Pas met 5 1/2 jaar op zwemles (cursus van 5 maanden)

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Aquilegia, Mar 8, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ze heeft meer dan genoeg ook :)
    Liefst gaat ze OOK nog op streetdance en turnen :)
    Maarja.. Mama moet halen en brengen en bij streetdance mag je 4x! per week trainen voor streetdance EN kickboxen...
    Dan kan ik beter in de sportschool gaan wonen :)

Sport graag, eet graag gezond.. Ik zou er een voorbeeld aan moeten nemen :D
    Maar 2 uur zwemmen is ook wat anders dan een half uur he :)
    Half uur moet toch wel kunnen dacht ik?

En met een boot is het toch anders.. Meeste ouders die ik ken en die een snelcursus overwegen willen er toch vooral maar zo snel mogelijk vanaf zijn.
    En ik vraag me dan wel af of het slim is.. Niet omdat de snelcursus niet goed is.. Maar omdat ne daarna wel af en toe moet gaan zwemmen om het te onderhouden anders heb je alsnog niks aan dat bliksem-diploma :)

2. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

mijn oudste begon pas met bijna 6. Haf uurtje per week, maar hij gaat hartstikke goed. Laat starten heeft zijn voordelen! cursus van 5 maanden lijkt me tricky dus wel veel blijven zwemmen daarna!

3. Withinshin

Withinshin Bekend lid

Oct 1, 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    De oudste is hier in januari gestart met zwemles (4 jaar en 3 maanden oud toen). Hij zwemt 2x per week een half uur. Kleine groepjes van 5 kinderen per badje en dan twee badmeesters of juffen erbij.

Ik denk zelf dat 5 misschien wel een handiger leeftijd is om te beginnen, qua concentratie van de kinderen. Toch heb ik er voor gekozen om hem nu al wel te laten beginnen. Hij was niet watervrij, en heeft hier nu alle tijd voor. Daarbij hoeft hij van mij ook niet binnen een half jaar het zwem abc te hebben, alles op z'n tijd.

Share This Page