Pas naar huis als er een kinderzitje is

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door beertje87, 21 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ondanks vakantie....je kan altijd wat regelen. Desnoods met een taxi terug. Maar dat het niet te regelen valt gaat er bij mij niet in.
    Ik denk dat ik op het werk dit TE vaak heb gehoord ivm (verschillende redenen) heb ik geen vervoer of geen maxi cosi etc etc.
    Zodra puntje bij paaltje komt kan het wel geregeld worden.

Kwebbel

2. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

er zijn zeker nog wel mensen die hun kindjes onveilig vervoeren. Kijk maar eens rond op de snelweg, zie je echt regelmatig. Of gewoon op schoot of kinderen op de achterbank zonder gordels.

Mijn sz heeft ook een autostoel die niet voldoet aan de voorwaarden voor autostoelen, maar ze rijdt er toch mee (is een oude stoel die ze van iemand geleend heeft). Ze heeft een stoel en dan ga je toch geen geld uitgeven aan een andere?

En als je zelf geen auto hebt, ben je dan ook niet van plan om ooit met iemand mee te rijden?

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik ben het er niet mee eens. Dat gebetuttel altijd... Waarom moet het nou weer verplicht worden. Tuurlijk is het logisch dat je kindje in een autozitje wordt vervoerd (zou mijn dochter niet anders vervoeren) maar waarom moet het ziekenhuis zich daar mee bemoeien? Ik vind het de verantwoordelijkheid van de ouders en niet van het ziekenhuis.
    Alsof die ouders de volgende dag niet zonder kinderzitje kunnen gaan rijden dan...

4. Dana

Dana Niet meer actief

soms moeten ouders er op geattendeerd worden, het ziekenhuis is wel verantwoordelijk voor de veiligheid en gezondheid van mensen dus ik vind het absoluut op zijn plaats dat ze zich ermee "bemoeien".

5. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

#25 Polletjepiek, 21 jul 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jul 2010
    Omdat het wettelijk verplicht is dat je je kind in een goedgekeurd autostoeltje/zitje voert.
    Wat zijn de regels voor het vervoer van kinderen in de auto? | Rijksoverheid.nl

Naar mijn mening niet heel veilig, maar in taxi of bus hoeft je kind niet in een stoeltje:
    kinderzitjes.nl - Wat zegt de wet? - Bijzondere gevallen en uitzonderingen

6. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik vind het geen getuttel
    als het niet gebeurd hoeft het zh niet in te grijpen
    en blijkbaar gebeurd het nog te vaak dat kindjes niet goed vervoerd worden.
    ik vind het een goede stap van ze hoor!

7. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Toen ik bevallen was van mijn dochtertje moest ik een nachtje in het ziekenhuis blijven.
    Tegenover mij lag ook een meisje die net bevallen was.
    De volgende dag kwam mijn man mij halen om naar huis te gaan met de mc, alleen die vrouw tegenover mij had er dus geen.
    Dus vroeg de verpleegster aan haar, hoe ga je je kindje dan vervoeren, ja gewoon in de reiswieg en dan in de auto.
    Dus toen de verpleegster hun uitlegde hoe gevaarlijk dat wel niet is, en dat het ook verboden is.
    Ze wisten toen niet wat ze moesten doen, want ze mocht niet naar huis tot ze een autostoel hadden.
    Nou mijn man had hun naar huis gebracht met onze mc, het was vlakbij dus ik heb maar even moeten wachten.
    Maar ook die mensen mochten niet naar huis zonder autostoel.

En terecht.

8. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik ken ook een stel die hun baby in de mc los op de stoel zetten en ook nog eens met het gezicht naar voren hun 1,5 jarig kindje zetten ze gewoon zonder gordel los op de stoel achterin voorin maakt niet uit. Het kind loopt ook al alleen op straat 1,5 jaar....

sommige mensen verdienen in mijn ogen geen kinderen als ze er op die manier mee omgaan.

9. tulip

tulip Niet meer actief

er zijn helaas heel veel mensen die geen maxi of grote autostoel gebruiken. Mijn werk staat in een wijk waar dit soort dingen niet zo hoog in het vaandel staan. 75% van de kids wordt op schoot, in een draagzak (in de auto), staand voor de passagiersstoel of gewoon los op de achterbank vervoert. Daar krijg ik ook de kriebels van.

