hier vandaag en afgelopen nacht heel erg last gehad van steken deden echt zeer. heb de gyn gebeld en die zegt zolang je geen bloed verliest is er niks aan de hand en je niet druk maken. maar dan dnek ik ja maar zo begint een miskraam wel toc met hevige pijn in de onderbuik? wie weet dit? liefs
Poh..moet je eens een keer goed niezen.. Au dat doet pas zeer! Maar het hoort erbij..IS je baarmoeder die aan het groeien is en alles aan de kant duwt
Ik heb eigenlijk al een week of 4 die zeurende pijn, volgens de VK is dat groeipijn van je baarmoeder (warme kruik kan wonderen doen!) Vorige week kwamen daar ook ineens steken bij (korte, abrupte, felle steken), en dat is bandenpijn, zei de VK. Geen reden tot bezorgdheid, dus Oh, en het is idd heel goed mogelijk dat het erger wordt als je je druk maakt of zo. Na een moeizame werkdag heb ik ook veel meer last. Ook dit schijnt normaal te zijn (ben zo blij dat ik gewoon de VK heb gebeld, hahaha)
@MvS heb je dit ook met vlagen? Ik heb het meestal 3 a 4 keer per dag en dan ong 10 minuten en dan best wel pijnlijk. Heb dit nu 3 weken ongeveer ene keer meer dan de andere keer.
hoi ik heb ook banden pijn het zit als je je navel hebt 5 cm onder de navel en dan zo'n links en rechts naar de liezen je kunt ook kijken bij google dan zie je een plaatje waar de banden zitten ik heb zelf ook aan het einde van de dag dat me hart klopt in die banden het komt omdat ze dan moe zij door lopen en zo die banden pijn in zo'n vroege zwamgerschap komt door het snel groeien van de baarmoeder XXX
He meiden, hier ook elke dag wel last van krampjes en steekjes links wat soms doorstraalt naar mijn onderrug en bovenbenen. Het klopt wel dat als ik de hele dag heb gewerkt erger lijkt. Ik maakte me ook erg zorgen ben zo bang dat er iets misgaat. Wij zijn al zo lang in de MMM.. maar nu ben ik gerustgesteld Ik lees dat jullie veel eerder een echo krijgen. Ik heb krijg 'm pas op 9 maart en dan ben ik 7 weken en 5 dagen terwijl ik bij hun (VU ziekenhuis ivf kliniek) onder behandeling ben geweest voor ovulatie-inductie Liefs, lelie
Hallo Ook ik heb eigenlijk gelijk van het begin af aan dus vanaf de innestelling ontzettende krampen gehad.En een heel hard gevoel alsof er een hard balletje onderin mijn buik zat. Ik had er echt iedere dag last van en inderdaad ook onder bep emoties.Nu met 8 weken is het een heel stuk minder geworden en heb ik er zo af en toe nog wel wat last van maar dus niet meer zo heel erg. En het is ons 3e wondertje en omdat ik zo gedurende de dag ook druk ben met de andere 2 vergeet ik soms wel eens even dat ik zwanger ben.Dus als ik dan weer een krampje voel heb ik ook zoiets van O ja echt even bewust tijd maken en met mijn aandacht op het groeiende wondertje richten. En het maakt me ook weer bewust dat er iets groeit door de krampen die ik voel. Leuk dat jullie al allemaal zo vroeg een echo krijgen (maar misschien ook om de minder leuke reden dat sommige een MK gehad hebben?) Ik krijg met 11 weken de termijn echo dat is op 11 maart.Dus nog even wachten.Wel spannend weer hoor.
Ik heb dit ook heel heftig gehad in de eerste weken van de zwangerschap. Ik kon soms niet lopen van de pijn en transpireerde heel erg als ik de krampen kreeg. Ik heb toen onderzoek gehad of het geen buiten baarmoederlijke zwangerschap was, maar dat was gelukkig niet het geval. De gyn legde uit dat het een combinatie was van oprekken banden en oprekken baarmoeder. Maar het voelt idd als menstruatiepijn. Kan echt heel irritant zijn. Nu hoop ik eigenlijk dat ik het weer krijg, want zo schijnen weeen ook te voelen,..
