wanneer positie kleding

Discussion in 'Zwangerschap' started by happymama, Mar 4, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

goede morgen,

ben nog maar net zwanger en mijn spijker broek zit al niet lekker meer
    als ik sta gaat t wel maar als ik zit drukt t enorm in me buik . heb het idee dat ik daar kramp van krijg !
    heb namelijk een zittend beroep dus is erg lastig zo .
    wanneer zou ik nu zwangerschaps kleding kunnen kopen of iig broeken .
    ik zelf vind 4 weken wel heel snel!
    en bij hoeveel weken kochten jullie positie kleding ? ;)

2. ancie

ancie Bekend lid

Feb 17, 2007
    514
    0
    0
    meiss

als je broekken niet lekker zitten koop dan gewoon een lekkere broek ik had met 8 weekjes een positie broek gekocht en had met 4 weken ook dat zeurderige gevoel door mn broekken dat komt door de darmen de baarmoeder alles gaat plaatsmaken wil je nog geen positie broek kijk dan voor een heupbroek of een mooie legging je hebt ook positiebroekken zonder band te koop dat is een heupbroek die je kan verstellen zeg maar
    ik zou gewoon is rond kijken want een broek die niet lekker zit is helemaal niks

liefs ancie

3. happymama

dank je woor je reacktie dacht dat ik voor lul stond om nu al die kleding te kopen hahah
    maar ga vanmiddag toch naar de stad met een vriendin dus zal es kijken voor zo'n broek zinder band !
    en lekker baby spullen neuzen ! heb er zin in , maar ga niets kopen want krijg dadelijk zoveel .
    en wat ik tekort kom heb ik zo bij gehaald he !

4. ancie

ancie Bekend lid

Feb 17, 2007
    514
    0
    0
    hahah geloof mij je zult echt niks te kort komen hoor ik heb samen met mn man 2 pakjes gehaald en voor de rest heb ik alles gehad en de kast puilt uit hahah je krijgt zo veel

veel plezier met shoppen ;)

liefs ancie

5. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

Jun 29, 2008
    5,767
    423
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Hoi, waar ik heel veel aan heb gehad en nog steeds eigenlijk zijn leggings! Gewoon simpele leggings met een lange trui/jurk/tuniek eroverheen. Zit ideaal! Ondanks m'n 23 weken draag ik dat nog steeds. Je trekt het makkelijk aan en het zit goddelijk. Niks geen strak gedoe om je buik. Vooral de eerste weken heb je er ook last van en dan zijn ze echt een uitkomst (en natuurlijk helemaal niet duur ;) ) Ik heb laatst een spijkerbroek (positiebroek) geprobeerd, maar vond het nog steeds niet lekker zitten.

Dus meid, als je het niet weet, leggings zijn perfect voor je groeiende buikje! Succes!

6. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,883
    0
    0
    juf bovenbouw
    Noord-Brabant
    De eerste weken heb ik goed in mijn kledingkast gekeken wat wel en niet kon. Heupbroeken kunnen meestal makkelijker, gezien die niet op je buik zitten. Na een paar weken zaten eigenlijk alleen sportbroeken nog lekker.

Met 10 weken, na de 2e echo heb ik mijn eerste zwangerschapskleding gekocht. Zit een stuk lekkerder die broeken!

7. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Ik had precies het zelfde! Zelfs met spijkerbroeken die me aan de ruime kant zaten!
    Met 4wkn 3dgn heb ik mijn eerste positie broek gekocht en ik heb geen andere broeken meer aangehad!
    Vooral aan het einde van de dag is mijn buik het grootste!
    Het is erg lastig omdat als je nu broeken moet kopen wil je dat ze wat langer mee gaan..........dus ik loop gewoon in broeken die aan de grote kant zijn :(
    Ik heb drie operaties gehad waardoor ik al wat positie kleding gekocht had waaronder een broek die nu goed past! Ik moet hem 's avonds wassen en dan kan ik hem de volgende dag weer aan :D
    Ach............ik heb wel langer plezier van mn nieuwe keertjes!

8. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Ik ben 18 weken maar draag nog steeds mn gewone kleding. Alleen een paar strakke skinny-jeans kan ik niet meer aan, voor de rest past alles nog. Wel lekker makkelijk.

