De vriendin van mijn vader zegt dat je pas na 3 maanden met bijna zekerheid kunt zeggen zolang er niks gebeurd je dan pas echte zekerheid hebt....klopt dat?
In de eerste drie maanden van de zwangerschap kan er inderdaad wat mis gaan, maar ik vind dit als ik heel eerlijk mag zijn een verschrikkelijk negatieve reactie van de vriendin van je vader.....
de kans dat alles goed gaat is een stuk groter maar inderdaad als je de eerste 12 wk voorbij bent heb je een stuk meer zekerheid. toen ik voor het eerst zwanger was dacht ik er niet bij na dat het fout kon gaan maar helaas met 11 wk was het hartje gestopt. nu ben ik weer zwanger en ben pas gaan genieten toen ik over de 12 wk heen was.
Je hebt helaas nooit zekerheid. Maar de kans wordt met de week minder en na de '12 weken grens' (meestal rond die periode krijg je ook een echo) is de kans dat het mis gaat inderdaad vele malen kleiner. Er zijn statistieken over hoor maar hoe dat zit? Meestal wordt er gewacht met het vertellen van het nieuws (vooral op het werk) na die 'grens'.
Hallo, Bij een goede echo met zo'n 12 weken is de kans dat het misgaat nog maar 2-3%! Terwijl dat voor alle zwangerschappen zo'n 15% is. Maar zelfs vanaf het begin is de kans het grootst dat het gewoon goed gaat hoor. Laat je niet gek maken door de vriendin van je vader! Neeke
Ik heb een boek gemaakt door VK en daar staat in dat je vanaf 8 tot 12 weken wanneer het vruchtje groter is geworden dan 10 mm je nog maar slechts een kans van 0.5% hebt om een miskraam te krijgen Anders gezegd een kans van 99.5% dat het goed gaat
Hoi hoi idd net wat de andere zeggen over dat het goed mag gaan dan ... Alleen helaas zijn er tuurlijk ook nog dingen waarbij het aan het eind van de zwangerschap fout kan gaan ... dus zekerheid heb je nooit... het kan zelfs tot op de dag van de bevalling nog goed fout gaan Onze dochter is na 16 dagen overleden omdat ze heel erg ziek bleek te zijn na haar geboorte dus hier zijn we zo wie zo niet eerder zeker van dat we een gezond kindje hebben ... nadat dit kindje geboren is en goed onderzocht is ben ik pas opgelucht als we dan te horen krijgen dat het dus daadwerkelijk gezond mag zijn... liefs miranda
100% zekerheid heb je nooit, maar ad je zo denkt kun je nooit genieten. ze zeggn dat vanaf 12 a 13 weken je wat meer zekerheid hebt. maar als het hartje klopt dan wordt de kans op een miskraam al steeds kleiner