zoals de titel al zegt: blijft een wolle tapijt pluizen en verharen... heb een echt wolle tapijt heel mooi en lekker warm onder mn voetjes...maar die pluizen en haren die er vanaf komen niet normaal meer! stopt dit oooooit nog want wil em eigenlijk niet weg doen...
Bij ons in het cafe hebben ze van die ouderwetse soort wollen tafelkleden op de tafels liggen, en die blíjven maar pluizen, nu na jaren nog, al is het wel een heel suk minder dan in het begin. Ik weet niet of dat hetzelfde materiaal is?
Nou, hier wel, wij werden er gek van. Maar toen we een andere stofzuiger namen, een Dyson, kregen we er wel veel meer pluizen en troep uit dan daarvoor. Scheelde wel iets met de hoeveelheid pluizen.
Heel toevallig had ik gisteren met een vriend over wollen tapijt/kleden en hij zei dat het een jaar had geduurd voordat 'ie ophield met pluizen... Zelf heb ik er geen ervaring mee.
Ik heb mijn wollen kleed om die reden weg gedaan na 1,5 jaar Het was echt afschuwelijk hoeveel pluis eraf kwam! In het begin echt hele plukken, later werd het aanzienlijk minder, maar moest toch om de dag stofzuigen omdat mijn hele huis hierdoor groezelig uitzag. Mijn schoonouders hebben vroeger ook zo'n kleed gehad en na 5 jaar pluisde die nog zei mijn schoonmoeder.
Wij hebben ook een hele mooie rode wollen kleed gehad... Leek echt super op onze houten vloer, alleen zo jammer van de pluizen... We hebben het kleed een aantal keren flink uitgeklopt buiten, maar er lagen overal rode pluizen... we namen ze zelfs mee naar boven aan onze sokken, hihi! Jammer maar helaas, ook hier ging het kleed na een dik jaar weg...
Mijn opa had in zijn woonkamer tapijt van wol. Nou dat pluizen houd niet op hoor. Zijn stofzuiger zat er altijd vol mee
ik heb mijn wollen tapijt al 2 jaar, maar het pluist nog steeds. het schijnt geen goede tapijt te zijn. Ik ga hem weg doen, als ik ga verhuizen.
Als je een tapijt van goede kwaliteit hebt houdt het wel op na ongeveer een jaar. Bij ons was dat ook zo...en nu nergens meer last van. Wij hebben een tapijt van hele grove wol, met van die dikke 'knoedels'.
ja ik heb ook zon heel dichte wol met van die knotten zeg maar net een schaap maar dan heel dik en dicht op mekaar. new zealand wool ofzoiets
wij hadden een heel duur carpet gekocht en die pluiste ook zo erg en het hield niet op na 5 jaar nog niet! dus hebben we hem weggedaan! je vond overal pluisjes!
ons wollen ikea-kleed ligt nu twee jaar, en pluist nog wel wat, maar veeeeel minder dan toen we 'm net hadden. ik werd er echt simpel van! maar nu valt het reuze mee, en ben ik blij dat we 'm niet weg hebben gedaan. creme kleed op eikenhouten plankenvloer, echt mooi vinden wij. ik denk dat het toch wel een klein jaar heeft geduurd voor het bijna weg was. dus even doorbijten? sterkte!