9. Mama van Roan

Jul 22, 2008
    56
    0
    0
    Ik draag sinds gisteren mijn positiekleding de broeken zitten echt niet lekker meer zeker als je een paar keer moet bukken dan is het net of je eruit knalt. De bovenkleding kan voorlopig nog wel maar als het straks wat beter weer word gaan we los he :)

10. booboo22

booboo22 Bekend lid

Oct 14, 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    Ik vertik het om zo vroeg zulke kleding te gaan kopen, maar ik heb nu al flinke last van obstipatie en mn buik is zo dik dat mn broeken amper dicht kunnen..ik heb al normaal al heel snel dat mn buik opzet als ik eet, maar nu zo savonds is het echt alsof ik al 4 maanden zwanger ben...

11. meisjex

meisjex Actief lid

Aug 9, 2008
    128
    0
    0
    Ik draag eigenlijk nog steeds geen positiekleding (zal er nu ook wel niet meer van komen denk ik).
    Wat ik wel doe is bij sommige broeken een elastiekje ertussen, dus dan zit hij iets ruimer.
    Maar aangezien mijn buik niet groot is, is dit voor mij dus voldoende.

12. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

Dec 31, 2008
    2,346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Ik gebruik ook een haarelastiekje om een beetje meer ruimte te creeeren. Lang shirt erover en niemand ziet het!

13. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    had met 10 weken broeken gekocht omdat he tniet lekker meer zat, maar die zwangerschapsbroeken zaten nog minder lekker, en na 12 weken zaten mn eigen broeken gewoon weer goed en draag nu nog steeds mn eigen broeken!
    Dus zie wel wanneer t niet meer kan....

14. happymama

ben gister naar de stad geweest heb nog maar niks gekocht !
    wel gekeken hoe de mode is heb wel al wat leuks gezien maar t zal wel zoeken worden tegen die tijd t is niet echt mijn smaak qua kleding

15. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Sommige van mijn broeken zitten nog wel goed, maar de spijkerbroeken zitten, zelfs met elastiekje erop, echt niet lekker meer. Vooral onderaan waar de rits eindigt, is het beklemmend.

Maar goed..nog 2 weken, dan heb ik mijn volgende controle. Als die goed is, ga ik écht op jacht naar een fijne positiespijkerbroek.

Wel had ik al een andere beha, want ik draag normaal beugelbeha's en die deden me gewoon pijn. Toen bleek dat ik nu al meer dan een cupmaat ben gegroeid, was dat ook wel logisch :rolleyes:

16. syboena

syboena Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    2,304
    0
    0
    mijn broeken zaten ook al niet echt lekker meer met 3 weken dacht dat ik te veel had gesnoept :oops: tot ik er achter kwam dat ik zwanger was/ben en toen ook gelijk over gestapt naar jogging broeken en dat zit veel fijner :):)
    en als ik straks de 14 weken echo heb gehad ga ik zeker over op positie kleding want dat zit nog fijner :):)

17. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

May 9, 2008
    983
    0
    0
    Vandaag heb ik voor het eerst positiekleding gekocht!
    Een leuke witte met paarse blouse en 2 basisshirts, een witte en zwarte met lange mouw!
    Mijn broeken zitten nog goed en heb zelfs nog ruimte over, maar mijn bovenkleding is nu behoorlijk krapjes aan het worden. Vooral bij armen en borsten!
    Dus vandaar eerst nieuwe bovenkleding!
    Wel leuk hoor om te kopen haha.

18. ducatigirl

Aug 24, 2008
    38
    0
    0
    Hey,
    Ik heb ook heel snel zwangerschapsbroeken gekocht...
    Ik was in het begin vooral uitgezet aan mijn heupen, dus kreeg ik mijn broeken ook niet meer dicht.
    Het is zalig om dan een broek te dragen die makkelijk zit!
    Ik vond het ook raar om naar de winkel 1 te gaan passen, dacht dat de verkoopsters me gek gingen verklaren.
    Maar gewoon aan je eigen gemak denken.
    Vind trouwens dat ze bij jbc en bij h & m mooie kledij hebben die niet te duur is!

Share This Page