pas rond 10 a 11 weken de eerste echo? Ik vind dat raar? Wat vinden jullie?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Mamalady1988, 3 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamalady1988

2 mrt 2015
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames.

Ik heb vrijdag een positieve test gehad en
    Maandag mijn vk gebeld. Ik ben zo'n 4 weken zwanger
    Nu heb ik 25 maart mn intake gesprek en 16 april de eerste echo. Dat betekent dat k dan al zo'n 11 weken zwanger ben.
    Ik vind dit raar dat het zolang duurt. Stel dat het niet goed is allemaal dan moet je Tot zolang wachten?

Wat vinden jullie?
    Groetjes

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Het is heel normaal om tussen de 10 en 12 weken de eerste echo te krijgen dit is bij de meesten het geval,

Sommigen gaan zelf met 8 weken naar een echo bureau voor 25 enorm gewoon omdat ze het al eerder willen weten.

Als je bekent bent met eerdere miskramen of chronische ziek bent en onder behandeling van een gynaecoloog dan krijg je meestal rond 7 weken een echo

Ook bij eerder bloed verlies maken ze een echo ( mits je de 6 weken voorbij bent )

3. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Ik vond met tien weken (en paar dagen) de echo veel mooier en duidelijker als met bijv acht weken. Het is even lastig zolang te wachten maar wel de moeite waard :)

4. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is idd normaal. Hier op het forum lees je wel vaak anders maar dan is er ook een reden voor.

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Het is idd gewoon normaal om rond die termijn je eerste echo te krijgen, tenzij je een verleden met miskramen oid hebt. Ik kreeg zelf mijn eerste echo toen ik 10 weken zwanger was.

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ja, hoe jammer ook, zo gaat dat normaal vaak wel. Wat er voor die tijd ook wel of niet gebeurd, er is altijd een risico dat het mis gaat en dat wordt niet minder doordat je een echo krijgt. De meeste miskramen heb je nog altijd zelf heel goed door (bloedverlies, buikpijn), dus een miskraam die je niet door hebt gebeurd echt niet zo vaak. Mocht dat wel zo zijn, dan zien ze het bij 10 weken, maar ga daar maar niet vanuit.

7. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Bij de meeste verloskundige is dat heel normaal. Je krijgt meestal een eerste echo tussen de 10 a 12 weken.
    Een vroege echo krijg je alleen als je verloskundige dit aanbied of als je een mk, ma of een andere medische indicatie heb.

8. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    ik had met 7+1 de eerste, 9+1 de tweede toen de 12 weken combi en week erna 13 weken echo. Nu met 16 weken geslacht en 17 weken weer VK.
    Ik vind t fijn die vele echo's en t stelt me enorm gerust

9. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Hier krijg je ook standaard tussen 10 en 12 weken de 1e echo. Maar toen ik belde, vertelde ze dat ze tegenwoordig wel de mogelijkheid bieden voor een echo rond 8 weken, simpelweg omdat er zo veel vraag naar is.
    Nu heb ik dus wel een echo met 8 weken, maar verder doen ze dan niks. Geen intake, geen termijnbepaling, dat blijft tussen 10 en 12.

10. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik had de eerste echo met 8 weken en had er niet specifiek om gevraagd, werd gewoon direct gezegd dat met 8 weken de eerste en met 12 weken de termijnecho was.

11. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Hier bij de verloskundigenpraktijk is dat ook de normale termijn voor de eerste termijnecho.

12. Mamalady1988

2 mrt 2015
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb veel vriendinnen in een andere woonplaats en daar s het dus ook anders als hier. En doen ze
    Ook eerst een echo ipv een intake
    Maar ik zal dus gewoon rustig afwachten.

13. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Ik koos bewust voor een praktijk waar ze met 9 weken echo maakten en waar je daarna pas een intake had. Vond een intake nogal zinloos als ik nog niet had gezien hoe mn zwschap ervoor stond.
    Maar je hoort op internet zoveel van miskramen en dergelijke dat je bijna zal vergeten dat je normaal gesproken alleen gewoon een termijnecho krijgt

14. sam83

sam83 Actief lid

20 nov 2014
    296
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn vk bood zelf aan met 7 weken een echo te maken, ben een week terug gezet en met 11, 4 de termijn echo.

Omdat er nog 5 weken tussen zit mag ik met 9,4 nogmaals komen voor een echo. Echt heel fijn.

Dit alles bood ze zelf aan. :)

15. LianneE

LianneE Niet meer actief

10-11 weken is normaal. Ik had het vorige keer ook, wel de dag ervoor intake die nutteloos bleek toen het niet goed zat. Nu ik weer zwanger ben vandaag mijn 1e echo gehad met 8 weken (en maandag pas de intake :p) en krijg dan rond de 11 de termijnecho.

Zoals hierboven al gezegd.. zonder aanleiding tot eerder is 10/11 standaard maar wisselt ook per praktijk. Je kan 'm erop uitzoeken maar ik ben meer gegaan voor de fijne praktijk en dichtbij etc.

Fijne zwangerschap!

16. LadyyyD

LadyyyD Actief lid

30 jun 2014
    235
    5
    18
    Hier ook pas de eerste echo tussen de 10-12 weken..
    Misschien ligt het er ook aan of er in de verloskundige praktijk echo's gemaakt kunnen worden? Wij moeten voor een echo speciaal een afspraak maken bij een echobureau in het ziekenhuis, denk dat als de apparatuur in de praktijk aanwezig is dat er dan sneller even een echo gemaakt word ..?

17. Niandra

Niandra Actief lid

19 sep 2013
    311
    1
    16
    Hier ook tussen de 10-12 weken. Ze hebben wel gewoon apparatuur in de praktijk, maar ze doen er niet makkelijk over. Zijn gewoon regels denk ik.
    Maar ik vind het ook stom hoor! Je hoort toch best vaak over een missed abortion, en dan kun je dat maar beter zo snel mogelijk weten lijkt me.

18. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik vind het ook wat laat maar bij onze praktijk is het normaal dat je met 8 weken de 1e echo krijgt en daarna word er een intake gesprek en termijn echo ingepland.

19. B16

B16 Actief lid

13 feb 2015
    306
    0
    16
    Ik krijg ook mijn eerste echo pas met 10 weken en 2 dgn. Schijnt normaal te zijn. Helaas wel lang wachten, dat klopt....

20. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Ik heb geen idee, ik kreeg met 7.2 een echo en straks met 11.2 (10 weken echo, gyn kon niet eerder)
    Vind het zelf wel lang wachten tot 10 weken als je eerder geen echo hebt gehad, de vorige keer heb ik zelf tussendoor nog een echo laten maken. (Was helaas niet goed)

Deel Deze Pagina