Ik moest bij de 2e bevalling van mijn schoonzusje op haar eerste kindje passen en toen de vk voor de eerste keer kwam had ze 5 cm en toen zijn ze direct naar het ziekenhuis gegaan. Ik zelf ging naar het ziekenhuis toen ik 10 cm had maar dat kwam omdat het thuis niet meer ging doordat de weeen afzwakte dus uit eigen ervaring weet ik niet wat "standaard" is?!
Ik heb geen idee hoeveel ontsluiting je moet hebben voordat je naar het ziekenhuis mag. Ik weet wel dat als het 8 cm zou zijn mijn zoontje op de snelweg zou worden geboren. Ik ben in een uur van 4 cm naar gehele ontsluiting gegaan en na 17 minuten persen was hij er al. Wij hebben de verloskundige gebeld omdat ik moest overgeven en werden door haar naar het ziekenhuis gestuurd. Mijn zoon had namelijk ook in het vruchtwater gepoept.
Bedankt voor jullie antwoorden. Echt raar dan dat die kraamhulp zei dat ik pas met 8 cm ontsluiting naar het ziekenhuis mocht. Fijn dat ze me onnodig bang loopt te maken. Maargoed ik ga volgende week bij de verloskundige eens navragen. Liefs
Ja, dat dacht ik dus ook, ben ook gegaan, maar ik had na 3 uur weeen nog geen 2cm ontsluiting, ondanks weeen om de 2 minuten. Ze hebben me dus weer weg gestuurd (was op een zondag ochtend) De weeen bleven hetzelfde, de hele dag door, en de nacht erop werden ze wel heftiger, dus ik weer naar het ziekenhuis (dat was dus weer 30 euro voor de taxi) en toen kreeg ik op mn donder dat ik niet eerder gekomen was (ja nu zullen we het krijgen) ik had al 8cm.. Ok, na een epidurale en 5 uur verder had ik eindelijk volledige ontsluiting maar kindje was nog niet compleet ingedaald. Uiteindelijk vliezen gebroken en toen moest ik persen, of nou ja, ik moest persen van mijn lichaam, of ik nog even wilde wachten, ze waren de gynaecoloog kwijt.. Die kwam na 20minuten aanzetten...
Ik heb van smorgens 10 tot savonds 11 de verloskamer bezet gehouden . Mijn weeen begonnen om half 1 om half 3 regelmatig en om half 4 kwam de vlos kijken omdat ik toen een uur lang weeen om de 4-5 minuten had. Ik had echter amper 1 cm. Ze zou om half 9 terugkomen. De onstsluiting was toen amper gevorderd, bijna 2 cm. En we spraken af, om 11.00 uur in het ziekenhuis, tenzij ik het niet meer vol kon houden. Om half 10 was ik in het ziekenhuis. Daar mocht ik in bad om de weeen op te vangen. Toen de vlos kwam om 11.00 uur had ik nog steeds maar net 2 cm . Hier bepaald de verloskundige dus gewoon. En misschien als het mega druk is, en alles bezet is, dat je dan weer teruggestuurd wordt (hoewel: dan ga je al niet eens, omdat het ziekenhuis overlegt met de vlos) . Maar die centimeters zeggen dus lang niet alles. Het gaat ook om jou algehele toestand en natuurlijk die van het kindje.
Hier ook! bij minimum 4 zei de VK mag je naar het ziekenhuis, ging ze kijken zat ik al over de 6 en ik had nog maar een uurtje weeën! (ik had al wel 3 weken voorweeëen gehad)
onzin. Mijn vliezen braken als eerste en ik mocht met 5 cm naar het ziekenhuis. Ik ging van 8 cm naar 10 cm in 2,5 minuut, dus dat was echt te laat geweest
als het goed is komt de VK naar je toe, die voelt, die belt het ziekenhuis om te vertellen hoeveel cm je hebt, en het ziekenhuis geeft goedkeuring of je mag komen of niet. Zo ging het hier. Hier had ik 5 cm en de verloskamers in het ziekenhuis waren allemaal helemaal leeg dus ik mocht gelijk komen.
