WIJNALDUM - De politie is op zoek naar een dierenbeul die een hond in een tas heeft gestopt en levend in het water heeft gegooid. De blauwe sporttas van het merk ONite werd aangetroffen in de omgeving van het gemaal bij het Friese Roptasyl. In de met stenen verzwaarde tas bleek een middelgrote dode hond te zitten. De leeftijd van het dier, een teefje en asbakkenras, wordt geschat op ongeveer 6 á 7 jaar jong. Het is vrijwel zeker dat de hond levend in de tas, in het water is gegooid. Het is nog onduidelijk hoe lang de hond in het water heeft gelegen. De hond droeg geen chip. Signalement van de hond: Teefje, asbakkenras, zwart met wat grijs krullende vacht, grootte ongeveer tussen de 20 en 30 cm, rood halsbandje met een rood zakdoekje. Tas: Blauwe sporttas van het merk Merk ONite met onderschrift Travelgear. Aan beide zijden en de voorzijde van de tas zitten ritsvakken. Wie meer weet kan met de poitie bellen via 0900-8844 of met de Meld Misdaad Anoniem-lijn via 0800-7000. ----------- Het is weer vakantietijd...
Ongelooflijk ... hoe kun je dit in vredesnaam doen ... Ik wordt hier zo onwijs verdrietig van .... Arm arm beestje!
oh hoe kunnen ze!! vreselijk zeg! brr, krijg er kippevel van.. Hopelijk vinden ze die persoon snel.. Dikke straf en verbod op het houden van dieren:x
Verschrikkelijk zeg!!! Waarom doen mensen dit?! Diegene mogen ze van mij ook in een tas stoppen en het kanaal in gooien!!! Als ik me indenk hoe machteloos zo'n beestje is en dan... Hou maar op!!!! Moet er gewoon niet aan denken! Zieke mensen!
Laatst was er ergens een boerderij afgefikt met weet ik het hoeveel varkens! Zegt een collega: "Het zijn maar varkens hoor"! Nou daar kan ik ook zo pissed om worden! Een mens kan zichzelf enigzins nog redden maar een dier is machteloos! Die kan niet ff het hekje openmaken waar hij achter zit en vervolgens de schuur uitlopen! Dan zeggen ze "Het is maar een dier"!!! Maar dieren hebben ook gevoelens! Kan me echt zo kwaad maken om dit soort dingen! Had beter dit topic niet kunnen lezen want ik zit me weer behoorlijk op te vreten!
Inderdaad, dit heb ik ook.. toen het ik subject zag dacht ik al.. niet lezen, word je alleen maar verdrietig van.. Het is zo onbegrijpelijk dat mensen dit kunnen doen! dat arme beest! ik moet gewoon vechten tegen de tranen als ik bedenk wat het arme dier heeft moeten meemaken
Verschrikkelijk! Mochten ze de dader vinden, dan mogen ze precies hetzelfde met hem/ haar doen. Sorry, klinkt misschien luguber. Maar dat is het met die hond ook. Dat er zulke mensen bestaan.:x
:x voor dit soort misdaden is maar 1 straf: dader mag hetzelfde ondergaan. hoe is het mogelijk dat een mens zoiets kan doen. dan ben je geen mens.. :x
Ach wat gemeen! Wat zielig voor de hond, wat zal ze bang geweest zijn. Van mij mogen ze best hetzelfde doen met degene die dit gedaan heeft! Breng je hond dan naar het dierenasiel dan heeft ze nog een kans.
De mensen die dit soort zieke dingen doen hebben daar het geld niet voor over. Bah bah bah... Vind het echt zo verschrikkelijk voor zo'n beestje. Waarom zijn er nou nog mensen die dit doen?
Maar het kan natuurlijk ook zijn dat degene die het gedaan heeft niet de eigenaar van de hond was... Maar die hond ergens weggegapt heeft en dus in het water heeft gegooid. Hoe dan ook, het is vreselijk!