is er hier iemand met medische kennis van brandwonden

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door shiirley, 17 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shiirley

shiirley Bekend lid

7 jul 2014
    525
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    hoi dames ik heb mijn verhaal al een beetje gedeeld in het gedeelte peuter en kleuter http://www.zwangerschapspagina.nl/peuter-kleuter/570986-dochtertje-2-verbrand.html

ik word van het kastje naar de muur gestuurd met mijn vragen en voel me verdrietig bezorgd en in de war ik lijk maar geen duidelijkheid te krijgen over de situatie:( ik heb al contact gehad met het ziekenhuis zelf, met de huisarts met de brandwonde informatielijn ( moet mij nog terug bellen) vanmorgen zijn we weer terug geweest voor een verband wissel ik heb de arts wederom maar heel kort gezien en weinig en onduidelijke antwoorden gekregen. ook de geen die het verband verwisselt kon me niet zo veel vertellen. ik vroeg de arts hoe hij het er uit vond zien omdat ik het zelf niet zo goed er uit vond zien maar goed ik heb er geen verstand van:( hij zij we gaan het weer verpakken en maandag terug want we willen zeker weten dat het niet toch 3de graad verbrand is:( dat was het eigenlijk. ook zat het verband deze keer vast geplakt omdat het allemaal niet op zijn plaats blijft zitten bij haar oksel dit komt door het bewegen van haar armpje:( dit heb ik aangegeven zo dat ze het misschien ander konden verpakken. dat heeft ze gedaan maar al tijdens het aankleden zag ik dat dit niet bleef zitten en het alleen maar sneller verschoof toch ik moest het zo maar proberen dit weekend. het huidige verband is een soort van gaas wat zich aan elkaar hecht er zit dan ook geen afplak pleister op of wat dan ook ik vrees dus dat dit na een halve dag weer helemaal los zit:( wat ik eigenlijk hier hoop is dat er iemand is met ervaring met brandwonden en mij misschien kan vertellen of dit een normale gang van zaken is en mij mogelijk kan adviseren wat ik zelf kan onder nemen of waar ik nog kan aankloppen ook zou ik die genen graag een pb sturen met wat vragen en een foto van de wonden na alle info die ik gelezen heb bij onder andere het rodekruis ziekenhuis vraag ik mij af of ons meisje wel op de juiste plek is bij een gewoon ziekenhuis :) liefe groet een hele bezorgde mama

2. shiirley

shiirley Bekend lid

7 jul 2014
    525
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    oh en sorry voor het misschien wat onduidelijke en lange verhaal !

3. TanteTrien

TanteTrien Niet meer actief

Ik weet niet waar je woont, en of het te doen is voor je
    Maar ik weet dat ze sowieso in beverwijk een brandwondenziekenhuis hebben
    Misschien dat je langs kan gaan

Sterkte!! Hopelijk is het snel genezen

4. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Och jeetje wat erg voor jullie en jullie meisje. Ik heb geen kennis, maar ik zou eisen dat ik terug mocht komen en ook eerlijk mijn gevoelens en twijfels erbij uitspreken. Wees als een leeuw voor je kind. Heel veel sterkte met alles

5. Kola

Kola Bekend lid

3 feb 2015
    604
    0
    0
    In rotterdam zit oook een speciale brandwonden afdeling / poli.. Misschien dat je daar in de buurt woon?

6. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Ik neem aan dat er speciaal non adhesive gaas op zit? Met daarover gewoon verband om te fixeren?
    Je kunt mij een foto sturen als je wil. Ik ben verpleegkundige.

7. shiirley

shiirley Bekend lid

7 jul 2014
    525
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    dank je wel dames voor jullie reactie,s in beverwijk heb je idd het rkz dat zit redelijk in de buurt maar ik denk niet dat je daar zomaar heen kunt ? ik kan ze wel even bellen ! xellepel ik weet het niet er zit idd een soort gaas op met zalf en daar over heen zit een soort verband wat van zelf aan elkaar hecht ? ik stuur je een pbtje

8. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Lijkt ok wat er op zit. Het zal speciale zalf voor brandwonden zijn. Sommige plekken zijn moeilijk te verbinden helaas, vooral bij kinderen.