Maar hoe gaat dat dan als je met ruggeprik wilt bevallen? Vorige keer ben ik ingeleid, dus ben vrolijk zelf het ziekenhuis binnengewandeld. Maar nu heb ik begrepen dat de ruggeprik op verzoek van de barende vrouw beschikbaar is. Maar die heb je natuurlijk alleen bij de ontsluitingsweeen, persen doe je zonder. Ik ben nu al doodsbang voor de ontsluitingsweeen en ik heb nog 35 weken te gaan. Ik moet er niet aan denken om 4 of 6 of 8 cm thuis te moeten doen.
meid, ik heb de 1e 4 cm niet eens gemerkt en derest erna ook amper, bij de een is het heel anders dan de ander. Ik heb een geweldige bevalling gehad en zou er zo op die manier nog 10 willen doen. Het is wat je er zelf van maakt, sommige gaan zich helemaal panisch en hysterisch gedragen en gillen en schreeuwen, terwijl het daar alleen maar erger van wordt, vreselijk vind ik dat.... Zie er nou asjeblieft niet tegenop zeg, geniet ervan, het is even doorbijten misschien, en misschien ook niet, maar wat is nou een paar uur pijn vergeleken bij een mooie zwangerschap en een prachtkind...
Tja, ik heb er al ervaring mee. De eerste drie gingen prima idd. Maar de pijnen die ik daarna had . Een weeenstorm met nog geen seconde pauze ertussen. Dat heb ik een uur volgehouden en toen raakte ik in paniek. Vk van het ziekenhuis bood me zelf een ruggeprik aan. Na 10 minuten twijfel toch gezegd dat ik die wilde, wat neer kwam op het grommende woord "prik". Prima, zei ze, waarna ik nog anderhalf uur op de anesthesist heb liggen wachten. En het is het ook zeker waard, die paar uur pijn weegt niet op tegen wat je er voor terugkrijgt, anders had ik het echt niet zo snel nog een keer gedaan . Maar het risico van nog een keer een weeenstorm? NEE. Echt niet. Niet als ik ook gewoon een prik kan krijgen. En zelfs dat met de risico's van de prik in mijn achterhoofd en wetende dat ik bij langen na niet de zwaarste bevalling aller tijden heb gehad. Dus ben benieuwd of iemand dit weet. Zijn er meerderen die met prik willen bevallen?
Ik ben met 8 cm ontsluiting naar het ziekenhuis gereden. Mijn weeenactiviteit werd minder en ik moest aan het infuus voor weeenopwekkers. Ik had nog wel weeen maar niet voldoende genoeg.
Bij Kynan kwam ik in het zh toen had ik 4-5 cm en mocht ik meteen blijven. Bij Celeste ben ik 's middags in het zh geweest en had ik 3-4 cm. Toen mocht ik weer naar huis. 's avonds toen de pijn te erg werd weer naar het zh gegaan en toen had ik 5-6 cm, en ben toen natuurlijk gebleven
8cm is wel erg laat.....hier als je weeen om de 3 minuten hebt en duurt regelmatig 1 minuut. Ik had 6 cm ontsluiting toen ik bij het zkh kwam.
Ik mocht met 4 cm ontsluiting al naar het ziekenhuis. Ik vraag me trouwens af wie het zou controleren om je terug te sturen want de vlk heeft de beslissing gemaakt en zij was ook de enige die mijn ontsluiting bekeek...
Bij me 1e en 2e kind; vroeg de VK of ik nog ff thuis wou blijven en ik zei gelijk nee..Dus mocht ik, gelijk naar ZK..1e kind had ik 3/4 cm en 2e kind 2 cm ofzo... Enne ze hebben me niet weggestuurd...Maar das meer dan 5 jr geleden en een ander Vk praktijk, dus zal deze vraag zeker meenemen...Want voor ons is het ook 20 min rijden..Enne ik had ook snelle bevallingen..
Hihi, ik ben met 9 cm naar het ziekenhuis gegaan. De VK schrok er ook van toen ze kwam kijken. Ze zei: als je nog naar het ziekenhuis wilt, moeten we NU gaan! Maarja toen duurde het nog ruim 4 uur voordat mijn kleine er was.....hij lag verkeerd :S
ik werd 's avonds wakker en toen braken mijn vliezen de weeen kwamen regelmatig dus na een uur het ziekenhuis gebeld. daar ongeveer een uur gelegen en ik had nog de mogelijkheid om naar huis te gaan. zo gezegd zo gedaan maar eenmaal thuis kwamen de weeen flink op gang dus ziekenhuis weer gebeld en kon gelijk weer terug. ik heb de hele ochtend weeen opgevangen en op een gegeven moment vroeg de verpleegkundige hoe het ging en ik zei dat het steeds moelijker werd dus de verloskundige werd erbij gehaald en die zei dat ik nog een halve centimeter moest nu wist ik eindelijk hoe ver ik was.