Wat is dit?? En wat doe ik er aan??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door fabsie, 11 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Dames, ik heb jullie hulp even nodig...

Zo ziet de rug van mijn dochter er op dit moment uit. Haar armen zitten er ook onder. Op haar gezicht en haar billen vormen zicht ook rode pukkels. Ze heeft een paar dagen koorts gehad rond de 38,8 en op dit moment 37,6.

Heeft iemand enig idee wat het is en wat ik er aan kan doen? Is het warmte uitslag of iets van de 5e of 6e ziekte ofzo?

Alvast bedankt voor het meekijken!

Bekijk bijlage 84726

2. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    lijkt op warmte uitslag. Ik zou je kindje even in een koel badje doen, goed afdrogen en dan talkpoeder erop, Kijken of het weggaat. Succes!

3. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Heeft ze jeuk?

4. doenja

doenja Actief lid

3 feb 2009
    115
    0
    0
    Lijkt inderdaad veel op warmteuitslag.

5. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    Onze meid heeft poosje terug 5e ziekte gehad, dat waren meer rode kleine pukkeltjes.... natuurlijk niet gezegd dat dit het niet is.... maar bij Léonie zag het er anders uit zeg maar...

Veel beterschap, hopeloos met dit weer...!

6. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Bedankt voor jullie snelle reacties zeg!!

Als het warmteuitslag is, kan ik er niet zo veel meer aan doen dan dat ik nu al doe denk ik. Ze ligt in alleen d'r pamper en ik doe haar inderdaad regelmatig even in een lekker verkoelend badje (beetje lauw, anders zweet ze gelijk weer...). Zonet er ook wat talkpoeder op gedaan. Maar het wordt alleen nog niet minder, eerder meer, want het verspreid zich een beetje naar haar armen en dus ook haar billen. Ze lijkt er op haar rug soms wel jeuk aan te hebben, want dan schuift ze steeds heen en weer met haar rug...

Was gisteren al met haar naar de hap geweest, omdat ze het ook in haar gezicht had, maar toen we daar waren, was het net weg en zat het nog niet op haar rug. Dus ze konden er daar niet veel zinnigs over zeggen...

We wachten af...

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ziet er uit als eczeem

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.825
    113
    Hier precies hetzelfde. Twijfel ook even aan wat het is, maar het wordt wel erger in de zon, dus ik denk aan warmteuitslag. Bij haar is het ook nog een combi met exceem.

9. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Warmte uitslag idd... Je kan er vrij weinig aan doen, hopen dat t snel een beetje afkoelt!

10. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Ze heeft ook eczeem ja, maar dit ziet er heel anders uit als haar eczeem.

11. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    @ Fabsie:

Bij ons hielp de zalf van VSm heel goed, mag je vanaf 0 jaar gebruiken....cardiflor. Misschien ken je iemand die het in huis heeft?
    Paar keer per dag smeren, vooral voor slapen gaan (met name omdat ze het op haar rug heeft wat zo jeukt)

12. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    @mnq: zou cetamacrogol ook goed zijn denk je? Zal eens even kijken of er iemand met cardiflor is.

13. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    @fabsie, dat ken ik helaas niet. Het is het beste om je kleintje een zalfje te geven dat op natuurlijk basis is, maar vooral geen hormonenzalf. In ieder geval niet zonder een arts te raadplegen. Bij toeval kwam ik erachter dat Cardiflor én werkte én geen kwaad kon. Moest het wel vaak smeren, maar ze was in ieder geval even rustig. Léonie haar handjes waren helemaal gezwollen en jeukten. Ze wreef er steeds mee namelijk, net als wat jouw kleintje doet met haar rug.

Wat jij typte, dat ken ik helaas niet (is misschien wel even goed) , hoop dat er iemand is in je omgevind met cardiflor, dat kan ik je in ieder geval wel aanraden !!!

Heel veel succes!

14. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik denk ook warmte uitslag..maddox hefet het ook maar niet zo extreem. mentholpoeder helpt ook goed.

15. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Gebruik ik hier ook voor die uitslag. Mijn zoontje heeft eczeem maar nu ook in combinatie met warmte-uitslag. Helpt vrij goed maar denk toch dat het pas weg zal gaan als het wat minder warm wordt... HIj heeft er gelukkig geen last van.

16. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    hier ook kids met eczeem en warmte uitslag, navraag gedaan maar je kunt er niet zo veel aan doen ja hopen dat de temperatuur wat zakt

17. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    Woon je in de buurt van eikenbomen?
    Op dit moment zijn er weer processierupsen.
    Daar krijgen mensen ook jeukende rode bultjes van.
    Ik kan op de foto niet goed zien of het erop lijkt.
    Wij hebben een boom met rupsen in de tuin van de achterburen staan en ons hele blok in de straat heeft er last van, gezicht, armen en benen.

Ik noem ook maar wat......

18. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    dat is gewoon droge huid! mijn zoontje heeft t ook. dat heeft ons HA en CB verteld. het voelt ook een beetje ruw aan toch?

19. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    @mickys: nee ik woon niet in de buurt van eikenbomen en ben de afgelopen dagen ook niet echt daar bij in de buurt geweest.

@belize: het voelt door de bobbeltjes wel wat ruwig aan ja, maar droog kan het niet echt zijn, want ze wordt elke dag ingesmeerd met cetamacrogol tegen het eczeem.

20. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja ik kreeg ook die creme cetamac...van apotheker. maar t werd dus veel erger. wat hier wel help natusan babycream perusvoide, en als hij zijn broekje aan heeft wordt het ook minder bij zijn benen. het is droge huid. met dit weer hebben we het.

Deel Deze Pagina