Ja, het zijn echt vlagen. Er gaan vaak uuuuuuuuren voorbij zonder dat ik ergens last van heb, en dan ineens iedere keer steken en zo. Daarom was ik er ook een beetje bezorgd over, en heb ik de vk gebeld... Zoals mijn man zei: ze zal wel gedacht hebben - daar heb je weer zo'n first-timer! Hihi! Nou, het kan me niets schelen! Ik ben zo blij dat ik zwanger ben, dat ik wel wil dat het goed gaat... Ik moet trouwens wel zeggen dat ik nu, einde van de werkweek, veel meer last heb dan net na het weekend bijvoorbeeld. Vermoeidheid verergert het echt enorm! Ook als ik te hard wil lopen ofzo, voel ik heel snel aan mijn buik dat ik wat rustiger aan moet doen... Het gekke is eigenlijk dat je altijd denkt (tenminste, ik wel) dat dit soort dingen allemaal pas later in de zwangerschap gaan spelen! Het is een complete verrassing dat ik nu al zoveel klachtjes heb! Ach ja, voor een goed doel
Maar hebben jullie verder ook nog ergens last van? Behalve af en toe buikpijn, heb ik nergens last van.....nou ja en iets sneller vermoeid. Eind maart hoef ik pas voor het eerst naar de verloskundige. Had graag eerder gewild, maar bij ons doen ze het pas tussen de 9 en 12 weken.... Dus dat is niet anders, hoop zo dat alles goed gaat!
maar als je die pijn voelt is dat dan een teken dat je rustiger aan moet doen? of hoort het er gewoon bij? bij ons barst de carnaval vanavond los en zal dus elke dag op pad zijn, ik heb mn man al gezegd dat we naar huis gaan als ik dit aangeef. normaal heb ik er ontzettend veel zin in, maa nu ik best snel moe ben en buikpijn krijg, zie ik er toch wel een beetje tegenop....
Ik heb het weekend ook feest...gister verjaardag van mijn vriend en morgen mijn vader 50. Dus vandaag alles regelen en morgen de hele dag feest. Vertel het morgenochtend ook aan mijn ouders en zussen. Ben benieuwd hoe ze reageren, in elk geval een leuk verjaardagscadeautje....
wat leuk! veel plezier! grappig: toen ik nog niet getrouwd was was ik ook Janneke B, en nu zijn we ook evenlang(kort) zwanger.
Hoi jannekeB, Ik heb verder ook nergens last van Alleen af en toe gevoelige boobies maar verder niks. Ik kan (nog) alles eten en ik ben totaal niet misselijk. Als ik geen test had gedaan dan zou ik echt niet weten dat ik zwanger ben.. Ik heb ook pas laat mijn 1e echo, terwijl ik in de MMM heb gezeten. Dat wordt wachten...zucht
Ik heb nu ook sinds een week of 2 ineens een flinke steek/kramp in mijn linker bil en dat trekt dan door naar beneden in mijn been. Dit had ik met de eerste zwangerschap ook in het begin een aantal keren gehad.Buiten het zwanger zijn om had ik hier nog nooit last van gehad. Herkennen jullie dit ook? groetjes esmeralda
Nou ik heb toch slechte nachtrust gehad! Werd om 4 uur 's ochtends al wakker van een zeurend en vooral WARM/HEET gevoel. Niet pijnlijk ofzo maar wel bleef het constant aanhouden. Dit keer zonder krampjes en/of steekjes... Op dit moment is het nog licht aanwezig. Herkennen jullie misschien dit? Liefs, lelie
hihi, dag 1 overleeft van de carnaval, zijn ook niet zolang geweest gisteravond, maar de vrienden beginnen al argwaan te krijgen: janneke aan de cola? vandaag word het dus echt de hele dag en avond staan, ben benieuwd!
Hoi, Meid ik heb nog steeds af en toe krampen,minder als in het begin toen waren ze heftiger soms zo pijnlijk dat ik krom lag van de pijn. maar ja het hoort erbij ik maak me soms ook zorgen ,maar het is baarmoeder die aan het groeien is. en gewoon rustig aandoen. Groetjes Sha.
ik heb nu sinds 2 dagen geen pijnlijke borsten en buikpijn meer, is dit normaal? zijn er meerdere meiden die deze symptomen ook maar zo kort hebben gehad? mijn nicht heeft namelijk ook een mk gehad en vertelde dat ze merkte dat het niet goed zat omdat ze ineens geen pijnlijke borsten meer had...
Bij mij wisselt het soms van uur tot uur, en soms van dag tot dag met klachten. De ene keer nergens last van, dan ineens buikpijn, zere borsten, moe, etc. Het kan dus gewoon zijn dat je nu even 'pauze' hebt van je klachten, maar dat ze morgen of overmorgen gewoon weer terugkomen. Hoeft niets te betekenen, hoor. Pas bij bloedverlies heb je echt reden tot bezorgdheid, geloof ik.