Gezond eet schema gezocht.

Discussie in 'De lounge' gestart door Djingo, 17 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djingo

Djingo Niet meer actief

Ik vind dat ik wel wat gezonder mag en kan eten. Maar ik vind het soms ook best lastig.
    Dus daarom ben ik benieuwd naar wat jullie zoal op een dag eten.
    Wat is jouw eet schema?
    En wat vind jij een gezond eet schema?
    Ik ben benieuwd.

2. Delta

Delta Niet meer actief

Mijn eet schema van vandaag;

O; 80 gram brinta met 250 ml amandelmelk (ongezoet) en 1 banaan + 10 gram gebroken lijnzaad
    T; 2 zilvervlies rijstwafels met een beetje appelstroop van zonnatura
    L; 3 spelt boterhammen, 2 met pure notenpasta en 1 met zonnatura appelstroop
    T; 1 peer en een trosje druiven
    wat later nog een appel
    en ik had zo een honger dat ik nog wat later 2 zilvervliesrijstwafels op heb met pure notenpasta
    A; heel veel sperziebonen met 1 avocado, tomaten en 2 gekookte eieren.

Wat eet je nu zoal dan?

3. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    ik probeer het iedere dag weer vandaag aardig gelukt..
    Ontbijt; magere kwark met ontbijtmix vd tuinen ( van die zaden noten etc zonder suiker in ieder geval ) en een kop thee
    terugweg van de sportschool samen met dochterlief een appel gedeelt
    lunch; wraps van slabladeren gemaakt gevuld met Huttekase paprika tomaat komkommer een een likje rode pesto. 1 speltbroodje erbij
    Tussendoor paar stukjes watermeloen en op de terugweg van de boer een paar aardbeien.
    Avondeten; Vriendlief en dochter hamburgerachtige met broodjes ik zonder broodje.
    1 biologische vegetarische groenteburger en 1 kabeljauwburger met wat rauwkost en ketchup
    zit nu wel aan een wijntje haha.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier niet super gezond, maar het heeft me wel een paar kilo gewichtsverlies opgeleverd ;)

Ontbijt: Brinta met melk/muesli met yoghurt/kwark/2 boterhammen met dun beleg
    Tussendoor: fruit
    Lunch: 2 boterhammen, meestal eentje met een appel erop, of een stuk fruit ernaast.
    Tussendoor, klein koekje met de kinderen samen of wat druifjes..
    Avondeten: varieert erg, met de rest mee, alleen iets bewuster een schep groente extra en wat minder koolhydraten.
    'S avonds, een koekje bij de koffie OF iets lekkers later op de avond. Maar dat kunnen ook wat snoeptomaatjes zijn, komkommer. Of toch een klein handje chips.

Zo hoef ik me toch niet erg in te houden, en toch eet ik gezonder dan eerder.
    Ik heb het een paar weken opgeschreven in de app van het voedingscentrum. Dan kun je zien hoeveel voedingsstoffen je binnenkrijgt. En waar teveel/te weinig van, dan kun je dat aanpassen. In mijn geval kan een koekje/chips geen kwaad, mits met mate..

5. Harrinda

Harrinda Niet meer actief

Djingo, ik zou je dan aanraden om voedingscentrum te gebruiken. En daar een dagboek bij te houden, dan zie je precies welke voedingstoffen je teveel en te weinig krijgt. Het is niet lijnen, maar gewoon gezondere voeding binnen krijgen waar ook nog wat in zit. Ook kun je een product invoeren op de homepagina (nadat je jezelf geregistreerd hebt, want het is een pagina waar ook je tabel opstaat hoe je eet) en dan zie je gelijk of het gezond is. Ik dacht dat zwitserse kaas gezond was, maar is een uitzonderingsproduct, verder had ik niet verwacht dat rijstwafel gezond was, maar dat is dan weer een voorkeursproduct. De site is wel proffesioneel, bij ons op de sportschool (die ook bekend staat om proffesioneel zijn.. medisport) gebruik die site als hulpmiddel voor hun klanten. Zéker de moeite waard en leuk om te doen!! Het is soms echt puzzelen, want dan zit je met je calorieen wel goed, maar heb je te weinig vezels gegeten.. of zijn je vezels goed, en je calorieën, en heb je te weinig eiwit op... :)

Deel Deze Pagina