In de avond niet meer willen slapen, baby 5 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pluis79, 10 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluis79

Pluis79 Actief lid

23 dec 2014
    377
    40
    28
    NULL
    NULL
    Hoi mama's
    Ik loop hier tegen het volgende aan. Mijn zoontje is al niet een te beste slaper maar de avonden gingen tot een paar weken geleden best goed, hij sliep dan van ongeveer half 8 tot 23, kreeg dan nog een late fles die hij altijd half slapend maar leeg opdrinkt.
    Een paar weken geleden begon het al dat hij de avond ineens om het uur wakker werd, wel weer in slaap te krijgen maar dus veel wakker.
    Nu is het zo dat hij om half 8 gaat slapen, hij slaapt dan een half uur en wordt dan wakker. HIj is dan op geen enkele manier in slaap te krijgen, in bed niet uit bed niet. We hebben al van alles geprobeerd maar we krijgen hem niet in slaap. Hij is dan zo hysterisch en is echt aan het krijsen en verzet zich hevig waarbij we hem vervolgens maar mee naar beneden nemen. Vaak krijgen we hem dan pas om 22.00 uur weer in slaap.

Overdag doet hij slaapjes van een half uur tot drie kwartier, soms een uitschieter van 2 uur.

Zijn schema is als volgt
    8.00 fles 150/5
    9.00 fruithapje
    9.30-10.00 slapen, als hij wakker wordt en niet huilt laat ik hem vaak liggen, soms dut hij dan weer even in, vaak ook niet maar blijft wel rustig liggen
    12.00 fles 180/6
    13.30-14.15 slapen, daarna wil hij niet meer gaan slapen dus doe ik hem nog wel eens een slaapje in de draagzak en slaapt hij tot 15.00 uur
    16.00 fles 180/6
    17.00-17.30 slapen
    18.30 fles 180/6
    19.00 groentehapje
    19.30 naar bed waarbij hij dus een half uur slaapt en vervolgens weer wakker is tot 22.00

Omdat hij overdag al niet zo heel veel slaapt vind ik het zo sneu voor hem dat hij dan ook nog in de avond zoveel wakker is.
    Ik vraag me even af wat ik het beste kan doen; toch doorzetten om hem in bed te krijgen in de avond ondanks het gekrijs? het ritme overdag omgooien (het maakt geen verschil of hij veel of weinig heeft geslapen overdag hoe de avond eruit ziet, heb ik inmiddels gemerkt)? of hem zoals nu maar gewoon naar beneden halen en wachten tot hij weer moe is maw de situatie accepteren zoals die nu is? Ben alleen zo bang dat ik hem over zijn slaap heen trek wanneer ik hem mee naar beneden neem, maar aan de andere kant, hij is dan echt weer klaar wakker.
    Graag tips en/of meedenken

thanx

2. Fabje123

Fabje123 Bekend lid

9 jan 2016
    555
    53
    28
    Vrouw
    Hoi hoi,

Lastig zeg. Je schema ziet er goed uit, denk niet dat het daaraan ligt. Het kan wel een fase zijn, mijn dochter had dit ook ineens op die leeftijd en even plotseling was het weer voorbij.

Krijgt hij de groentenhap al langer? Kan het zijn dat deze niet lekker valt of dat er bepaalde voedingsmiddelen zijn waar hij niet goed tegenkan? Mijn dochter krijgt bv erge buikkrampen van wortel.

Verder weet ik het ook niet. Ik ben niet van het lang laten huilen, zeker niet als ze overstuur raken. Dus ik denk dat je het goed aanpakt. Wellicht zou je nog op zijn kamer kunnen blijven en niet naar beneden kunben gaan. Dat is misschien duidelijker voor hem. Maar goed, je moet het jezelf ook niet te moeilijk maken, het gaat vanzelf weer voorbij...

Succes!

3. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.184
    113
    Ik denk ook dat het een periode is hoor. Mijn dochter is nu 10 maanden en over het algemeen een goede slaapster. Maar er waren momenten dat ze ineens niet meer wilde slapen en meerdere keren per nacht wakker werd. Ik zat met mn handen in het haar en was bang dat het nooit over zou gaan...
    En van de ene op de andere dag sliep ze gewoon weer...

Is het niet een idee om de fles en het groentehapje om te draaien? Lekker een volle, warme fles met pap voor t slapen gaan kan wonderen doen!

4. Pluis79

Pluis79 Actief lid

23 dec 2014
    377
    40
    28
    NULL
    NULL
    Thanx voor het meedenken.
    Ik laat hem ook niet alleen huilen maar zelfs als ik hem in mijn armen heb krijst hij t uit tot ik hem mee naar beneden neem. Maar heb wel de indruk dat hij moe is daarom vind ik het ook lastig met hem boven blijft terwijl hij overstuur is of toch mee naar beneden
    Ik heb nog niet veel geprobeerd met groente maar ga eens wat anders aanbieden dan wortel.
    En ook proberen om te draaien in de avond hij krijgt nu eerder de fles omdat hij dan ook echt honger heeft

5. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

Die periode hadden wij ook! Duurde bijna 6 weken en ikvondhet behoorlijk pittig. Blijkbaar was hij vanalles aan het verwerken. Ineens was het weer over...

6. Pluis79

Pluis79 Actief lid

23 dec 2014
    377
    40
    28
    NULL
    NULL
    Ja is idd behoorlijk pittig vooral als hij dan zo aan het krijsen is en zich ah verzetten. Hij is ook net op het kdv gestart dus ook wel weer nieuwe indrukken. Maar goed als ik jullie lees gaat t vanzelf weer een keer over

7. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Ik denk ook het sprongetje tussen 22,5 en 26,5 week volgensoei ik groei. Ik heb er momenteel ook last van. Echt krijsen en vaak wakker worden. Heb van andere mama's met kinderen rond deze leeftijd gehoord dat hun kindjes dit ook hebben. Indrukken verwerken en gaan beseffen dat er zoiets bestaat als afstand tussen ouder en kind.

Deel Deze Pagina