Geen! 6 weken zwanger en alles maakte me misselijk en nu, ruim 20 weken en ik kan nog steeds geen parfum verdragen. O wee als mijn man parfum op heeft, daar word ik zo misselijk nog steeds van. Zelfs deo met een geurtje is een no-go haha!
Laat anderen dan ook bepalen of ze dat WEL OF NIET doen. En kom hier geen onzin uitkramen over dat ze 'hun kind schade toebrengen' met je stomme vergelijkingen.
Dat bepaal ik zelf wel ok ik denk dat het niet goed is een ander denkt dat het prima is. De een gooit gelijk nutrilon in het kind een ander zweert bij borstvoeding. Laat iedereen lekker in zijnof haar waarde.
Dan doe je iets niet goed Kate87! Als je zwanger bent moet je wel geurtjes opdoen, want anders ben je geen goede zwangere en volgens sommigen hier onverzorgd!
Nee, en jij voelt je high en mighty omdat je koning Google aan je kant hebt? Je komt zelf nogal dom over. Ik vind het belachelijk dat sommigen andere zwangeren zo vermanend durven toe te spreken. Alsof ze een peuk opsteken of lekker aan de wijn zitten. Doe.Normaal.
Dan doe je iets niet goed Kate87! Als je zwanger bent moet je wel geurtjes opdoen, want anders ben je geen goede zwangere en volgens sommigen hier onverzorgd!
Euh beste Lana, het laatste stuk van je laatste zin hou dat ook eens voor ogen als je weer eens ergens de moraalridder gaat uithangen (want je doet dit niet enkel in dit topic).
Nee ik zeg dat iedereen het zelf moet weten! Ik doe wat ik wil en anderen wat zij willen. En dat heet respect maar dat proef ik hier niet. Als ik zeg dat ik geen parfum doe al sik zwanger ben dan en ik gelijk raar en onverzorgd enz. Terwijl ik dat zelf mag weten. Als anderen dat wel doen prima ik doe dat niet. En dat kan je met heel veel dingen zo bekijken. Ik doe het zus een ander doet het zo. Ik vind het misschien ook overdreven dat mensen een matrasje kopen van 300 euro omdat een matrasje van 20 euro slecht zou zijn. Maar denk je dat ik dan die mensen belachelijk ga maken? Dat moet iedereen lekker zelf weten!
Ik krijg echt iets van zo mensen als jou! De frustratie voor het niet weten hoe en of je nog voor een tweede gaat met een tikkende biologische klok zit blijkbaar wel erg diep bij jou! (Sorry hoor, normaal ben ik niet zo grof, maar get a life!)
Ik wou het niet zeggen, maar je hebt gewoon gelijk. Lanalanalana, laatste poging. Je komt heel erg aandachtszoekend over en je vindt alle reacties die je nu krijgt natuurlijk heerlijk. Ik denk dat het niet gezond is.
Nee hoor vind ik niet heerlijk, ik geef alleen aan dat iedereen zelf mag weten hoe ze haar zwangerschap beleeft. En als dat lekker losjes is of heel strikt, dat maakt toch niet uit? We zijn allemaal anders en laat lekker iedereen in zijn waarde. En dat van die tikkende klok daar lach ik alleen maar om ik heb gelukkig al een mooi kind dat uit liefde is geboren dus voel me op en top moeder hoor hahah
Ga nog een poging doen. Eén dan. Als je het allemaal prima vindt, waarom begon je dan zo veroordelend te posten? En maakte je vergelijkingen met roken en drinken tijdens de zwangerschap? Terwijl dat gewoon appelen met peren vergelijken is? Als je vindt dat iedereen het zelf mag weten, waarom begon je dan hier te posten in de eerste plaats? TS wilde alleen wat tips. Jij hebt geen enkele tip gegeven, dus je ging sowieso off topic met je 'parfum is slecht'. Mensen die niet zo sterk in hun schoenen staan of weinig info hebben, kunnen hierdoor onnodig gestresst raken. Besef je dat ook? Dat onzin spuien op een forum sommige mensen wel zou kunnen bereiken en ze onnodig bang maakt?
Hier lach je erom maar in een ander forum lach je er helemaal niet om en zit je te jammeren dat je graag nog een tweede wilt maar niet weet hoe of wat. Maak jezelf maar lekker nog vanalles wijs... En dan nog een frappant iets: in dat bewuste topic van je vraag je zelf om alsjeblief geen lullige reacties te krijgen, terwijl jijzelf hier echt wel heel lullig uit de hoek komt!!!!
Het gaat erom dat ik aangeef dat ik voor mezelf geen parfum spuit als ik zwanger ben omdat ik dat gewoon niet zodanig onmisbaar en nodig vind ik mijn leven dat ik daar niet zonder kan en daarom het niet doe. Daar valt dan iedereen over en dan moet ik mij verdedigen.
Pubmed is een zeer betrouwbare database. Kijk er gewoon eens naar en geef dan je oordeel over hormoonverstoorders in producten. Er zijn al landen waar bepaalde stoffen verboden zijn in kinderproducten, de overheid baseert dat echt niet op iets wat niet bestaat. Er werd ook een link aangehaald van een website van een verloskundigepraktijk. Mijn praktijk onderstreept het tegenwoordig ook. En niet voor niks. Ik vind het gewoon raar om zulke dingen aan te kant te schuiven en af te doen als onzin. Het gaat om de gezondheid van kinderen en helaas leven we nu in wereld waar we heel vaak blootgesteld worden aan gifstoffen. Die doen iets in je lijf en ik kan me niet voorstellen dat die info je koud laat. Gewoon aardig bedoeld, zoek er eens wat over op. Kijk rond op Pubmed, zoek adviezen vanuit de WHO, van wetenschappers. Trek daarna je conclusie.
Omdat heel veel vrouwen hun zwangerschap iets zien als hun shine moment en vooral denken in termen van mooie buikfoto's gelikt kamertje etc. Ook de opmerking: ik ben niet ziek ik ben zwanger dus ik kan gewoon alles doen en eten is gewoon achterlijk. Je moet zeker wel anders leven als je zwanger bent. Het heeft niks met ziek zijn te maken tenzij je natuurlijk onverhoopt toch ziek wordt.
Dames, We hebben dit topic opgeschoond en op verzoek van TS gesloten. Met vriendelijke groet, Beheer Zwangerschapspagina.nl