Wij komen maar niet uit de namenkeuze voor onze tweede zoon. Nu zitten we erover te denken om een top 5 te maken en dan na de geboorte te kijken wat het beste bij hem past. Ik zie dat zelf wel zitten, maar denk wel dat ik er rare reacties op krijg van bijv. de verloskundige of zo. Zo van: "Hoe heet ie? Oh, dat weten we nog niet!" Heeft iemand dit ook gedaan en hoe is dat bevallen?
Ehm wij hebben 't gedaan, maar ik weet niet of je onze manier ook bedoeld, maar ik zal 't even uitleggen. Mijn vriend en ik hebben allebei een totaal verschillende smaak qua namen, maar uiteindelijk (in de 39ste week) hebben we toch twee namen bedacht die we allebei mooi vonden. Maar toen was dus weer het probleem dat we uit die namen niet konden kiezen, 't werd Milan of Levi, daar waren we over uit. Dus toen hebben we gewacht tot nu de bevalling en gekeken welke naam we beter bij hem vonden passen, en dat was dus Milan, dat zeiden we allebei meteen toen we 'm zagen!
Een vriendin had twee namen voor haar dochter, maar wisten nog niet welke naam haar roepaam zou worden en welke de tweede naam. Dat is ook pas besloten na de bevalling. Er zijn ook culturen waar ze het pas een tijdje later doen. Wat is daar nou gek aan? Je moet er goed over nadenken, je kindje zit er wel z'n hele leven aan vast.
Wij hebben de naam tijdens het bevallen gekozen (was nog niet verwacht) en gelukkig heb ik niet gewacht totdat ik hem gezien had, want dan had hij 5 uur zonder naam gezeten. Maar ik vind het verder niet vreemd hoor als je wacht tot je hem/ haar ziet
Ik wou het eerst ook doen, ik kon niet kiezen tussen 2 namen! Ik dacht ik zie wel als ze er is, maar toen mijn vliezen braken had ik toch maar een definitief besluit gemaakt! En deze naam past ook echt bij haar!
Ik zou toch niet te lang wachten zoals in 'sommige culturen' want je moet je kind wel op tijd aangeven.
toen ik geboren was , ze dachten altijd dat ik een jongen was tot ik eruit was , hadden dus geen naam ik heb pas 5uur na mijn geboorte een naam gekrgen tot ze het eindelijk overeens waren . heb hun dat eigelijk vroeger wel kwalijk genomen.
Linda86, jullie manier bedoel ik dus eigenlijk ook. Dat je wel een paar ideeën hebt, maar de definitieve keuze nog even laat tot de baby er echt is. Grappig om te zien dat het toch wel meer gebeurt dat mensen er niet uitkomen! Idd, ik geloof dat in Noorwegen het heel gebruikelijk is om pas na weken/maanden een naam te geven, compleet met namenfeest. Zolang wou ik ook weer niet wachten hoor, het is toch ook wel leuk om je familie te kunnen bellen en dan gelijk de naam erbij te vertellen. Beetje lullig als je het dan nog niet weet. Glinsterke, mijn moeder had een beetje hetzelfde. Zij heeft haar naam min of meer per ongeluk gekregen, dagen na haar geboorte, omdat mijn opa niet wilde toegeven tegenover een kennis dat ze er nog steeds niet uit waren. En nu zit ze dus met een afschuwelijke naam opgescheept, omdat dat de eerste naam was die bij opa opkwam. Daar is ze nog steeds niet erg blij mee.
Een vriendin van mij had ook twee namen en op het moment dat t geboren was hebben ze (gelijk) besloten welke naam t werd
ik vind het een heel gaaf idee, net zoals ze bv in china ook doen: eerst kijken naar kindje en bekijken of het wel een 'a' of juist een 'b' is! als je eigenlijk geen echte voorkeur hebt tussen 2 namen zou ik het zeker overwegen! succes!
Ik denk niet dat ik dat zelf zou doen (ben een beetje een controlfreak, hou niet van last-minute), maar op zich is er best wat voor te zeggen. Mijn vroegere buren hadden tijdens de zwangerschap een hele stoere naam bedacht, maar toen hun kindje werd geboren keken ze elkaar aan: 'Dit is helemaal geen ...., maar meer een Peter!' Dus toen werd het Peter! Dat kan dus ook. Het gaat er om dat jullie je er lekker bij voelen, niet om wat de rest denkt.
Het kan prima, al zou ik het zelf niet 'durven'. Ik zou namelijk bang zijn dat ik dan vind dat het een echte 'piet' is, terwijl mijn man het een echte 'klaas' vindt en dan heb je wel een probleempje... Maar ik moet zeggen dat ik naast een control freak ook een twijfelkont ben dus wat dat betreft voel ik er ook wel voor (ik twijfel ook nog steeds over de jongensnaam die we hebben gekozen voor onze 2e... terwijl mijn man er gewoon helemaal zeker van is. Ik hoop stiekem dat het een meisje is dan heb ik dat 'probleem' niet, hahaha). Maar ja, ik 'durf' dus niet!
mijn schoonbroertje heeft een paar uur Stef geheten en toen kwam vaders in het ziekenhuis, door omstandigheden kon hij niet bij de bevalling zijn. Mijn man en mijn schoonbroer schelen ook 18 jaar, dus mijn man als grote broer mee met zijn pa naar het ziekenhuis. Toen zeiden ze, ja maar das geen stef dat moet Bryan zijn. En zodoende heet mijn schoonbroer Bryan, past ook veeeeel beter bij hem Wij hadden bij de eerste ook 2 namen. Mert en Kaan. Mert werd geboren en het was toch echt geen Kaan. Vandaar dat het Mert werd.
Ik zou het wel beperken tot 2 namen, en vrij snel na de geboorte kiezen, vanwege de aangifte enzo. Het nadeel van last minute kiezen is wel dat je niet al aan de naam kunt wennen enzo. En als je in een opwelling een naam kiest is het dus voorgoed...
Ik zou het ook niet doen, ben ook een controlfreak hihi. Maar als je wel voor het idee kiest, zou ik 2 namen uitkiezen zoals linda. Niet een heel rijtje. @linda... en wie heeft er uiteindelijk zijn zin gekregen met de naam? Was Milan jou idee of die van je vriend, hihi. @luppy.. ben wel nieuwsgierig wat je opa verzonnen heeft dan. @krokus... Dat is ook apart van je zwager...
bij ons waren ze verbaast dat we het al ''wisten'' ze hadden vaker moslimgezinnen meegemaakt die het pas de 7de dag gaven... ohhh zou daar niet tegen kunnen hehe... je moet toch even wennen aan de naam en het allebei eens zijn! Bij Ameen hadden we geen meisjesnaam omdat het op de echo zo duidelijk was! Maar voor de zekerheid toch een paar namen achter de hand gehouden voor het geval dat.... In Nederland ook een beetje moeilijk je moet binnen 3 werkdagen naar de gemeente :S
Bij ons was het niet van toepassing omdat we echt maar één meisjesnaam hadden. Maar ik vind het niet vreemd ofzo, goed idee juist als je niet echt tussen 2 namen kunt kiezen!