Idd. Hier een ks, no way dat ik in de bus kon stappen, laat staan naar de bushalte lopen, na 4 dagen z-huis. Werd met rolstoel naar de auto gebracht
Snap ik Ben gewoon benieuwd naar de mening van anderen over vervoer van kinderen, en ik wil even laten zien dat dingen als auto's en maxi cosi's niet voor iedereen vanzelfsprekend zijn om te hebben.
Maar wat als je nou zelf geen auto hebt, maar wel met vrienden eens weg gaat met de auto, of met je ouders of weet ik veel wie? Dan heb je toch ook een autostoel nodig? Daarbij zijn er ook fietsdragers voor de maxicosi, dus als je veel fietst is en dit met een baby ook wil doen is een maxicosi ook weer handig.
Klopt allebei. Ik ben ook alleen maar blij dat we er wel een hebben voor het geval dat het nodig is. Ik ben alleen benieuwd als ik over een jaar terugkijk, hoe vaak we dat ding gebruikt hebben
Ja, dan zou ik je laten gaan. Let wel...ik ben natuurlijk geen polite-agent Als iemand toch persé naar huis zou gaan op een onveilige manier dan zal ik er wel voor zorgen dat er zwart op wit staat wat er besproken is zodat (mocht er iets gebeuren) ze niet kunnen zeggen, maar wij wisten het niet of ons is niets verteld. (een soort tegen advies in zeg maar) Daarbij vind ik het niet over vanzelfsprekendheid gaan. Als iemand het geluk heeft zwanger te mogen worden dan heeft diegeen 9 maanden de tijd om erover na te denken hoe straks je kindje veilig te vervoeren. Er is gewoon altijd wel een manier om een maxi cosi of iets dergelijks te lenen. Desnoods vraagt iemand z'n verloskundige hoe dit te regelen. Geld of geen geld.....diegeen zal straks ook de kleine moeten onderhouden....daarbij weet je dat er een mogelijkheid is dat iemand in het ziekenhuis moet bevallen....misschien dan 9 maanden lang een klein bedrag opzij zetten zodat er wel een taxi betaald kan worden. 9 maanden lang kan er een bekende gevraagd worden die wel in bezit is van een auto of diegeen wil halen/brengen. Ik werk nu 12,5 jaar op verloskunde...dus mij hoef je echt niets wijs te maken. Trouwens super dat jij het wel geregeld heb Kwebbel
Ik zit net even op de site van een babywinkel te kijken. De goedkoopste babystoel is 59 euro en dat is dus een nieuwe! Ik snap dat dit voor een hoop mensen veel geld is. Zeker in een toch al dure periode in je leven. Je moet nogal wat spullen hebben, voor je kleine. Maar het gaat wel om een stuk veiligheid. Als je dan geen autostoeltje kunt lenen, dan zul je er helaas toch één aan moeten schaffen. Eventueel 2e hands. Of je verkoopt je eigen stoeltje weer door als je hem echt niet gebruikt. Een kind kost nu eenmaal veel geld.
Maar een auto of een maxi-cosi Een maxi cosi hoeft niet altijd gekoppeld te worden aan een auto. Zie ook eerdere berichten. En nogmaals...voor iemand die geen maxi-cosi kan/wil kopen, er één lenen kan altijd. Kwebbel
Wat is nu 60 euro op 9 maanden? Zet iedere maand 6,50 opzij en je koopt een autostoel...... Als t kindje straks geboren is kost t veel meer geld hoor! Kan er dus met mijn hoofd niet bij dat iemand een autostoel te duur zou vinden. Als er straks wat gebeurt, vergeef je het jezelf nooit meer dat je niet 60 euro uit wilde geven...!
Heel dom vind ik dat! Zo duur zijn ze geeneens, je hebt ze van hema e.d. en die zijn niet zo duur.. Ik ga geeneens met de bus of taxi met de kleine omdat ze dan niet vast zit. In Griekenland wel 2x met de taxi geweest, zonder stoeltje toen. Nou ik vond het echt NIKS. En heb gevraagd of die man heeeel rustig wou rijden.. Wou heel graag mn maxicosi meenemen op vakantie, maar ze paste er niet meer in! Laatst nog ruzie gehad met mn zus. Zag haar over dorp rijden. Man achter het stuur. Zij ernaast, mn nichtje van 14 maanden los op schoot. En mn neefje van 4,5 jaar stond tussen de stoelen achter. Haar commentaar: Ja maar het was maar een klein stukjes. Van ons huis naar opa & oma is maar 900m. Echt zo DOM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
t hoef nog niet eens geld te kosten.... staan er verschillende op mp... gratis..... hele lijsten eigenlijk... Marktplaats.nl - maxi cosi kopen of verkopen - Vind maxi cosi goedkoop op Marktplaats.nl
beter een 2 hands stoeltje dan geen stoeltje. je hebt ze al voor 10,- op mp en sommige zijn zelfs gratis. geen geld voor een stoeltje is in mijn ogen dus echt geen rede om er geen aan te schaffen. nieuw is natuurlijk de voorkeur en dan heb je ze ook al voor 50,-. (op mp staan ze vaak voor de helft omdat mensen toch liever een stoeltje kopen van een groot merk dan die ze bij de wagen kregen) als je dit niet kunt missen dan ga je het nog erg zwaar krijgen als de baby eenmaal thuis is kwa geld.
