Lichte slaap/niet in eigen bed willen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nemo87, 5 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nemo87

Nemo87 Lid

24 nov 2012
    21
    4
    3
    Lieve dames,

Mijn dochtertje is pas 5 weken, dus misschien is het voor nu nog niet zo'n groot probleem maar toch maak ik me zorgen dat dit niet gaat veranderen. Ze wil namelijk bijna alleen maar op mij slapen, of bij me in bed maar absoluut niet in haar eigen bedje. Ik wil haar sowieso nog niet op haar eigen kamer laten slapen en heb dus ook een ledikantje in onze kamer maar ze wil er echt niet in slapen. Zodra ik haar neerleg word ze wakker, dit gebeurd ook bijna 9 van de 10 keer als ik haar naast me in bed neerleg. Als ik dr oppak en op me laat liggen valt ze weer in slaap. Daarnaast merk ik dat ze 's avonds/'s nachts lichter slaapt als overdag. Ik geef volledig borstvoeding wat 's nachts natuurlijk heel slopend is, en daarnaast dus nog dat ze constant op me wil slapen. Ik verga van de slapeloosheid en rugpijn. Papa slaapt hierdoor in de woonkamer, en vind het niet erg dat ze niet in haar eigen bed wil maar ik dus wel. Ik vind het heeeeeerlijk om dr bij me te hebben maar niet heel de nacht natuurlijk, ik kom niet aan mijn eigen rust toe. Wie kan mij tips en raad geven? Ik weet zelf namelijk niet hoe ik dit kan oplossen.

2. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Dit is heel normaal voor een baby van 5 weken hoor, mijn dochter en zoon (jongste 2, oudste kan ik me niet meer herinneren), zoonlief tot 3 maanden, daarna sliep hij gewoon in zn eigen bed en dochterlief wel iets eerder maar overdags was vaak een ramp.
    Toch blijven proberen, evt. inbakeren, want ze kunnen zichzelf ook wakker maaien met die handjes.

3. Nemo87

Nemo87 Lid

24 nov 2012
    21
    4
    3
    Bedankt voor je reactie bamjolan!

Ik heb wel eerder gelezen dat idd dat dit normaal is bij kleine baby's, maar het lijkt echt alsof het nu al zo een gewoonte is voor haar. In t begin ging t gewoon goed, overdag in haar eigen kamer en 's nachts bij ons op de kamer in haar eigen ledikantje. Ze maakt zichzelf idd ook wakker met haar handjes, ingebakerd slaapt ze soms 3/4 uurtjes, misschien moet ik dat blijven doen..

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik zou het blijven proberen idd!
    Ik heb hier toen wel het CB gehad omdat T. ook steeds wakker werd en alleen bij mij wilde liggen.
    Nu vond ik dat zelf helemaal geen probleem, maar zij pakte haar rust gewoon niet en dat vond ik zielig.
    We hebben haar toen samen ingebakerd, even laten pruttelen (niet huilen dat vind ik verschrikkelijk bij een kleintje hihi), en uiteindelijk is ze wel gaan slapen, troosten ook in de slaapkamer zelf, anders gaan ze over hun slaap heen, prikkels houden ze ook weer wakker.

5. Nemo87

Nemo87 Lid

24 nov 2012
    21
    4
    3
    Ik heb zojuist een kant en klare inbakerdoek besteld. :D Mijn schoonmoeder is een kei in inbakeren en dan slaapt ze echt bijna 4 uurtjes door maar als ik het doe wurmt ze zich er zo weer uit dus ik doe het al weken niet meer. Ik heb goeie ervaringen gelezen over kant en klare inbakerdoeken dus ik waag het erop. Ik vind het echt heerlijk dat ze zo op mijn buik ligt, zoals nu :D maar ik heb serieus rug pijn, 2 weken terug door mijn rug gegaan toen ik haar met de maxi cosi in de auto zette en zo op deze manier kom ik echt niet van de pijn af, ik sta steeds maar weer met dezelfde pijn op.

6. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Het bedje voorverwarmen met een kruik kan ook net een zetje geven. Vooral waar het hoofdje komt te liggen.

7. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geef je er aan over; dit is wat zij nu nodig heeft. Als je je er tegen verzet, is het alleen maar zwaarder. En dit gaat écht over hoor, dit is typisch babygedrag! Mijn dochter sliep altijd bij me als baby, en nu al peuter slaapt ze prima in haar eigen bed op haar eigen kamer.

8. Nemo87

Nemo87 Lid

24 nov 2012
    21
    4
    3
    Dit heb ik al eens gehoord Carino, ik zal het zeker even proberen.. Bedank voor de tip!

Ik maak me zorgen omdat ik ook anders heb gezien Purk, de zoon van mijn beste vriendin is nu 6 en slaapt sinds kort pas in zijn eigen kamer. Voor nu moet het maar zo, als mijn prinsesje dit nodig heeft, maar ik wil haar wel laten wennen op den duur om in haar eigen bed te slapen. Zoals ik eerder al aangaf, de nachtvoedingen om de 2 uurtjes zijn heel slopend, maar daarnaast dus dat ik maar in 1 houding kan slapen en dat is op mijn rug, als we dit nog maanden moeten doen ben ik binnenkort invalide :p buiten dat kan ik bijna niks meer doen, huishouden heb ik me al bij neergelegd, maar ik kan me bijna niet eens meer normaal aankleden, niet koken, niet douchen want ik leg haar neer en nog geen 5 minuten later word ze huilend wakker.

9. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Zoals de andere meiden al zeiden: heel normaal. Mijn zoon heeft de eerste 6 week ook in ons bed geslapen, en daarna geleidelijk aan in zijn eigen wieg. Ging prima en heel natuurlijk. Af en toe een terugval (ziek, tandjes) dat hij weer bij ons wil, maar dat is hooguit 3 nachten en dan weer in zijn ledikant :)

10. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    als je man toch al beneden slaapt, is het misschien een idee om haar liggend te voeden? Dan ligt ze naast je en lig jij misschien wat fijner.

Deel Deze Pagina