verwarmingsbuizen afschermen of niet??

Discussion in 'Baby en dreumes' started by claudia2008, Jan 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

Jun 14, 2008
    686
    0
    0
    Hoi,

Heb (weer) even een vraagje..:

Ons meisje is al druk aan het rollen en bewegen..nu hebben wij verwarmingsbuizen op haar hoogte....is het nodig die af te schermen?? en waarmee dan?? heeft iemand hier ervaring mee?

alvast bedankt! :)

Groetjes claudia

2. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Wij hebben dat nooit gedaan. Mijn jongens zitten er trouwens ook nooit aan. Zou gewoon je gevoel volgen. Als je het niet vertrouwd zou ik er iets om heen doen. Even vragen bij de bouwmarkt ofzo.

3. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

Dec 29, 2008
    1,497
    0
    0
    noord-holland
    bij mij is het in de huiskamer nog niet nodig, dnek ook niet dat we het daar zullen doen. In de douche heb ik het wel gedaan.. omdat als we samen douchen ze makkelijk met haar voetje tegen de hete buis kan komen.
    Ik heb gewoon bij de doe t zelf zaak isolatie materiaal gehaald voor buizen.

4. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    2,053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Nee hebben wij niet gedaan. Ik geloof dat hij ze 1x aangeraakt heeft toen ze warm waren en sindsdien nooit meer.

Ik vind het bij dit soort dingen een beetje overdreven om maatregelen te treffen. Het is ook wel belangrijk als kinderen zelf uitvinden waarom ze er beter niet aan kunnen komen, dan komen ze er bij anderen/later ook niet aan.

5. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Ik heb het nooit gedaan en mijn zoon heeft er ook nooit aangezeten. Nu hij loopt komt hij wel eens aan de verwarmingen maar ik heb hem geleerd dat de verwarming heet is en als hij er nu aanzit zegt hij auw auw auw (zelfs als die koud is haha) maar 1x er aan zitten terwijl de verwarming heet is leren ze van, ze trekken hun handje heel snel weer terug (reactie van het lichaam) en branden hun zodoende niet en ze komen er (voorlopig) niet weer aan ;)

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier kunnen ze er ook aan, en ook aan de verwarming. Maar wij hebben er niets omheen gedaan oid. Ook de verwarming komen ze gewoon niet aan, en ze weten dat die 'auw-auw' en 'heet-heet' is en blijven er netjes af ;)!

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Precies dat idd ;)! Haha! En helemaal eens met het onderste stukje, ze verbranden zich er echt niet aan.

Overigens zou ik met een rollende kruipende baby gewoon in de gaten houden dat hij/zij er niet tegen aan rolt en 'vast' komt te liggen. Een kindje voelt dan wel dat het zeer doet, en gaat vast en zeker huilen, maar gezien ze net pas aan het oefenen zijn, 'weten' ze op dat moment niet meer hoe ze weg moeten. (Net zoiets als met de vingertjes tussen een lade en dan blijven staan en huilen ;) ipv handjes eruit halen ;)). Maar zet evt als ze op de grond bezig is en je zelf eventjes de kamer uit moet een bak speelgoed of een mand ofzo voor de verwarmingsbuis, zo is het toch prima veilig en hoef je er verder niets aan te doen.

8. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Hier zegt mijn zoontje al gelijk "heet" en "au" als hij er naar wijst dus geen probleem hier.

9. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

er zijn van die grijze isolatie `buizen`met een gat in het midden te koop bij karwei, gamma enzo
    wij hebben ze al door het hele huis om energie te besparen. 8)
    maar beneden staan ze niet zo mooi, dus daar hebben we er alleen die naast de `beneden`commode loopt.
    groetjes

10. suus02

suus02 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,387
    864
    113
    home sweet home
    wij hebben alleen de buizen beschermd in haar kamertje.

11. misa

misa Niet meer actief

Ik ben het ook eens met velen: ze moeten zelf ontdekken waarom ze er niet aan moeten zitten en dat het heet kan zijn.

Maar als je qua ruimte je rollende baby er vlak naast hebt liggen, en je voelt je je er echt niet fijn bij, kun je altijd die grijze isolatie 'buizen' (zacht materiaal) erom doen. Misschien tijdelijk tot ze zelf weer weg kan komen (kruipen).
    Succes!

12. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

Jun 14, 2008
    686
    0
    0
    ben op zich eens met jullie dat ze zelf moeten ontdekken dat iets heet is en dus niet aangeraakt moet worden maar nu rolt ze nog alleen en ben bang dat ze niet met haar handje of voetje weg kan komen als ze er tegenaan ligt..misschien toch even bij de bouwmarkt kijken voor zo'n zacht isolatiespul voor om de buizen...

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Maar dan ben jij er toch met 2 seconde bij om haar weg te pakken? Je bent toch altijd in de buurt al ze op de grond aan het rollen is?

14. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

Jun 14, 2008
    686
    0
    0
    ja ben altijd in de buurt maar ook weleens naar de wc of iets te drinken pakken in de keuken.....moet kunnen vind ik...

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Kan je haar niet op die momenten even op een wat andere plaats leggen zodat ze er niet bij kan? Of gewoon even iets voor de buis neezetten? Dat bedoel ik ;) dan ben je van het probleem af en hoef je geen dingen te bedenken verder.

Share This Page