Pasen, zonder verplichtingen

Discussie in 'De lounge' gestart door Eenkadootje, 12 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Jammer. Ik ga altijd graag naar mijn schoonfamilie.

2. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.020
    1.026
    113
    Haha ik moet stiekem wel een beetje lachen... Normaal gesproken zijn er met de feestdagen zoveel topics die gaan over de verplichtingen en de bezoekjes naar vervelende schoonmoeders. Nu lijkt het alsof iedereen ineens goed met elkaar kan opschieten en worden deze bezoekjes juist als ‘fijn’ gezien :eek:
    Is dit soms een teken dat de corona verbroederd? ;)

Eenkadootje, NiVa0230, Zomerbloem en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.678
    18.753
    113
    Vrouw
    Normaal hebben we paasbrunch met mijn kant.
    Dan zijn alle neefjes en nichtjes samen
    Voor de kinderen is dat super leuk. Ikzelf heb daar minder behoefte aan.

4. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Vorige jaar bleken we 1e pasen verplicht naar schoonouders te moeten. We gingen meestal wel even om een kop koffie, maar niet omdat het verplicht was (dachten we). Vorige jaar waren we 1e paasdag naar K3 en dus niet naar schoonouders, kreeg ik een telefoontje van geïrriteerde schoonvader waarom we niet waren geweest. Dan ben ik er meteen klaar mee! Nu dus gelukkig niet naar schoonouders, al ben ik het alleen met het gezin zijn ook wat zat. Blij dat ik morgen kan gaan werken :o:.

5. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Hier zijn alle feestdagen geen verplichting, gelukkig. Maar we proberen wel altijd samen te komen met mijn familie, zijn een van de weinige dagen dat we met z’n allen door kunnen brengen. Maar mocht t zo zijn dat iemand niet kan/niet wil, no hard feelings.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Hier ook geen verplichting vanuit ouders / schoonvader gelukkig. Die hebben het zelf vroeger als verplichting ervaren en vinden dat we dat lekker moeten invullen zoals we zelf willen. Wij "vieren" dit soort dagen dus eigenlijk altijd met vrienden omdat iedereen dan vrij is en tijd heeft.

TotalBella vindt dit leuk.
  7. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik verheug me altijd op Pasen, eerst naar de kerk, daarna thuis lekker brunchen. En tweede Paasdag gaan we altijd naar schoonouders, gezellig Chinees eten. Ik mis het dus wel. Maar ben sowieso wel gehecht aan familie. Kerst vind ik meer als verplichting voelen, omdat dat altijd gedoe is qua planning.

8. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Mijn man was ook 4 dagen vrij dus heeerlijk even helemaal niets.

We hebben zaterdag lekker gebbqt
    Gisteren eieren geverfd en eieren gezocht 's avonds lekker gegourmet buiten en vanmiddag gaan we lekker brunchen en daarna filmpje kijken

9. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Zelf doe ik met feestdagen niet aan verplichtingen. Ik ga graag of ik ga niet. Nu dus gewoon niet door de omstandigheden. Maar andere jaren soms wel en soms niet, afhankelijk van of ik wel of geen zin heb om die dagen met familie door te brengen.

10. Koektrommel

Koektrommel Fanatiek lid

15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Hier hetzelfde:D

11. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.485
    2.599
    113
    Vrouw
    Friesland
    Wij doen met Pasen niets aan visites en dergelijke, maar hebben onze eigen traditie gestart sinds de geboorte van de oudste. :)

Eerste paasdag gewoon een gezellig dagje met elkaar, vaak naar het bos of spelletjes. En smiddags/savonds gourmetten. Gisteren was het heerlijk weer dus zijn we lekker in de tuin en speeltuin (voor de deur) geweest toen er niemand was.

12. Taartjes

Taartjes Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.190
    433
    83
    #32 Taartjes, 13 apr 2020
    Laatst bewerkt: 13 apr 2020
    Tweede paasdag was hier echt ontzettend ongezellig. Hele dag binnen gehangen, beetje tv gekeken, de meiden hebben wel af en toe buiten gespeeld. Normaal hebben we beide paasdagen altijd familie of vrienden op bezoek. Daar geniet ik heel erg van.

Ik zie ook best op tegen de komende feestdagen; Koningsdag, 5 mei, Hemelvaart, Pinksteren. Dagen waarin we, normaal gesproken, altijd veel ondernemen en van genieten. Nu voelen die dagen vooral als saaie zondagen. Maar goed, we maken er maar het beste van!

Wellesnietes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina