Grijze haren

Discussie in 'De lounge' gestart door flipflop, 20 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.252
    1.010
    113
    Zuid-Holland
    Tja .....sinds m'n 25e heb ik al grijze haren, toen nog een enkeling maar inmiddels met m'n 40e zie ik bij m'n uitgroei van m'n geverfde haar toch behoorlijk wat grijs zitten.
    Maar ja , wat te doen? Blijven verven of de stap zetten naar natuurlijk grijs worden. Ben alleen bang dat het mij zo oud maakt.
    Ik ben pas gescheiden, moet voorlopig echt even niet aan een man denken. Maar ja, wil ook niet een onaantrekkelijke of oudere (ouder dan ik ben) uitstraling hebben.
    Mijn moeder is overigens prachtig grijs, echt die zilver kleur. Dat vooruitzicht staat mij wel aan, maar ik denk dat mijn haren eerst nog een poos peper en zout kleurig zullen zijn.
    Wat doen jullie met grijze haren ?

2. Sifra

Sifra Niet meer actief

Ik ben 36 en al flink grijs, maar vnl. aan de aan de voor-en zijkant van mijn haar. Ik verf het wel, want ik vind mezelf veel te jong om met grijs haar door het leven te gaan. Ik vind het wel heel vervelend dat grijze haar, naast het feit dat je blijft verven ( om de 5 weken zeker ), is ook de structuur van dat grijze haar heel anders, veel stugger en overall lijkt mijn haar veel droger te zijn de laatste jaren. Dat zal misschien ook wel door het veelvuldig verven komen.
    Maar goed, geen zichtbaar grijs haar voor mij nog dus.

3. beccie

beccie Niet meer actief

ik ben ook 36 en ook al veel grijze haren.
    ik verf het ook elke 2 maanden ongeveer. ik vind mezelf ook nog te jong.
    mijn zussen zijn 12 jaar ouder dan mij en nog helemaal geen grijze haren, ik vind het ook niet eerlijk haha.
    ik blijf het voorlopig nog verfen :)

4. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik heb een nog vrij onopvallende enkele grijze haar. Bijna 40 maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt het grijs te laten. Dan ga ik echt verven.

5. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.569
    456
    83
    Ik verf het, want dat staat net even mooier dan dat peper en zoutgrijs wat mijn haar nu is.

6. marieke12345

marieke12345 Actief lid

11 okt 2013
    463
    122
    43
    Ik kreeg rond m’n twintigste de eerste grijze haren en heb het 15 jaar lang elke 5/6 weken laten verven omdat de grijze uitgroei er dan alweer zo lelijk doorheen kwam.
    Sinds krap twee jaar laat ik het wit/grijs verven, zoals je wel meer ziet tegenwoordig. Het staat hartstikke leuk, krijg veel complimentjes, en verf het nog maar 1 keer in de drie maanden omdat de uitgroei juist heel leuk staat nu. En hopelijk wordt de stap om ooit voor mn eigen kleur grijs te gaan zo wat kleiner, iedereen is er toch al aan gewend dat ik grijs ben:D
    Zoiets kleur heb ik https://goo.gl/images/ujjY2X

flipflop vindt dit leuk.
  7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.141
    113
    HIer 34 en heel erg grijs. Ik verf het sowieso elke 4 week en dat blijf ik ook doen tot minimaal mijn 50e als het kan. Mijn zus is 45 en verft niet meer en ik vind het haar zoveel ouder maken, dat vind ik echt zonde. Dus dan maar heel vaak naar de kapper..

8. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Mijn moeder is vorig jaar op haar 60 ste gestopt met verven.. of eigenlijk is ze het steeds lichter gaan verven en daardoor kwam steeds meer haar eigen kleur naar boven maar was het niet ineens wennen.

Ik heb al sinds mijn 26 ste grijze haren maar heb een donkerbruine haarkleur en dus ook wenkbrauwen en hele donkere ogen dus ik blijf nog wel een jaar of 40 verven denk ik.

9. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik zou het blijven verven...vooral als je denkt dat je je er beter door gaat voelen. Want daar draait het allemaal om, lekker goed in je vel zitten :thumup:.

flipflop vindt dit leuk.
  10. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

#10 Blijdorp, 20 mrt 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 mrt 2018
    Ik heb wat verdwaalde grijze haren bovenop mijn hoofd (ben 32). Verf het af en toe. Denk wel dat ik dat nog een tijdje blijf doen. Vermoed dat ik ergens tussen mijn 45e en 50e voor steeds lichter haar ga (ben van mezelf heel donkerbruin, maar heb t al eens grijsblond gehad zoals hierboven en dat stond ook leuk).
    Mn moeder verft het echt iedere 4 weken maar daar zou ik gek van worden.

11. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.238
    1.892
    113
    Vrouw
    Ik kreeg ook al vroeg grijze haren. Ben nu 36 en al aardig wat grijze haren. Vind t heel lelijk als ik't niet verf. Maakt me oud en onverzorgt...

Meestal koop ik de poly palette verf, is niet zo duur. Uit de tube en het flesje gebruik ik de helft, verf daar eerst de uitgroei mee. Rest verf leng ik aan met een heel klein beetje water en verf dan na 15 minuten de rest ook.
    Goedkoop en mn haar wordt ook niet zo belast met veel verf.

Heb ook een uitgroei spray van L'oreal. S ochtends spray je het even op de zichtbare uitgroei en klaar.
    Bij het douchen, was je het weer uit.
    Zo kan ik af en toe eens een verfbeurt overslaan.

Deel Deze Pagina