eerste inentingen ook pas met 10 weken gehad, i.v.m. vakantie die tussendoor was, kwam gewoon zo uit.
    Het kan helemaal geen kwaad om wat later te starten.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Die wordt dan dus gewoon gegeven. Is geen enkel probleem en zou ook rustig nog veel later kunnen :) Tweede komt dan een maand na de eerste aan.

Misschien nog even goed om te weten: als je start met vaccineren met 6-7 maanden of later, hebben ze in plaats van 3 keer en 1 herhalingsprik met 11 maanden, maar 2 keer nodig, met een herhalingsprik 6-7 maanden na de 2e prik.
    (Dat heeft te maken met dat het immuunsysteem dan volgroeider is en de opbouw van antistoffen dan beter verloopt en er daardoor dus 1 prik minder nodig is).

4. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    1,820
    1,034
    113
    Bedankt voor jullie reacties:)
    Ik wist niet dat er van het aantal weken afgeweken mag worden.
    Daarom was ik al bang dat hij dan 4 prikken in 1 keer zou krijgen ofzo:p
    Vind het altijd al zo verschrikkelijk zielig!

5. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

Oct 8, 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    Hier met 3 maanden begonnen met inenten. Ons bureau vindt de kindjes daarvoor nog te jong. Daarna volgt de rest vanzelf.

6. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    2,370
    109
    63
    hier pas met 6 maanden begonnen.
    met broertje beginnen we pas met 9 maanden.
    vind het fijn dat de kindjes zelf hun weerstand eerst op de rit kunnen krijgen, en het lijfje onthoud de prikken nu nog niet. vandaar dat je elke maand moet, en na een half jaar opnieuw!
    (maar hier vroeg je niet om)
    paar weken later beginnen kan geen kwaad hoor, en ze krijgen er echt niet ineens 4, gelukkig!

7. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    1,820
    1,034
    113
    Nou inderdaad gelukkig maar!
    Bedankt voor de snelle reacties meiden, ben weer een beetje gerustgesteld en wilde het CB bellen van de week, maar dat laat ik nu ook zitten:)

Wel raar dat ze dan eigenlijk altijd zo jong beginnen met inenten als ik de verhalen zo lees?

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

De overweging die het RIVM maakt, is dat ze op deze manier de kinderen zo snel mogelijk beschermd willen hebben. Maar je bent vrij om als ouder een andere keuze te maken :)

Share This Page