Wij zijn benaderd door stichting Opkikker Deze stichting wil graag een bijdrage leveren aan de mentale energie van een langdurig ziek kind door het organiseren van een dag vol ontspanning en blijheid samen met het gehele gezin Nu ben ik totaal toos inspiratieloos dus bij deze wil ik graag een beroep op jullie doen Wat is nu echt leuk voor een meid van 6 en een jongen van 4 Graag hoor ik jullie ideeen!
Wij hadden onze opkikker dag zo: 8u werden we opgehaald door hun (2 dames) Mn oudste en ik gingen naar een kapster&make up werd gedaan. Mn man ging Ferrari rijden. Daarna gingen we eten bij de mac (bah 11u sochtends) We kregen daar ook een rondleiding en oudste mocht zelf haar ijsje maken. Ook kreeg ze een grote schoudertas met speeltjes van de mac. Vanaf daar gingen we naar het ziekenhuis, we moesten even wachten tot de kleine wakker was, en deden een fotoshoot! Oudste kreeg een microfoon, jongste een nijntje lamp en nog een speeltje. Daarna zijn we naar blijdorp geweest, en naar de pannenkoeken boot, daar waren als verrassing ook 2 goede vrienden van ons! Bij hun afsluit bezoek kregen we de foto's van fotoshoot en 1 foto op canvas!
Misschien een weekendje weg als gezin, en dan bijv in de buurt van Harderwijk, of apenheul of wat ze ook maar leuk vinden. Of als zwemmen goed is voor ze (ik weet niet wat jouw kindjes mankeren) lekker weg met een zwembad op het park, waar ze een paar dagen kunnen zwemmen. In elk geval kijken of je een paar daagjes weg kan, hoeft niet eens zo heel duur te zijn, maar laad iedereen weer heerlijk bij
een prinssessendag voor het meisje (veel roze, make-up, meisjesfilm in de bioscoop, iets van K3) Jongens: alles met dino's en kastelen/ridders. Of een dag pretpark met extra's (dieren voederen, veel ijsjes, op de foto met een figuurtje, vooraan mogen zitten bij de shows, cadeautjes uit de giftshop) zoiets
Het gaat trouwens om hun zusje maar omdat hun wat ouder zijn worden zij deze dag in het zonnetje gezet
of dat iemand samen met je dochter een prachtige taart maakt voor jullie allemaal, of samen koken met een kok in een 'echt' restaurant (of pannenkoekenhuis de pannenkoeken versieren)
Wat vinden je kinderen leuk? Houden ze van dieren, of van sprookjes? Van de natuur of van verkleden? Houden ze van lekker eten? Hebben ze een lievelings (strip) figuur? Houden ze misschien van snelle auto's, treinen of vliegtuigen en zouden ze die willen besturen? Of zouden ze wel brandweerman willen zijn?
Wat leuk dat de rest van het gezin ook een opkikker krijgt, nooit geweten... Juf van het Kdv is met haar gezin naar De Beerse bergen geweest, mochten ze ook helpen beesten voeren.
fotoshoot helicopter of luchballon optreden van favoriete artiest een dag hun droomberoep uitoefenen (meelopen) achter de schermen in een dierentuin
Bedanktvoor het meedenken Heb ook een fotoshoot aangegeven Het is best moeilijk als je ze ineens aan de lijn hebt om zomaar snel ff iets te bedenken
Onze dag leek op die van mamachantal was erg leuk. Hebben je kinderen niet iemand die ze graag eens willen ontmoeten? Ik vond het zelf ook wel moeilijk om zelf iets samen te stellen.