Ik ben nu op vakantie in een land waar 'autostoel' een vreemd woord is. Zag vandaag toevallig de eerste auto met een autostoeltje Echt te gevaarlijk hier. Wil niet weten hoeveel kindjes met deze kamikaze-rijstijl door de voorruit zijn geschoten
dat was bij ons altijd al zo. zonder maxicosie kom je de afdeling niet af. maar denk dat je toch altijd mensen zult blijven houden die er niet zo nauw bij kijken, of zoals hier staat gewoon de kleine helemaal niet vastzetten in de gordels. onbegrijpelijk vind ik het.
wij hebben geen auto en door mijn handicap mag ik niet eens fietsen. toch hadden wij een maxi cosie en nu een autostoel. een vriend van ons heeft de kleine en mij uit het ziekenhuis opgehaald met zijn maxi cosie. en als we eens met iemand meerijden dan gaat de autostoel erin en daarna weer terug naar boven tot het volgende gebruik.
Om heel eerlijk te zijn maak ik me er ook wel eens heel af en toe schuldig aan. Als we 's avonds bij mijn ouders zijn geweest neem ik één van beiden wel eens op schoot (dan zijn ze ook zoooo lief) de ander gaat wel gewoon in de stoel hoor, Mijn ouders wonen dan ook in dezelfde wijk, twee straten verderop. Verder doe ik ze altijd in een stoeltje!! Veiligheid boven alles. Maar om even op de vraagstelling terug te komen, ik vind het een goed initiatief van het zh!
Wij hebben geen rijbewijs en ook geen auto. Mijn vrouw was van plan thuis te bevallen en het ziekenhuis is 5 minuten met de auto. Toch hebben we een verantwoorde (nieuwe, want met een gebruikte weet je niet zeker of er geen aanrijding mee is geweest)maxi-cosi aangeschaft, want al hebben we geen auto, we weten wel dat kinderen er niet los in mogen! Overigens is onze dochter nu bijna 5 maanden, is ze thuis geboren en heeft in haar hele leven nog nooit in een auto gezeten. Mocht ze ooit ziek worden en door iemand naar de dokterspost gereden moeten worden of stel dat we een keer met de taxi gaan: ik vind het een heel prettig idee dat de maxi-cosi hier staat. Zeer terecht dat het ziekenhuis je niet laat gaan zonder maxi-cosi.
Vorig zomer heb ik een aanrijding gehad.. aan het einde van onze straat!! Er is een tractor over onze auto heengereden. We reden dus nog geen 20 meter en nog geen 20 km p/u.. Maar als jij onze auto zou hebben gezien Mijn kinderen zaten goddank in de gordel maar bij mijn ene zoon stond de afdruk van de gordel in zijn schouder gedrukt, wat later blauw werd. En dat dus bij zo'n lage snelheid. Alsjeblieft doe het dus NOOOIT meer, geen meter. Want soms kom je dus je straat nog niet uit.
De meeste ongelukken gebeuren in de eerste 5 of de laatste 5 minuten van een rit. Ik denk altijd maar zo: als een ritje minder dan 10 minuten duurt, zit je dus constant in de 'gevarenzone' Ik heb één keer een aanrijding gehad terwijl zowel ik als de ander stapvoets reden. ('t Was op zo'n woonerf.) Als ik nog terugdenk aan die harde KNAL en de schade aan onze beide auto's.... En dat bij zo'n lage snelheid!! Ik moet er niet aan denken wat er bij een hogere snelheid kan gebeuren als je niet op de juiste manier in de auto zit. Ik weet wel dat een paar jaar geleden op een straat bij ons in de buurt een ongeluk is gebeurd. Gewoon 50 km/u, auto A verleende geen voorrang aan auto B. In auto B zaten de kinderen "los" op de achterbank. Eén van de kinderen, een meisje, is door de klap uit de auto geslingerd en overleden. Vreselijk! Ook al was de aanrijding niet de schuld van de ouders, ik denk dat ze het zichzelf nooit zullen vergeven. Als ze heel simpel tegen haar dochter hadden gezegd "doe je gordel om", dan had ze nog geleefd!! Nogmaals: ik snap niet waarom mensen zo'n risico met hun kinderen nemen. Of het nu gaat om een baby in een maxicosi of een 8 jarige die autogordels moeten dragen. Het is niet zo dat het vreselijk veel extra moeite kost. Je hoopt natuurlijk altijd dat je dat soort maatregelen altijd 'voor niks' neemt. Maar àls het nodig is, kan die kleine moeite echt het verschil uitmaken tussen leven en dood. OOK op die kleine 'maakt-toch-niet-uit'-stukjes!
bij ons in het ziekenhuis mag je ook niet eerder weg dan dat er een maxi cosi (autostoeltje) aanwezig is. Toen wij naar huis mochten,moest mn man eerst de maxi cosi laten zien (stond al wel op de kinderafdeling) voor we weg mochten.. Volgens de arts kwam het nog te vaak voor dat baby's op schoot mee naar huis gaan. Ik vind het onverantwoord en goed dat het zh daar op let.. Vind het zinnetje persoonlijk raar om te zeggen: Ach, het is maar een klein stukje, er gebeurd niets. Een automobilist die jou geen voorrang verleend, weet niet dat je nog maar net onderweg bent