9. shiirley

shiirley Bekend lid

7 jul 2014
    525
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    ja dat snap ik idd wel xellepel het is ook een lastige plek ! maar ze probeerde wat anders uit zo dat het misschien beter zou blijven zitten maar ik kwam er daar met weer aankleden al achter dat het op die nieuwe manier helemaal niet bleef zitten zeg maar dus had het beter op de maner van de afgelopen dagen verbonden kunnen worden snap je wat ik bedoel een deel van de wond ligt nu namelijk alweer open.

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Even bellen en weer terug dan! :)

11. shiirley

shiirley Bekend lid

7 jul 2014
    525
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    ga ik sowieso doen maar ik snap niet waarom ze het niet meteen heeft gedaan ik zag het daar namelijk al dat dit zou gebeuren maar ik moest het maar proberen zo voor het weekend nu moet ik weer oppas voor de oudste 2 regelen en weer terug had het al aanzien komen zo als in me eerste bericht staat:)

12. shiirley

shiirley Bekend lid

7 jul 2014
    525
    0
    16
    Vrouw
    NULL
  13. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Ziet er zeker heftig uit. Snap goed dat je je veel zorgen maakt.

14. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Brandwonden heb ik niet heel veel verstand van maar ik heb weleens iemand (oudere vrouw) gezien met een brandwond wat leek als deze met witte gedeelte in het midden, blaren en rood rondom en die was geschaald als een 3e graads...
    Volgens de arts is dit een tweede graads?
    Als je het niet vertrouwd vraag dan een second opinion of ga naar Beverwijk voor overleg met brandwonden moet je geen risico nemen en zeker niet bij kinderen

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Onze zoon had dus 2e graad en dat zag er anders uit dan jou foto.

Ook was er na 2 keer smeren en verschonen ( smeren met die speciale zalf...had ik in het andere topic vermeld) al heel erg veel verbetering bij onze zoon te zien... echt al helemaal dicht)

Ik zou toch even informeren bij Beverwijk.

16. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Ik zou gewoon een doorverwijzing vragen van de huisarts naar Beverwijk of een ander brandwondencentrum. Zij hebben de beste spullen.
    Ziet er best heftig uit en vooral een brandwond door frituurvet is sneller 3de graads lijkt me.
    Heel veel sterkte voor jullie allemaal.

17. shiirley

shiirley Bekend lid

7 jul 2014
    525
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    dank je wel dames ik ben dus niet alleen maar over bezorgd ik vond het zelf namelijk ook heel heftig voor een 2de graad wat het dus zou zijn volgens de artsen als ik zoek op internet ziet dat er heel anders uit:$:( ik ga idd nog maar eens contact op nemen met huisarts en vragen over geen mogelijkheid is dat we door gestuurd kunnen worden naar het rkz

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.206
    16.541
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wat een naar gezicht maar het ziet er niet onrustig uit.
    Bel anders even je huisarts en vraag of je nog even mag komen zodat hij/zij mee kan kijken.
    Ik werk in een dokterspraktijk en zou voor ons echt geen moeite zijn.
    Sterkte meid!!!

19. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Oooh, jullie meiske toch :eek:
    Ik heb er geen verstand van, maar als je het niet vertrouwd en je de antwoorden niet krijgt waar je om vraagt zou ik toch echt verder zoeken. Seconden opinion of idd Beverwijk. Of in ieder geval bellen naar Beverwijk. De huid van een jong gezond kind geneest over het algemeen goed, maar zou hier geen risico's nemen!
    Sterkte voor papa en mama, beterschap voor jullie dochter!

20. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Brandwondencentrum bellen!

Deel Deze Pagina