Ik zet maar heel weinig foto's op fb maar heel af en toe een foto van onze zoon wij hebben ook mijn schoonmoeder gevraagd om niet alle foto's die wij haar mailen op fb te zetten ze had er meer dan wij opstaan wij willen dit liever niet ook al is alles alleen te zien voor vrienden en niet voor vrienden van vrienden. Ik weet dat er bij de meeste op fb wel vage bekende tussen zitten en ja hoe goed ken je die.
Ging mij er om dat er foto's van een site worden geplukt, van lachende en vrolijke kindjes, waar gezegd worden dat ze kanker hebben en dood gaan of overleden zijn. Zet je geen foto's op internet, prima, hoef je niet ergens bang voor te zijn toch!! Maar ken genoeg meiden die dat wel doen op openbare sites en daarvoor waarschuwde ik er alleen maar mee. De accounts op Twitter zijn inmiddels geblokkeerd.
Ook foto's die je hier plaatst komen op internet. Zo was ik pas aan het zoeken op foto's van schisis, kom ik ineens 2 foto's van mijn dochter tegen! Die staan in een topic dat ik hier had geopend.... Nu zijn het alleen foto's van haar gezicht. Maar zo snel gaat het! Geldt trouwens ook voor profielfoto's.
Zou mijn (aanstaande) kind helemaal niet willen blootstellen aan het wereld wijde web! Alles wat ooit geplaatst is zal nooit (moeilijk) weg gaan en is dus altijd terug te vinden, ik vind dat als ouder zijnde je kind daarvoor moet behoeden en ze niet voor 'ons' plezier daaraan moeten blootstellen.
De profiel foto en de avatar zijn de enige foto's die hier staan. Ik weet ook dat hoe goed je de boel ook afscherm het kan altijd gevonden worden door iemand die heel goed is met internet,
Helemaal mee eens! Ook de gedachte dat alles is afgeschermd is naief. Ik heb bijvoorbeeld ook heel makkelijktoegang op het Facebook account van mijn vriend, of wat dacht je ervan als iemands smartphone of dergelijke wordt gestolen? Dan kan het ook in verkeerde handen terecht komen. Als het om kinderen gaat, moet je echt verstandig met internet omgaan.
Ik denk dat ze dat verhaal van Benthe bedoelt? Ik ben zelf ook wel benieuwd wat voor verhaal dat is over Benthe?
Neem aan dat dat toch wel bepaalde foto's zijn? Naakt enzo, in badje etc. Dat soort foto's moet je sws niet online zetten.
Ik heb wel foto's op mijn facebook staan die alleen mijn vrienden kunnen zien. Maar ik zou nooit en te nimmer foto's van mijn meisje op facebook of waar dan ook zetten waar ze naakt op staat of in badje zit ofzo. Er zijn genoeg gekken op deze wereld die dat soort foto's voor pedosites of voor eigen privé gebruiken. Moet ik echt niet aan denken:x
Benthe was veel te vroeg geboren en daar ging het dus gelijk al helemaal niet goed mee ( 26 weken? zoiets geloof ik) Benthe is zelfs nog overleden toen. Allemaal verzonnen met een foto van een ander kindje. Maar dat verhaal heeft heel lang gelopen en iedereen leefde natuurlijk mee.
Zo zijn er wel meer geweest afgelopen jaren,helaas. Ik kan mij alleen de namen niet goed voor de geest halen. En wat werd er inderdaad meegeleefd.
Mijn vader was een keer trotse opa aan het spelen en had een foto van mijn dochter op zijn Hyves gezet. Heb hem gezegt het er maar is even snel vanaf te halen, kon hem wel opvreten echt.. Ook andere mensen kunnen je dus zoiets flikken al ben je zelf nog zo netjes met de foto's van je kinderen. Sommige mensen zijn zich helemaal nietzo bewust van de gevaren van internet of dat er vaak fotos worden gejat, zeker de wat 'oudere' generatie niet. Jaren terug toen ik nog wel zelf lax fotos van mezelf plaatste online is een paar keer mijn identiteit gestolen en mensen deden zich voor als mij! Nou, sinds dien nooit meer gedaan dus he. De enige fotos die ik plaats zijn vaak heeel klein of vol met marks die er niet af te fotoshoppen zijn bijna waar dan mijn user name opstaat ofzo, maar heb momenteel niks staan.
Oh wat verschrikkelijk dat ze dat doen met iemand anders kinderfoto's. Zulke verhalen lees ik ook weleens inderdaad, echt gestoord/zielig als je zoiets kan verzinnen. Dat ze de echofoto's van een ander gebruiken en zeggen dat is mijn baby. Of met kamers, huizen foto's, kinderen. ik heb van slles gezien. maar zeggen dat hij overleden is vind ik nog het ergste wat je kan doen! Verschrikkelijk!
ach als ze kwaad willen maken ze op straat met hun mobieltje ook wel fotos van je kind dan moet je je kind een masker voor doen. Ik let wel op dat ik geen naakt fotos plaats van me meisje. Maar voor de rest ben ik niet zo paranoide bezig. Ik wil het leuk hebben in het leven en niet overal gevaar in willen zien.
Goed dat er voor gewaarschuwd word! Ik zie op mijn facebook ook genoeg meiden die hele albums volmaken met foto's van hun kind.... Zou ik persoonlijk niet doen, je weet maar nooit, ook niet tussen je vrienden.
Gewoon je hele profiel privé zetten dan kunnen er ook geen foto's gejat worden. En sowieso zet ik nooit 'intieme' foto's op FB.