Hoi, Zo als de titel al zegt. Mijn zoontje gaat vanaf dat hij 3,5 maand is voor 2 halve dagen naar het kdv. Maar tot nu toe is het alleen maar huilen. Het is geloof ik 4 keer echt goed gegaan. Elke keer weer lees ik in het schriftje dat hij veel heeft gehuild en dat zeggen ze ons ook. Wij vinden het zo vervelend dat hij veel huilt op het kdv. want thuis kan hij heerlijk alleen spelen. Huilt bijna niet, ja als hem iets niet lukt. Wordt hij lekker driftig. Op het kdv zeggen ze dat hij misschien te weinig komt, maar ja ik ga hem niet vaker brengen dan nodig. Zelf denk ik dat als hij los kan lopen het een stuk beter zal gaan. Hij loopt sinds hij 7,5 maand is langs tafels en stoelen ed...maar nu nog los leren lopen...het is daarna af en toe wel beter gegaan...maar hij wilt nog veel knuffelen en op schoot. Maar wat moet ik hier nu mee......heeft iemand een oplossing? Zijn er mensen hier die het zelfde mee hebben gemaakt, waarna het kindje toch wel leuk ging vinden op het kdv? Alvast bedankt. Groetjes
Heel sneu voor je zoontje. Het kan idd komen doordat hij maar 2 halve dagen komt. Het is te weinig om zich te kunnen 'hechten' aan de groep.
Bedankt voor je antwoord. Ik snap ook wel dat het weinig is maar ja, ik kan er weinig aan doen. Niemand die het zelfde heeft?
Is een gastouder misschien een goede oplossing? Esmee gaat ook maximaal 2 x 2 uurtjes naar de gastouder en doordat het 1 vaste "begeleiding"is kan je zoontje zich beter hechten..
Kun je niet eens een tijdje proberen je zoontje 2 hele dagen te brengen? Dan kun je kijken of het beter gaat en dan langzaam weer afbouwen. Succes.
Bedankt voor jullie antwoorden. vandaag is hij weer een paar uurtjes geweest. En vandaag ging het wel goed. Maar afgelopen woensdag absoluut niet. Ik ga eens nadenken over een gastouder. groetjes
Hier een kindje die ook veeeeeeeeeeel moeite heeft gehad met het KDV. Hij gaat flexibel (is 52uur per maand, zoals ik dat indeel), dus nooit hetzelfde ritme etc. Daarnaast is Julen erg 'druk/nieuwsgierig' van zichzelf en zat hij op een groep van 0 tot 4 jaar. (er was geen babygroep met de mogelijkheid van flexibele opvang) Daarnaast is t gewoon een kindje dat best wat aandacht eist soms.. Hij was tevens erg gefrustreerd om t feit dat hij veel al wilde, maar t nog niet kon. Al deze dingen bij elkaar maakten het zo dat hij hele dagen aan t huilen was op t KDV. alle prikkels bij elkaar werden m gewoon teveel. Ik heb m overgeplaatst naar een babygroep waar wel flexibele opvang mogelijk was (naar andere organisatie). Daar gaat hij nu sinds een week naartoe.. En....... het gaat geweldig! Nu moet ik er wel bij zeggen dat het sinds 2 maanden wat beter ging op t andere KDV, alleen ging hij daar niet meer lange dagen naartoe.. (dat druiste tegen mijn gevoel in..) als ik jouw verhaal zo lees, kan t zeker een 'hechtprobleem' zijn. Misschien is een gastouder idd een betere optie. Succes
heb je al eens met het kdv het dagschema doorgelopen?! mss vind hij het raar dat hij daar bijvoorbeeld een heel ander ritme heeft dan thuis en kan hij zich daar niet in schikken. wellicht dat slapen op een ander tijdstip of aangepaste activiteiten wat meer rust kunnen brengen?! heeft hij een troostknuffel? Sven heeft een lievelingsknuffel en die gaat altijd mee naar plaatsen waar hij zich mss wat minder op z'n gemakt voelt. als hij die dan stijf vast houdt, durft hij opeens alles
Hoi, aan een knuffel zat ik ook te denken, heb ik in het begin ook gedaan. En inderdaad ik ga maar eens vragen wat hun om zo een middag doen...kijken of het veel verschilt met thuis. We kijken het eerst nog aan tot hij los kan lopen, gaat het dan ook nog steeds niet dan gaan we verder denken...miss een gastouder dan. groetjes
mijn dochter gaat ook maar 2 dagdelen en heeft er geen enkele moeite mee, dus ik zou niet meteen denken dat het daarnaan ligt!
@ guppie81: ik dacht al ik zal toch niet de enige moeder zijn die haar kind maar 2 dagdelen brengt. Maar het kan dus ook goed gaan, zo te lezen bij jou dochter. Ik ga maar eens ingesprek met het kdv. tnx