hey meiden ik maak me een beetje zorgen om mijn kat. deze is 2 weken geleden aan gevallen door een hond en behandeld. nu is hij in de afgelopen 2 weken ook echt niet buiten geweest. en nu sinds een aantal dagen valt het mij op dat zijn buik zoveel dikker is geworden. zijn buik is opgezet maar soepel. zijn eetlust is goed en aardig groot. hij is lui aanhankelijk en sinds vandaag wil hij ook weer naar buiten. mijn vriend zegt dat ik overbezorgd ben en hij gewoon dikker is geworden in de 2 weken dat hij binnen is en dus helemaal niets meer doet.maar kan dat wel binnen 2 weken????? ik denk dat er wel een pond tot kilo bij aan zit ik zie overal spoken als ik zijn buik voel blijf ik net zolang voelen tot dat ik iets voel qua bobbels etc. maar vriiend zegd dan ook wie weet is dat een niertje ettc. hij heeft verder geen koorts mauwt niet en lijkt geen pijn te hebben alleen een dikke buik. zou ik me dan echt zorgen maken om niets en zie ik spoken? mischien zijn er hier mensen die katten kenners zijn die een oorzaak weten of dat vriend gewoon gelijk heeft
Ik zou er voor de zekerheid naar laten kijken als jij er neit gerust op bent! Ze kunnen volgens mij wel erg snel wat dikker worden als ze minder doen, maar toch..
Zoals nanni al zegt, kunnen katten erg snel dik worden bij luiheid (ik noem het maar even zo), wij hebben een aantal jaren geleden een kat gehad die behoorlijk dik werd, bleek het gewoon goeie eetlust te zijn. Maar als je het echt niet vertrouwt, kan een bezoekje aan de dierenarts geen kwaad.
ja dat kan zeker wel als die eerst actief was en nu een stuk minder actief is dat hij in een keer veel aankomt en juist bij katten gaat het bij de buik zitten, maar als je het niet vertrouwd mischien morgen toch even een belletje nar je dierenart
Die van ons had twee weken na zijn sterelisatie zo'n hangbuik dat we er ook mee naar de dierenarts zijn geweest, en die zij ook dat katers heel snel dik konden worden.. En de springspieren gaan hangen of zoiets.. Maar ik zou ook nog ff een afspraak maken als je het niet vertrouwt!
Het hoeft niets te zijn, maar het kan natuurlijk ook iets zijn. Ik ga altijd bij twijfel; liever één keertje teveel dan één keer te weinig
hmm zou hij dan gewoon vadsig zijn geworden? hij kwam altijd hele dagen buiten en kwam allees in de avond thuis nu eet hij als we niet uit kijken zelfs de honden brokken nog op dus ik denk dat vriend dan gelijkt heeft. ik was er niet gerust op omdat ik niet wist dat het zo snel kon gaan. hij is 2 weken terug helemaal na gekeken door de dieren arts ook zijn buik toen was er niets aan de hand hij heeft toen ook ab gehad voor een abses in zijn kop na de aanval. zolang als hij nu maak weer meer gaan doen dan zal hij nu niet meer aan komen. morgen even naar de dierenarts bellen maar ik denk dat het gewoon vet is dan. kan ik hem nu ook stoppen met plagen door de hele tijd in zijn buik te voelen en doen
misschien wormen? onze kat heeft wormen (zo gelijk ff pillen halen ervoor) maar haar buik is ook dikker dan normaal.. en een eetlust waar je u tegen zegt
ja daar zat ik net ook aan te denken. pff probeerde net ook de dieren arts te bellen maar die neemt niet op en aangezien het zondag is zal ik ook wel niet kunnen komen, hij is trouwens niet ziek ofzo alleen zijn buik is dik poepen etc doet hij ook goed.arm beest hoor hij heeft al zoveel mee gemaakt en hij is pas 5