Ik ben blij dat ziekenhuizen de moeite nemen om zich hier mee te "bemoeien", de rest van het leven kunnen ze niks meer aan doen, maar misschien 1 veilig ritje dan, alles is meegenomen.

Ik vind dingen als: ik heb geen auto, geen rijbewijs echt onzin. Dat zijn geen redenen om geen maxi cosi te hebben of te lenen. Ook al wil je thuisbevallen, iedereen die gaat bevallen moet er rekening meehouden dat het kan gebeuren dat je naar het z'huis moet en dan zul je er ook rekening mee moeten houden dat je je kindje veilig moet vervoeren.

10. ChristelAileen

ChristelAileen Actief lid

26 aug 2009
    348
    0
    0
    Ik vind dit een erg prettig initiatief van het ziekenhuis!

11. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Het is zeker de verantwoordelijkheid van de ouders zelf, alleen wordt die nog te vaak niet door de ouders genomen.
    En zolang de mensen in het ziekenhuis zijn (dus nog niet onslagen) bemoeien we ons daar zeker mee.

12. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Precies mijn gedachten ;)

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.855
    19.239
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik sta er echt van te kijken dat dit nog discussie oplevert. Je kunt niet ontkennen dat het gevaarlijk is om je kind 'los' te vervoeren in de auto. Waarom nemen mensen dan toch willens en wetens dit risico? Is je kind je dan zo weinig waard?

14. Sabinekuhh

Sabinekuhh Actief lid

19 jul 2009
    136
    0
    16
    NULL
    NULL
    Das toch niet meer dan normaal?? :(
    Bij ons liepen er zelfs nog een verpleegkundige mee toen we naar huis toe mochten om er zeker van te zijn dat de maxi-cosi goed vastgezet werd.

15. Polletjepiek

Tijdens mijn bevalling, toen we naar het z-huis gingen, vroeg onze eigen verloskundige nog voor de zekerheid of we de mc wel in de auto hadden staan.

16. Ckialita

Ckialita Bekend lid

28 jan 2009
    993
    0
    0
    Ok, heb ik een andere vraag ;)
    Als ik bevallen ben en ik heb geen geld voor een taxi naar huis (ruim 10 km...), en ik heb een draagdoek en ga met de bus, zou je me dan wel laten gaan? Ik ben gewoon nieuwsgierig...
    Wij hebben als het nodig is waarschijnlijk wel vervoer, en we hebben ook een MC, maar ik probeer ook duidelijk te maken dat sommige dingen, die vanzelfsprekend zijn als je een auto of geld hebt, niet voor iedereen vanzelfsprekend zijn...

17. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.076
    2.220
    113
    Brabant
    je mag in de bus zonder mc, dus ja, dan zouden ze (en ik ;)) je laten gaan.

Ik heb het ook meegemaakt hoor! en dat was op de couveuseafdeling. Kindje mocht eindelijk naar huis en ouders hadden geen auto en geen mc. Uiteindelijk is het kind in een wipstoeltje naar huis gegaan. Erg he? (enorme taalbarrière). Ik snap dat niet hoor...

18. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    CKialita...... Ik zag mezelf never nooit niet met draagdoek in de bus stappen zo vlak na de bevalling. Kon al amper de auto in komen.......

19. Polletjepiek

Het is heel goed van je dat je een mc geregeld hebt een ook vervoer.

Dat sommige mensen, al dan niet bewust, geen mc oid nemen vanwege de kosten dat vind ik dan weer verkeerde bezuinigingen. Veiligheid staat bij mij voor op, zeker met vervoer.

20. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Taliaa, er zijn denk ik genoeg mensen die een maxicosi niet kennen.
    Als ik kijk naar t dorp waar mijn schoonfamilie woont (Turkije) daar gebruikt echt niemand maxicosi's en zelfs geen kinderwagens.
    Ze vinden t dus al heel raar dat wij straks in september daarheen komen en ghevraagt hebben of ze ons komen halen met een ruime auto ivm kinderwagen en autostoel. Wattes????? Kind kan toch gewoon op schoot! Nee ons kindje niet.....

Deel Deze Pagina